دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال هارالد اووربی ترجمه سکینه سجودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال اثر هارالد اووربی

کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال

معرفی کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال

کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال؛ مبانی، مدل‌های کسب و کار و مطالعات موردی نوشتهٔ هارالد اووربی و یان آریلد اودستاد و ترجمهٔ سکینه سجودی است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال

کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال دربارهٔ اقتصاد دیجیتال است؛ شاخه‌ای از اقتصاد که به مطالعهٔ کالاها و خدمات دیجیتال می‌پردازد. نوآوری‌ها و تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) پایه‌های این شاخه از اقتصاد را پی‌ریزی کرده است. این شامل فناوری‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های کاربردی، رایانش ابری، ذخیره‌سازی انبوه، داده‌کاوی، ارزهای دیجیتال و خدمات اشتراک‌گذاری است. این خدمات پیش از این تأثیرات عمیقی در چشم انداز کسب‌وکار امروز گذاشته‌اند. هم کسب‌وکارهای خصوصی و هم بخش دولتی از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دستیابی به مزایای هزینه‌ای، کارایی و مزیت‌های رقابتی استقبال می‌کنند. با این حال، آنچه که ما شاهد آن هستیم تنها آغاز یک انقلاب اقتصادی است، زیرا پتانسیل کامل اقتصاد دیجیتال در شرف بهره‌برداری است.

هدف اصلی این کتاب ارائه یک مبنای نظری برای اقتصاد دیجیتال و نشان‌دادن این است که چگونه می‌توان این نظریه‌ها را برای مطالعه اقتصاد دنیای واقعی و پدیده‌های تجاری به کار برد. این کتاب بین رشته‌ای است و توضیح می‌دهد که چگونه تعامل بین بازارها و نوآوری‌های مهم در ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال را شکل داده است. حوزه اقتصاد دیجیتال با رفتار گذرای بازار، مکانیسم‌های بازخورد، بازارهای جهانی، بسیاری از ذی‌نفعان و وابستگی‌های فناوری که قبلاً در هیچ بازاری دیده نشده است، مشخص می‌شود. این کتاب این اکوسیستم پیچیده را برجسته می‌کند.

هر فصل ممکن است علاوه بر متن اصلی فصل، حاوی عناصری مانند موارد زیر باشد:

- اهداف آموزشی در ابتدای فصل آمده است.

- مطالعات موردی که نمونه‌هایی در دنیای واقعی از محصولات و بازارهای دیجیتال هستند.

- از مثال‌ها برای نشان‌دادن کاربردهای عینی مطالب نظری که با یک مورد خاص در دنیای واقعی مرتبط نیستند، استفاده می‌شود.

- باکس‌ها حاوی مطالب تکمیلی است. به طور خاص، استخراج‌های ریاضی در باکس‌هایی گنجانده شده‌اند تا متن ساده‌تر باشد.

- پرسش و پاسخ در پایان هر فصل گنجانده شده است. سوالات تکرار مستقیم عناصر متن نیستند، بلکه ممکن است نیاز به جست‌وجوی اطلاعات در منابع دیگر، به عنوان مثال، وب داشته باشند.

- مطالعه بیشتر برخی از فصل‌ها حاوی ارجاعاتی به کتاب‌ها یا مقالاتی هستند که بینش عمیق‌تری در مورد مطالب ارائه شده در آن فصل ارائه می‌کنند.

کتاب از ۲۲ فصل تشکیل شده است.

خواندن کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوره‌های کارشناسی ارشد اقتصاد دیجیتال برای دانشجویان علوم کامپیوتر، اقتصاد و مدیریت نوشته شده است. برای بهره‌مندی کامل از این کتاب، یادگیرنده به دوره‌های مقدماتی در علوم کامپیوتر، حساب دیفرانسیل و انتگرال و اقتصاد نیاز دارد. این کتاب همچنین ممکن است برای طیف گسترده‌ای از حرفه‌ای‌ها، از جمله اقتصاددانان، مشاوران تجاری، مدیران و دانشمندان رایانه جالب باشد، زیرا تأثیر چندین رشته فنی، اجتماعی و اقتصادی بر تکامل اقتصاد دیجیتال را مطالعه می‌کند.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر اقتصاد دیجیتال

 این فصل‌ها را می‌توان در چند موضوع دسته بندی کرد:

- فصل ۱ مقدمه‌ای است که در آن مفاهیم اساسی اقتصاد دیجیتال تعریف شده است.

