دانلود و خرید کتاب پیشران های تولید پایدار ایمان سرمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشران های تولید پایدار اثر ایمان سرمدی

کتاب پیشران های تولید پایدار

نویسنده:ایمان سرمدی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیشران های تولید پایدار

کتاب پیشران های تولید پایدار نوشتهٔ ایمان سرمدی است. انتشارات خط آخر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پیشران های تولید پایدار

کتاب پیشران های تولید پایدار دربارهٔ مفهوم تولید پایدار اطلاعاتی پایه‌ای به مخاطب خود می‌دهد. این کتاب برای نوشتن پایان‌نامه و انجام انواع پژوهش‌های مرتبط با تولید پایدار مناسب است. این اثر در ۳ بخش نوشته شده است. در ابتدای کتاب حاضر آمده است که حوزهٔ تولید همواره در شرف تغییر پارادایم بوده است. این تغییر از صنعت دستی به تولید انبوه، سپس به تولید ناب و در عصر حاضر به تولید چابک در حال گذار است.

خواندن کتاب پیشران های تولید پایدار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشته‌های مدیریت، مهندسی صنایع و سایر دانشجویان علاقه‌مند در دیگر رشته‌ها و به‌ویژه کسانی که در حوزهٔ تولید پایدار مشغول به فعالیت هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب پیشران های تولید پایدار

«در طی دو دهه گذشته، مشاغل، به ویژه مشاغل تولیدی، با فشارهای فزاینده‌ای از طرف ذینفعان مختلف برای در نظر گرفتن تأثیر عملکرد آنها بر محیط طبیعی روبرو شده‌اند (عباس و ساگسان ، ۲۰۱۹). تلاش مداوم اکولوژیست ها برای ایجاد آگاهی عمومی در مورد کاهش منابع طبیعی (ویجتیلاک ، ۲۰۱۷)، شرکت‌های تولیدی را وادار می‌کند تا اعتماد خود را به منابع انرژی فسیلی که باعث ایجاد خطرات زیست محیطی می‌شود، رها کنند و سرمایه گذاری در منابع تجدید پذیر را آغاز کنند (جی و ژانگ ، ۲۰۱۹). علاوه بر افزایش آگاهی مشتریان، مقررات محلی و بین المللی برای حفظ محیط طبیعی نیز شرکت‌ها را وادار کرده است تا تأثیر عملیاتی خود را بر روی محیط طبیعی در نظر بگیرند و از فرایندهای سازگار با محیط زیست (داونپورت و همکاران ، ۲۰۱۸) یا فرآیندهای تولید سبز پیروی کنند (فرناندو و همکاران ، ۲۰۱۹). این موضوع همچنین خواسته‌ها و ترجیحات مشتریان را تغییر داده و آنها را ترغیب به انتخاب محصولات یا خدمات بنگاه‌هایی می‌کند که حداقل آسیب را به محیط طبیعی برساند (ماسوچا ، ۲۰۱۸). به همین دلیل، شرکت‌ها باید نه تنها از کیفیت در محصولات و خدمات خود اطمینان حاصل کنند، بلکه این اطمینان را برای مشتریان به وجود آورند که فعالیت‌های آنها به محیط طبیعی آسیب نمی‌رساند. در واقع افزایش نگرانی‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی اهمیت اعمال نوآوری سبز در صنایع را افزایش داده است (سرکار و همکاران ، ۲۰۲۰). نوآوری سبز از کاهش اثرات نامطلوب فرآوری، تولید و عملیات بر محیط زیست پشتیبانی می‌کند. این مفهوم همچنین توجه محققان و کارشناسان را به خود جلب کرده است، زیرا اعتقاد بر این است که نوآوری سبز یک کاتالیزور اصلی در کاهش و جلوگیری از تخریب محیط زیست است (زو و همکاران ، ۲۰۲۰).

در این میان پایداری، یک نیاز مهم و روزافزون برای فعالیت‌های بشری است و ایجاد پیشرفت پایدار یک هدف کلیدی در پیشرفت بشری است. پیشرفت پایدار، منظری است که موضوعات اجتماعی، اقتصادی و محیطی را به‌طور کلی و همزمان در فرآیند پیشرفت نشانه می‌گیرد. پایداری در بسیاری از زمینه‌ها شامل مهندسی، طراحی و تولید پراکنده شده است و تولیدکنندگان بیش از پیش در حال درگیر شدن درباره‌ی موضوع پایداری هستند. مفهوم تولید پایدار، در کنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص محیط زیست و توسعه، در سال ۱۹۹۲ ظهور یافته است؛ و ارتباط بسیار نزدیکی با مفهوم توسعه پایدار دارد. این کنفرانس به این نتیجه رسید که علت اصلی از بین رفتن محیط زیست، الگوی ناپایدار تولید و مصرف، به ویژگی در کشورهای صنعتی، می‌باشد. درحالی‌که مصرف پایدار، مصرف کنندگان را هدف قرار می‌دهد، تولید پایدار با شرکت‌ها و سازمان‌های تولید کننده محصولات یا ارائه دهنده خدمات در ارتباط است (شریعت و همکاران، ۱۳۹۴).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان