دانلود و خرید کتاب قابوس نامه امیرعنصرالمعالی کیکاوس بن اسکندربن قابوس بن وشمگیر بن زیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قابوس نامه

کتاب قابوس نامه نوشتهٔ امیرعنصرالمعالی کیکاوس بن اسکندر بن قابوس بن وشمگیر بن زیار و با تصحیح سعید نفیسی به‌وسیلهٔ انتشارات فردوس منتشر شده است. این اثر حاوی ترجمهٔ آیات قرآن، عبارات عربی، معانی لغات، موضوع راحت‌‌خوانی و سؤالات ۱۰ سال کنکور کارشناسی‌ارشد است.

درباره کتاب قابوس نامه

کتاب قابوس نامه ۴۴ باب دارد. در انتها حواشی و تعلیقاتی بر قابوس‌نامه به قلم سعید نفیسی نیز قرار گرفته و سپس پرسش‌های مقطع کارشناسی‌ارشد برای دانش‌جویان مربوطه قرار گرفته است.

نصیحت‌نامه مشهور به قابوس‌نامه کتابی از قرن پنجم هجری است که امیرعنصرالمعالی کیکاوس بن اسکندر بن قابوس بن وشمگیر بن زیار آن را نوشته است. قابوس‌نامه کتابی اندرزنامه است و مطالب آن به‌صورت نصیحت و پند بیان شده است. نویسندهٔ این کتاب مشهور، عنصرالمعالی کیکاووس، از امیرزادگان دودمان زیاریان بود. او این کتاب را برای فرزندش گیلان‌شاه و در قالب ۴۴ فصل و یک مقدمه نوشت. هدف او این بود که اگر پسرش پس از او حکومت را حفظ کند یا به رتق‌وفتق کارهای دیگر بپردازد، بداند چگونه وظایف خود را انجام دهد. کیکاووس همچنین بدین‌شکل به تربیت فرزند، رسوم لشکرکشی، مملکت‌داری، آداب اجتماعی، دانش و فنون متداول آن دوره پرداخته است. اگرچه مخاطب اثر، گیلان‌شاه است ولی کیکاووس در مقدمه توضیح داده که دیگران هم می‌توانند از این اثر استفاده کنند.

خواندن کتاب قابوس نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات کهن و کلاسیک پارسی و نیز دانشجویان ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب قابوس نامه

«بدان ای پسر که اگر پادشاه باشی پارسا باش و چشم و دست از حرم مردمان دور دار و پاک شلوار باش، که پاک شلواری پاک دینی است و در هر کاری رای را فرمان‌بردار خود کن و هر کاری که بخواهی کرد با خرد مشورت کن، که وزیر پادشاهی خردست و تا روی درنگ بینی شتاب زدگی مکن و بهر کاری که درخواهی شدن نخست شمار بیرون آمدن آن برگیر و تا آخر نبینی اول مبین... .»

نظرات کاربران

پیمان محمدی
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

دونستن یک نکته در مورد این کتاب ضروری هست، شاید خواننده با دیدن مطالب این کتاب در مورد رابطه جنسی با غلامان و شراب خواری و قمار و... احساس تناقض بکنه چون ظاهرا نویسنده کتاب _با اعتراف بسیار خودش _

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۱۷۵,۰۰۰
۸۷,۵۰۰
۵۰%
تومان