دانلود و خرید کتاب در محاصره احمق ها توماس اریکسون ترجمه آناهیتا دخیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در محاصره احمق ها اثر توماس اریکسون

کتاب در محاصره احمق ها

معرفی کتاب در محاصره احمق ها

کتاب در محاصره احمق ها نوشتهٔ توماس اریکسون و ترجمهٔ آناهیتا دخیلی و الهه عبدی نژاد است. کتاب کوله پشتی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر ۴ الگوی رفتاری انسان‌ها را در بر گرفته و گفته چگونه با هر فردی در دنیای تجارت و زندگی ارتباط مؤثر برقرار کنیم.

درباره کتاب در محاصره احمق ها

با مطالعهٔ کتاب در محاصره احمق ها می‌توانید دانش خود را دربارهٔ رفتارهای ارتباطی افراد و نوع تعاملشان افزایش دهید. با خوانند این کتاب می‌آموزید که مثلاً گفت‌وگو بر اساس معیارهای شنونده صورت می‌گیرد، هیچ‌کس کاملاً بی‌نقص نیست، چگونه خبرهای خیلی بد را اطلاع دهیم، چه‌چیزی کفرمان را درمی‌آورد و یا عوامل استرس‌آور و راهزنان انرژی کدام‌ها هستند. این اثر حاوی توصیه‌هایی برای ارتباط مؤثر با هر تیپ شخصیتی است.

در ابتدای کتاب در محاصره احمق ها نوشتهٔ توماس اریکسون آمده است که مهم‌ترین درسی که با خواندن این کتاب می‌آموزید این است که احمق‌هایی که شما را محاصره کرده‌اند، در واقع اصلاً احمق نیستند؛ بلکه انسان‌های محترمی هستند که باید درکشان کرد و آن‌ها را ارزشمند شمرد.

خواندن کتاب در محاصره احمق ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب در محاصره احمق ها

«چگونه یک آلفای واقعی را بشناسیم و سر راهش قرار نگیریم

چه‌کار باید بکنیم؟ کاری که من می‌گویم انجام می‌دهیم. همین حالا!

این همان الگوی رفتاری است که بقراط در نظریهٔ مزاج بشری خود آن را صفراوی نامیده است. امروزه شاید یک شخص قرمز را جسور، جاه‌طلب، سخت‌کوش اما احتمالاً بداخلاق، عجول یا سلطه‌گر نیز بدانید. شما فوراً متوجه یک شخص قرمز می‌شوید، زیرا او کوچک‌ترین تلاشی برای کتمان ماهیتش نمی‌کند.

یک فرد قرمز شخصی پرتحّرک و سخت‌کوش است. او اهدافی در زندگی دارد که حتی تصورشان نیز برای دیگران دشوار است. از آنجایی که اهدافش بسیار بلندپروازانه است، دستیابی به آنها غیرممکن به‌نظر می‌رسد. قرمزها تلاش می‌کنند رو به جلو حرکت کنند، همیشه فشار بیشتری به خودشان وارد می‌کنند و تقریباً هرگز تسلیم نمی‌شوند. ایمانشان به توانایی خود بی‌بدیل است. باور درونی محکمی دارند که می‌توانند به هرچیزی دست یابند - تنها اگر به‌اندازهٔ کافی تلاش کنند.

افرادی‌که قرمزی زیادی در رفتار خود دارند افرادی برون‌گرا و وظیفه‌گرا هستند و از چالش‌ها لذت می‌برند. آنها بی‌درنگ تصمیم می‌گیرند و اغلب از سردمدار بودن و خطر کردن لذت می‌برند. یک برداشت متداول این است که قرمزها رهبرانی ذاتی هستند. اینها کسانی هستند که مشتاقانه کنترل اوضاع را در دست می‌گیرند و در کانون توجه‌اند. آنها به‌قدری سخت‌کوش هستند که به‌رغم هر نوع مانعی در راهشان، موفق خواهند شد. طبیعت آنها ایدئال برای موقعیت‌های رقابت‌جویانه است. عجیب نیست اگر یک مدیرعامل یا یک رئیس‌جمهور در رفتار خود قرمزی زیادی داشته باشد.

این نوع رقابت در هر کاری که قرمزها انجام می‌دهند جاری است. شاید اگر بگوییم آنها همواره می‌خواهند دیگران را به مبارزه بطلبند و رقابت کنند کاملاً درست نباشد اما اگر فرصت پیروزی در چیزی پیش بیاید، چراکه نه؟ ماهیت دقیق رقابت اهمیتی ندارد بلکه این عنصر رقابت است که باعث می‌شود قرمزها با تمام وجود تلاش کنند.

پله، یکی از همسایه‌های سابقم، آن‌چنان از رقابت لذت می‌برد که تنها برای رقابت، علایق کاملاً جدیدی پیدا کرد. من باغبانی را دوست دارم و بنابراین زمان زیادی را به آن اختصاص می‌دهم. پله از باغبانی خوشش نمی‌آمد اما وقتی شنیده بود همه اغلب دربارهٔ باغچهٔ زیبای من صحبت می‌کنند، دیگر تحملش تمام شد. او همیشه پروژه‌ها را یکی پس از دیگری با یک هدف واحد اما واضح شروع می‌کرد: برای روی دست من زدن. او با درست کردن باغچه‌های جدید، کاشت رنگین‌کمانی از گیاهانی فوق‌العاده زیبا و پرورش چمن در حد استاندارد زمین‌های گلف، همسرش را حیرت‌زده می‌کرد. تنها کاری که باید انجام می‌دادم تا او ادامه دهد این بود که اشاره کنم می‌خواهم گیاهان بیشتری بخرم. دراین‌صورت، پیش از آنکه بگویم «دارم می‌رم» خودش را به مرکز باغبانی محلی رسانده بود.

شما همچنین می‌توانید قرمزها را از طریق سایر الگوهای رفتاری نیز بشناسید. چه کسی از همه بلندتر صحبت می‌کند؟ قرمزها. چه کسی با تمام وجود چیزی را توضیح می‌دهد؟ قرمزها. چه کسی همیشه برای پاسخ به یک سؤال پیشتاز است؟ بازهم قرمزها. چه کسی حین یک شام دلچسب، اظهارنظرهایی قاطع دربارهٔ هر موضوعی می‌کند؟ و چه کسی براساس چیزی که در تلویزیون دیده دربارهٔ کل آن کشور قضاوت می‌کند؟ قرمزها!

در زندگی آدم‌های قرمز همیشه چیزی در جریان است. نمی‌توانند بیکار بنشینند. وقتی که به بطالت بگذرد تلف‌شده است. زندگی کوتاه است؛ بهتر است فوراً دست‌به‌کار شویم. آیا این مدل را می‌شناسید؟ همیشه در جنب‌وجوش‌اند. پس از سر راهشان کنار بروید؛ بجنبید!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
قرمزها رقابت را دوست دارند. آنها از تعارض و ستیز مختصری که بخشی از رقابت‌طلبی است و لحظهٔ شکوهمند پیروزی لذت می‌برند. آنها حتی از پیروزی در رقابت‌هایی که احتمالاً جز در ذهن خودشان حتی وجود خارجی هم ندارند لذت می‌برند.
نورجان

حجم

۴۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۴۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۳۰%
تومان