دانلود و خرید کتاب دورکاری انتشارات هاروارد بیزنس ریویو ترجمه مهین خالصی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دورکاری

کتاب دورکاری؛ چطور مرز بین زندگی کاری و شخصی را تعیین کنیم، متمرکز بمانیم و مؤثر باشیم شامل بیست و هشت مقاله از نویسندگان مختلف است که مهین خالصی گردآوری و ترجمهٔ آن‌ها را بر عهده داشته است. این اثر توسط انتشارات پندار تابان منتشر و روانهٔ بازار شده است. این کتاب از مجموعهٔ مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد است.

دربارهٔ کتاب دورکاری

در گذشته‌ای نه چندان دور، کارکردن در محیط کار تعریف می‌شد اما بعد از مواجههٔ جهان با کووید ۱۹، افراد دریافتند که بسیاری از کارها در محیطی غیر از محیط‌های کاری هم امکان‌پذیر هستند. دورکاری اصطلاحی است که برای این وضعیت استفاده می‌شود و در آن شما می‌توانید تنها از رختخواب بیرون بیایید و لپ‌تاپ خود را روشن و کار خود را آغاز کنید. 

مدت‌هاست که با پیشرفت فناوری میل به دورکاری هم بیشتر می‌شود؛ اما آمار نشان می‌دهند که دوران همه‌گیری کووید ۱۹ این میل به بالاترین درجه رسید. 

دورکاری مزایای بسیاری دارد؛ اما معضلاتی نیز به همراه خود می‌آورد. شما وقت زیادی را برای خودتان نگه‌می‌دارید؛ چراکه زمانی برای رفت‌وآمد به محیط کار خود صرف نمی‌کنید؛ اما در شرایط دورکاری باانگیزه‌ماندن بسیار دشوارتر است. همچنین ارتباطات مؤثر با همکاران به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند و تبادل اطلاعات روزمره در محیط کار که از صحبت کلامی گرفته تا زبان بدن را شامل می‌شوند، از بین می‌روند.

در کتاب دورکاری که در ۶ فصل تألیف شده است نویسندگان در تلاش‌اند که به شما بیاموزند چگونه دورکاری را برای خودتان آسان‌تر کنید، انگیزه‌تان را بالا نگه دارید و ارتباطات مؤثر و سالمی با همکاران خود ایجاد کنید.

خواندن کتاب دورکاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که دورکار هستند و در تلاش‌اند تجربهٔ شغلی خود را شیرین‌تر کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دورکاری

«کارمند دورکار ضروری حتی پیش از اینکه به نقطه‌ی اوج دورکاری برسیم، انجام دادن وظایفمان بسیار سخت تر شده بود، در سازمان‌های به شدت گروهی و شبکه‌ای ما  احتمالاً با افراد بیشتری نسبت به قبل سروکار داریم، افرادی در هر بخش از نمودار سازمانی: بالا، پایین، طرفین و اریب. 

شما نه تنها به رئیس مستقیم با همکاران خود که به تعداد به ظاهر نامحدودی از مشتری های داخلی هم گزارش می‌دهید، ممکن است مجبور شوید به درخواست‌های همکارانی جواب بدهید که حتی آنها را نمی‌شناسید. در سایر مواقع فردی هستید که نیاز دارد به کس دیگری تکیه کند. در واقع شما یک دنیا قطعه ی متحرک را مدیریت می کنید.

 وقتی از خانه کار می کنید باید همه ی این همکاری‌ها و اطلاع رسانی‌ها را با مهارت و بدون بهره‌مندی از مزیت مجاورت فیزیکی انجام دهید و در این میان، هر روندی را از نو ابداع کنید. برای همه‌ی آزادی که ممکن است از دورکاری به دست بیاورید، باید برای مبارزه با سندروم تعهد بیش از حد، سخت‌تر از همیشه کار کنید. بدون قید و بندهای دفتر کار، برای شما آسان است که روز کاری‌تان آغاز و پایانی نداشته باشد. اگر اصلا سر کار نباشید، در معرض این خطر قرار دارید که همیشه سر کار باشید، احتمالاً صندوق پستی‌تان منفجر می شود، در پیگیری پیام‌ ها و پست‌های صوتی با مشکل مواجه می‌شوید و حتی جلسات تصویری بیشتر از جلسات حضوری به طول می‌انجامند. تعجبی ندارد اگر مرتکب اشتباهاتی می‌شوید یا اولویت‌هایتان را با هم قاطی می‌کنید یا حتی انگیزه‌تان را برای کارکردن از دست می دهید. به این موضوع موانع آزاردهنده و وقت گیری را اضافه کنید که با دورکاری همراه‌اند، از جمله مشکلات فناوری و عوامل حواس پرتی که می توانند باعث شوند کارتان سخت‌تر از همیشه به پایان برسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
وقتی خانهٔ شما دفتر کارتان باشد، با انگیزه ماندن و انجام وظیفه برایتان سخت‌تر می‌شود.
Zahra
تحقیقات فراوانی اشاره می‌کنند که کشیدن خطوط بین زندگی کاری و شخصی امری حیاتی است، به‌خصوص برای سلامت روانی ما. اما سخت است، حتی در بهترین شرایط.
Zahra
تحقیقات نشان می‌دهند که هنگام تماس تصویری معمولاً بیشترین زمان را صرف خیره شدن به صورت خود می‌کنید.
Zahra

حجم

۱۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۱۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان