دانلود و خرید کتاب چک‌ لیست آتول گاواند ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چک‌ لیست اثر آتول گاواند

کتاب چک‌ لیست

معرفی کتاب چک‌ لیست

خلاصه‌کتاب چک‌ لیست نوشتهٔ آتول گاواند و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. دستیابی به نتایج درست! در این کتاب به شما آموزش داده می‌شود.

درباره خلاصه‌کتاب چک‌ لیست

چگونه استفاده از چک‌لیست می‌تواند تحولی عظیم در زمینه شخصی و حرفه‌ای شما ایجاد کند؟

وقتی برای خرید وارد یک فروشگاه زنجیره‌ای می‌شویم، آنقدر با تنوع محصولات و برندهای تجاری مختلف مواجه می‌شویم که گاهی اوقات تصمیم‌گیری برای خرید یک دستمال کاغذیِ ساده، به کاری دشوار تبدیل می‌شود! ممکن است در میان آن ‌همه تنوع و گستردگی محصولات، اقلامی را بخریم که اصلاً به آن نیازی نداریم و گاهی حتی خرید چیزی را که به خاطر آن وارد فروشگاه شده‌ایم، به کلی فراموش می‌کنیم.

اما اگر ابتدا لیست چیزهایی را که نیاز داریم، بنویسیم و به همراه داشته باشیم، در برابر محصولات رنگارنگ و جذاب کمتر وسوسه شده و مستقیم به سراغ همان چیزهایی خواهیم رفت که به آن نیاز داریم. در واقع تهیه چک‌لیست برای کاری مثل خرید، یکی از ضروریات بوده و در عین ‌حال برایمان مقرون به‌ صرفه‌تر نیز هست.

البته چک‌لیست‌ها کاربردهای بسیار بیشتر و مهم‌تری برای ‌ما دارند. اگرچه ما چک‌لیست را چیزی سطحی و ساده در نظر می‌گیریم، اما از این واقعیت غافل هستیم که تهیه یک چک‌لیست ساده در اموری مانند پزشکی، صنعت هواپیمایی، بازارهای مالی و حتی بحران‌های طبیعی نیز بسیار کارگشا خواهد بود. دنیای امروز با چنان سرعتی رو به پیشرفت است که ناگزیر با تمام‌ تخصصی که داریم، در بسیاری از کارها سهل‌انگارانه رفتار می‌کنیم.

این خلاصه‌کتاب دیدگاه جدیدی در مورد استفاده از چک‌لیست به شما ارائه می‌دهد که با کمک آن می‌توانید اشتباهات انسانی را به حداقل رسانده و در حرفهٔ خود کارآمدتر عمل کنید. با مطالعه‌ٔ این کتاب، قطعاً به چک‌لیست صرفاً برای خرید روزانه و یادآوری انجام وظایف کاری‌تان نگاه نخواهید کرد.

خواندن خلاصه‌کتاب چک‌ لیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از پس کارهایشان برآیند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب چک‌ لیست

«تصور کنید در سال ۱۹۵۰ زندگی می‌کنید و دچار حمله قلبی شده‌اید. پزشکی که به او مراجعه می‌کنید، کار خاصی انجام نمی‌دهد و شما را با تجویز استراحت بیشتر روانهٔ خانه می‌کند؛ نهایتاً با تجویز مُسکن و نکشیدن سیگار می‌توانید امید داشته باشید که حالتان بهتر شود. جای بسی خوشحالی است که در آن دوران زندگی نمی‌کنیم و دانش پزشکی آنقدر پیشرفت کرده است که بیماری قلبی مسأله نگران کننده‌ای برایمان نیست.

تا ۶۰ سال پیش پزشکان هیچ اطمینانی به روش‌های درمانی بیماری‌های قلبی نداشتند، اما امروزه به کمک داروها و انجام جراحی، بسیاری از بیماران قلبی بهبود یافته‌اند. علاوه بر این، امروزه راه‌هایی را برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی شناسایی شده که در گذشته در دسترسمان نبود. با این حال، رشد بی‌سابقه برخی علوم بخصوص دانش پزشکی انسان را دچار اشتباهات غیر قابل جبرانی می‌کند!

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۱۳ هزار نوع بیماری، سندروم و آسیب در دنیا شناسایی شده است که در کنار آن باید هزاران دارو و روش‌های درمانی را نیز اضافه کرد. با توجه به گستردگی بیماری‌ها و روش‌های درمانی، کاملاً طبیعی است که هیچ دکتر یا تیم پزشکی نتواند از تمام بیماری‌ها و روش‌های درمانی اطلاعات داشته باشد.

ما با پزشکان و پرستارانی روبه‌رو هستیم که باید دائماً همه چیز را به درستی به خاطر بیاورند و روش‌های درمانی جدید و اغلب پیچیده را با دقت بر روی بیماران آزمایش کنند. علاوه بر شمار زیاد بیماران، جامعه پزشکان همواره برای به‌روز شدن با آخرین فناوری‌های پزشکی تحت فشار قرار دارد و این موضوع باعث بروز اشتباهات غیر قابل جبرانی می‌گردد. پزشک و پرستار همزمان که مراحل پیچیده درمان را شروع می‌کنند، با واکنش‌های غیر منتظره‌ای هم از طرف بیماران مواجه می‌شوند!

کافی است یکی از همراهان بیمار برای اطلاعات بیشتر از روند درمان، سؤالی بپرسد و یا بیمار واکنشی بد به پرستار نشان دهد. یکی از موارد کافی است که تیم پزشکی حواسش پرت شود و یکی از مراحل کوچک، اما حیاتیِ درمان را از قلم بیندازد!

آنچه امروزه پزشکان به آن نیاز دارند، هر چه بیشتر دور ماندن از خطاهای انسانی است. اگر قرار باشد از دانش پزشکی گسترده استفاده کنیم و در عین حال اشتباهات انسانی را به حداقل برسانیم، به ابزاری جدید نیاز داریم؛ این ابزار چیزی نیست جز یک چک‌لیست ساده.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۲۱٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان