دانلود و خرید کتاب قدرت جفری ففر ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت اثر جفری ففر

کتاب قدرت

معرفی کتاب قدرت

خلاصه‌کتاب قدرت نوشتهٔ جفری ففر و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما توضیح می‌دهد چرا برخی قدرت دارند و برخی ندارند!

درباره خلاصه‌کتاب قدرت

چگونه در تمام جنبه‌های زندگی‌تان به قدرت برسید؟

اغلب ما در زندگی فکر می‌کنیم شایستگیِ قدرت را نداریم و این موهبت فقط برای خواص طراحی شده است. در نتیجه، همواره سر خود را از ترس پایین انداخته، به‌سختی کار می‌کنیم و در عین حال همچنان امیدواریم به اینکه در نهایت از نردبانِ لیز قدرت بالا برویم، اما با تمام تقلایی که برای وانمودکردن قدرتِ نداشته‌ خود می‌کنیم، به هیچ جایی نمی‌رسیم؛ حقیقت این است که ما حتی گاهی از عهده‌ تظاهرکردن به اینکه قوی هستیم هم برنمی‌آییم.

این کتاب نشان می‌دهد که این طرز فکر کاملاً اشتباه است. اگر به دنبال قدرت هستید، باید برای آن تلاش کنید. در این کتاب خواهید دید که چگونه می‌توان مهارت‌های رهبری خود را گسترش داد، راه‌هایی برای دیده شدن پیدا کرد، در رقابت‌های مختلف دوام آورد و بالاخره، مسیر را برای رسیدن به اوج هموار کرد.

خواندن خلاصه‌کتاب قدرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند قدرتمند شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب قدرت

«بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند قدرت و اعتبار به کسانی می‌رسد که شایسته و سزاوار آن هستند. به عبارتی دیگر، ما اکثراً فکر می‌کنیم جهان، مکانی عادلانه و منصفانه است؛ اما واقعیت چیز دیگری است.

هر روز به سختی کار می‌کنید، صبح زود بیدار می‌شوید و به سر کار می‌روید، راهی را برای انجام وظایف و مسئولیت‌هایتان پیدا می‌کنید و تا دیروقت در محل کارتان می‌مانید. اینطور قانع شده‌اید که به محض آنکه مدیرتان تلاش سخت شما را ببیند، ارتقا و ترفیعتان در دسترس خواهد بود؛ اما اینگونه نیست! حقیقت آن است که اگر کسی بخواهد منتظر ترفیع بماند، مدت زیادی باید انتظار بکشد.

برای مثال مطالعه‌ای که بر روی شرکت فوکر۱ (شرکت سازنده هواپیمای هلندی) انجام شد نشان داد که کارمندان دفتری، در صورتی که در مقایسه با نمره «خوب»، نمره «خیلی خوب» را کنند، یعنی عملکرد بهتری از خود نشان دهند، تنها به اندازهٔ ۱۲ درصد امکان بیشتری برای ترفیع شغلی دارند.

این مثال ما را متوجه یک باور غلط می‌کند؛ باوری که می‌گوید قدرت و اعتبار نصیب افرادی می‌شود که شایسته آن هستند؛ ذهنیتی که برای اولین بار توسط ملوین لرنر۲ روانشناس، تحت عنوان «فرضیه جهان منصف۳» توضیح داده شد.

ما اغلب تصور می‌کنیم افراد موفق، افرادی هستند که قوانین را رعایت می‌کنند. داشتن چنین دیدگاهی مانع از آن می‌شود که تکنیک‌هایی را به کار ببریم که توسط افراد دیگر برای افزایش قدرت به کار گرفته شده است. زمانی که می‌بینیم شخصی با استفاده از رویکردی نابهنجار یا ظالمانه به مراتبِ بالاتر دست می‌یابد، مثلاً از اعتبار یک پروژه گروهی بیش از اندازه برای خود استفاده می‌کند و یا با نیروهای کار بدرفتاری می‌کند، با خودمان فکر می‌کنیم که او در آخر نتیجه و عواقب کار خود را خواهد دید؛ بنابراین از آنجایی که برایمان قطعی است که او به نحوی سزای رفتار بد خود را خواهد دید، دیگر سعی نمی‌کنیم از موفقیت او درس بگیریم!

اما چنین ذهنیتی بیش از اندازه ما را محدود خواهد کرد، چون باعث می‌شود طیف گسترده‌ای از نکات و تکنیک‌های مفید را از دست بدهیم؛ فقط به خاطر اینکه افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، مورد پسند ما نیستند!

اما این موضوع به معنای پیروی از تکنیک‌های نابهنجار و غیراخلاقی نیست، بلکه هدف ما از طرح چنین موضوعی این است که با از بین بردن موانع ذهنی، تکنیک‌های افراد قدرتمند را بررسی کنید؛ حتی افراد قدرتمندی که علاقه چندانی به آن‌ها ندارید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۲۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان