دانلود و خرید کتاب کارگاه تئاتر عبدالرضا فریدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارگاه تئاتر اثر عبدالرضا فریدزاده

کتاب کارگاه تئاتر

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کارگاه تئاتر

کتاب کارگاه تئاتر نوشتهٔ عبدالرضا فریدزاده است و انتشارات نیستان آن را منتشر کرده است. این کتاب حاصل بیش از ۳۰ سال تدریس عبدالرضا فریدزاده برای گروه‌های سنی مختلف تئاتری است.

درباره کتاب کارگاه تئاتر

محتوای کتاب کارگاه تئاتر شامل آموزش بخش‌های اصلی تئاتر یعنی نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری و زیرمجموعه‌های آن‌هاست که همراه با تمرین‌های بسیار به مخاطبان ارائه شده‌اند.

کتاب شامل دو بخش است. بخش نخست آموزش «فن بیان» است و بخش دوم تدوین و تحلیل عوامل و عناصر تئاتر. علت اینکه آموزش فن‌بیان بخش نخست این کتاب را به خود اختصاص داده، این است که هرکسی در زندگی عادی برای تاثیرگذاری بیشتر نیاز به فن‌بیان دارد. در تئاتر نیز به دلیل آنکه این مسئله بسیار مهم است و گروه زیادی کار می‌کنند تا کار تئاتر به نتیجه برسد، باید به فن‌بیان اهمیت بسیاری داد.

بخش فن‌بیان شامل بیش از ۱۰۰ تمرین است و به صورت خودآموز ارائه شده؛ یعنی همه می‌توانند بیان رفتاری و بیان گفتاری را بدون نیاز به معلم بیاموزند. این بخش در سال ۱۳۶۱ به صورت کتاب مستقلی از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی دانشکده هنرهای زیبا منتشر شده بود و اکنون با اصلاحاتی دوباره در ابتدای «کارگاه تئاتر» منتشر شده است.

عبدالرضا فریدزاده در طی سال‌ها تدریس تئاتر در سه مقطع «کودک و دانش‌آموز»، «دانشجویان تئاتر» و «تئاتری‌های حرفه‌ای» توانست به درک کاملی از نیازهای این سه طیف برسد و مطالب این کتاب را سامان دهد. زبان کتاب را نیز ساده، اما دقیق و علمی انتخاب کرده تا همه بدون داشتن مربی و معلم مطالب آن را درک کنند. 

خواندن کتاب کارگاه تئاتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تئاتر پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب به‌ویژه برای گروه‌های تئاتر در شهرستان‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد، چراکه این گروه‌ها برای سطحی کارنکردن نیازمند آموزش هستند.

درباره عبدالرضا فریدزاده

عبدالرضا فریدزاده، شاعر، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر، متولد ۱۳۳۱ است. او معلم بازنشسته آموزش و پرورش است. پیش‌تر سه دفتر شعر با عنوان‌های «خنجر همیشه قدیمی‌ است»، «لیلا به خواب من می‌آیی؟» و «مربع‌ها» از او به چاپ رسیده است.

«خود‌آموز فن بیان»، نمایشنامه «اهل کوفه»، مجموعه نمایشنامه‌های «سحرگاه با شیطان»، «سفر به جنون»، «نگاهی از پشت پنجره»، «دو نمایشنامه پروانه در جیب غول و آل» و «گزیده ادبیات معاصر، مجموعه نمایشنامه افسانه داد» از دیگر کارهای منتشر شده فریدزاده هستند. مجموعه نمايشنامه «سحرگاه با شيطان» فریدزاده در نوزدهمین جشنواره کتاب فصل در اسفند ۱۳۹۰ به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین مجموعه نمایشنامه «سفر به جنون» این نویسنده در بخش نمايش گروه هنر نخستین دوره انتخاب کتاب سال مقاومت در فروردین ۱۳۹۱ به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان