دانلود و خرید کتاب روش های تدریس نوین (۲) تام شرینگتون ترجمه فهیمه السادات صاحبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روش های تدریس نوین (۲)

کتاب الکترونیکی «روش های تدریس نوین (۲)» نوشتهٔ تام شرینگتون و الیور کاویگلیولی با ترجمهٔ صونا عبداله زاده بقایی و سیده محبوبه جعفری رستمی و فهیمه السادات صاحبی در نشر برگ و باد چاپ شده است. این اثر جدیدترین راهنمای گام‌به‌گام مربی‌گری آموزشی است. در جلد دوم ۵۰ نظر و ایدهٔ دیگر انتخاب شده که توسط جنی و جو به‌عنوان دستورالعمل ارائه می‌شوند. راهکارها مثل جلد ۱ در شش بخش سازماندهی شده‌اند و فعالیت‌هایی را پوشش می‌دهند که آموزگاران با هر نوع کلاسی نیاز به بررسی آن‌ها دارند.

درباره کتاب روش های تدریس نوین (۲)

این اثر در‌برگیرندهٔ ۵۰ راهکار است که در شش بخش تنظیم شده و شامل فعالیت‌های اساسی است که آموزگاران باید در تمام کلاس‌هایشان به بررسی آن‌ها بپردازند. کتاب روش‌های نوین تدریس گلچینی از فنون متنوع و کاربردی در آموزش‌وپرورش را ارائه می‌دهد که گام‌به‌گام مسیرهای خاص و متنوعی را نشان می‌دهد که هر معلم و استادی به آن نیازمند است. همچنین دستورالعمل‌های هوشمندانه‌ای پیش روی معلمان قرار می‌دهد و با مصور‌بودن راهکارها امکان به‌یادسپاری و استفادهٔ خلاقانهٔ آموزگاران در کلاس‌های درس حضوری و مجازی را فراهم می‌کند. کتاب روش‌های تدریس نوین راهنمایی برای آموزگاران و مدیرانی است که اجرای دستورالعمل‌های این کتاب را ابزاری در جهت ترقی می‌دانند و به آن‌ها عمل می‌کنند. این به‌معنی استفاده از کتاب به‌روش مربی‌گری آموزشی و به‌عنوان یک اصل کلی در آموزش مؤثر حرفه‌ای است. بسیاری از آموزگاران با ایده‌گرفتن از علوم شناختی و دیگر حوزه‌های تحقیقاتی، تمایل به ارتقای حرفهٔ خود دارند.

هر صفحه از این کتاب بر پایهٔ اصل (۵ ت) است: تلاش، توسعه، تطبیق، تمرین، تست. ضرورت دارد آموزگاران این پنج اصل را در دستورالعمل‌ها به کار بگیرند تا در کلاس و فضای مختص به خودشان با موضوع درسی خاص خود، با دانش‌آموزان خودشان و کلاس خودشان آن‌ها را شکل دهند.

کتاب روش های تدریس نوین (۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به آموزگاران و مدیران مدارس پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب روش های تدریس نوین (۲)

«بخش عمده‌ی یادگیری انفرادی است

ناتال پیچیدگی کلاس را به روشنی نشان می‌دهد. گروه او متوجه شدند دانش‌آموزان ۴۰ - ۵۰ درصد چیزهایی که آموزگار می‌خواهد تدریس کند را از قبل می‌دانند. اما این امر بین دانش‌آموزان یکسان نیست و دانش‌آ‌موزان مختلف مطالب مختلف می‌دانند. ناتال به ما می‌گوید دانش‌آموزان از تجربه‌هایشان می‌آموزند. یعنی باید برنامه‌ی درسی و فعالیت‌های یادگیری طوری طراحی شوند که به دانش‌آموزان کمک کند به طور مستمر در معرض مفاهیم کلیدی قرار گیرند. فعالیت‌ها باید مرتبط و بر پایه‌ی آموخته‌های قبلی باشند تا برای دانش‌آموز معنادار باشد.

تکرار جادو میکند

تحقیق ناتال نشان می‌دهد یادگیری در گذر زمان اتفاق می‌افتد. برای اینکه دانش‌آموز مفهومی را یاد بگیرد و آن مطلب در حافظه‌ی بلندمدت گنجانده شود، دانش‌آموز باید با مجموعه‌ی کامل اطلاعات پیرامون آن مفهوم حداقل در سه موقعیت متفاوت مواجه شود. مفهومش این است که برنامه‌ی درسی و فعالیت‌های کلاسی باید طوری طراحی شود که دانش‌آموزان در موقعیت‌های مختلف و چندین بار با مفاهیم مواجه شوند و بازنگری کنند. بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که مفاهیم یاد گرفته شوند و به خاطر سپرده شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

حجم

۲۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

قیمت:
۶۴,۵۰۰
۳۲,۲۵۰
۵۰%
تومان