- تکامل تکنولوژیکی شبکه‌ها، کالاها و خدمات دیجیتال موضوع فصل. ۲، ۳، و ۲۰ است. فصل ۲ جدول زمانی اختراعات عمده در فناوری اطلاعات و ارتباطات را نشان می‌دهد که به بازار دیجیتالی که امروزه می‌بینیم منتهی می‌شود. فصل ۳ نشان می‌دهد که چگونه شبکه ارتباطی به یک شبکه واحد بر اساس فناوری اینترنت همگرا می‌شود و بنابراین جایگزین شبکه‌های اختصاصی مانند شبکه تلفن می‌شود. فصل ۲۰ حاوی مطالب تکمیلی در مورد تأثیر فناوری کلان داده بر اقتصاد دیجیتال است - کلان داده یک فناوری اصلی برای چندین شرکت بزرگ در اقتصاد دیجیتال است. فناوری تقریباً در همه فصل‌ها یک موضوع جانبی است زیرا تقریباً تمام جنبه‌های اقتصاد دیجیتال به طور مستقیم با فناوری مرتبط هستند.

- ویژگی کلیدی بازار در فصل ۴، ۵، ۶، ۷ و ۱۸ مشخص شده است.. فصل ۴ اکوسیستم بازارهای دیجیتال، از جمله ذینفعان مختلف که چشم‌انداز کسب و کار را شکل می‌دهند، توصیف می‌کند. این فصل همچنین نشان می‌دهد که ساختار پروتکل اینترنت، کسب و کارهای دیجیتال را به دو دسته تجاری مجزا تقسیم می‌کند: ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و ارائه دهندگان برنامه و محتوا. این تقسیم‌بندی عنصر کلیدی پشت نوآوری عظیم برنامه‌های دیجیتال از سال ۲۰۰۰ است. فصل ۶ یکی از مهم‌ترین فصل‌های کتاب است، زیرا ویژگی‌های اساسی کالاها و خدمات دیجیتال و آنچه آنها را از کالاهای فیزیکی متمایز می‌کند را تعریف می‌کند. مهمترین ویژگی این است که هزینه نهایی محصولات دیجیتال صفر است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات دیجیتالی را رایگان ارائه دهند و در نتیجه بازار فوق‌العاده‌ای برای آنها ایجاد شود. در ترکیب با فناوری کلان داده، این شرکت‌ها ممکن است از داده‌هایی که در مورد کاربرانشان جمع‌آوری می‌کنند برای ایجاد درآمد از تبلیغات و سایر محصولات بهره‌برداری کنند. فصل 5 توضیح می‌دهد که چگونه بازار ارتباطات از راه دور از انحصارات واقعی به رقابت کامل تبدیل شد و فصل ۷ مدل‌های تولید جدید را برای خدمات دیجیتالی ارائه می‌کند که با تکامل فناوری ایجاد شده‌اند. فصل ۱۸ شامل مدل‌های ریاضی تکمیلی است که چگونگی تکامل این بازارها را به عنوان تابعی از زمان توصیف می‌کند.

- موضوعات استراتژیک مختلف در فصل ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و۱۶ آمده است. فصل ۸ چگونگی ایجاد ارزش در مشاغل مختلف را مورد بحث قرار می‌دهد: زنجیره‌های تولید کالاهای فیزیکی، فروشگاه‌هایی که مشکلات مشتریان را حل می‌کنند، و شبکه‌هایی که به عنوان واسطه بین گروه‌های مختلف عمل می‌کنند. مشتریان یکی از عناصر استراتژیک مهم اثرات شبکه یا بازخورد مثبت از بازار است. این در فصل ۹ توضیح داده شده است. فصل ۱۰ در مورد پلتفرم‌های چندوجهی کاربردی از تئوری‌های فصل ۸ و ۹ است. سایر فصول این گروه به موضوعات استراتژیک دیگری مانند وابستگی به مسیر (۱۱)، قفل شدگی (۱۲)، تشکیل انحصارات و انحصارات چندجانبه (۱۳)، تملک و ادغام (۱۴)، توسعه فنی استانداردها (۱۵) و دم بلند (۱۶) می‌پردازد.

- فصل ۱۷ و ۱۹ در مورد مدل‌سازی کسب و کار است. فصل ۱۷ بازارهای دیجیتال را به عنوان بازارهای تجارت الکترونیک، بازارهای دسترسی به شبکه و بازارهای خدمات اطلاعاتی توصیف می‌کند. فصل ۱۹ با استفاده از چندین مثال واقعی، استفاده از بوم مدل کسب و کار و مدل ارتباط ذینفعان را به عنوان ابزارهای قدرتمند برای برنامه‌ریزی و تحلیل کسب و کار نشان می‌دهد.

- مقررات موضوع فصل ۲۱ و ۲۲ است. فصل ۲۱ در مورد موضوع پیچیده سیاسی بی‌طرفی شبکه است. بی‌طرفی شبکه به معنای دسترسی و استفاده بدون تبعیض از اینترنت است. در برخی از کشورها، این یک مقررات اجباری است، در حالی که در کشورهای دیگر چنین نیست. فصل ۲۲ در مورد انواع دیگر مقررات مربوط به تهیه و استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان