دانلود و خرید کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری حمیرا شایق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری اثر حمیرا شایق

کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری

معرفی کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری

کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری نوشتهٔ حمیرا شایق در انتشارات پشتیبان منتشر شده است.

درباره کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری

همواره در طول تاریخ زندگی بشر، تولیدمثل و باروری یکی از مهم‌ترین کارکردهای خانواده به شمار می‌رفته و در میان تمام جوامع بشری از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. حتی در جامعهٔ مدرن ما، علی‌رغم ترس از جمعیت بی‌بچه‌بودن باعث ناراحتی زیاد و مشکلات زناشویی می‌شود. برای بسیاری از زوج‌ها داشتن یک بچه معادل رشد و ورود به دنیای بزرگی است که آن را پشت سر گذاشته‌اند. به اعتقاد بسیاری از مؤلفان بارداری، نشانهٔ بلوغ و پختگی به‌حساب می‌آید به‌طوری‌که دستیابی نقش والدین به طور پیوسته یک هدف مهم برای بسیاری از زنان و مردان است و والدشدن به دنیای آن‌ها دربارهٔ یک «خود بزرگسال ایدئال» تحقق می‌بخشد. اهمیت دستیابی به چنین هدفی در طی قرن‌های متمادی به‌صورت گوناگون تقویت شده است. به‌گونه‌ای که والدشدن به‌عنوان شرط اساسی برای کمال فردی، پذیرش اجتماعی دستیابی به موفقیت کامل بزرگسالی، عضویت مذهبی، تکمیل هویت جنسی و تطابق روان‌شناختی نگریسته می‌شود.

ناتوانی در داشتن یک فرزند می‌تواند استرس روان‌شناختی شدیدی را در هر یک از زوج‌ها ایجاد کند. بعضی از آن‌ها ممکن است احساس کمبود و طردشدن کرده و به‌خاطر ازدست‌دادن نوزاد خیالی، غمگین و افسرده شوند. بسیاری از افراد نابارور، ناباروری‌شان را به‌عنوان غمگین‌ترین و فشارآورترین تجربهٔ زندگی‌شان توصیف می‌کنند.

ازآنجاکه ناباروری باعث ناتوانی افراد در تکمیل نقش‌های جنسی سنتی می‌شود، لذا برای افراد ناراحت‌کننده است. کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری سعی دارد ابعاد روانی اضطراب ناباروری و روش‌های مقابله با آن را بیان کند. 

خواندن کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زوج‌هایی که نگران ناباروری هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پایانی بر اضطراب ناباروری

«از نقطه‌نظر بعضی مؤلفان، در طی بررسی و درمان ناباروری ممکن است زوج‌ها یک وضعیت بحرانی را تجربه کنند، به عبارت دیگر بعد از این‌که زن و شوهر متوجه شدند که آن‌ها ممکن است هرگز بچه‌دار نشوند، یک حالت هیجانی به وجود می‌آید که می‌تواند «بحران ناباروری» نامیده شود؛ بنابراین ناباروری می‌تواند ضربه‌های عاطفی زیادی برای زوج‌ها داشته باشد و استرس زیادی را در ارتباطات آن‌ها ایجاد کند. افزایش میزان خودکشی در زوج‌های نابارور «در برابر زوج‌های بارور» مؤید استرس زیاد ناباروری است. در این باره می‌گویند زوج نابارور به‌اندازه‌ای در یک وضعیت بحرانی هستند که استرس زیادی چه به‌طور فردی و چه به‌طور مشترک تحمل می‌کنند. تیمور، برزینک معتقدند ناباروری در بیشتر موارد باعث تنش و هیجان می‌شود. آن‌ها شدت هیجان ناشی از ناباروری را به‌عنوان «بحران ناباروری» توصیف می‌کنند و معتقدند که ناباروری در تمام زمینه‌های ارتباطی و شغلی و زوج‌ها تأثیر می‌گذارد. تینگ (۱۹۸۰) اظهار کرده که ناباروری یک بحران پیچیده زندگی است که از لحاظ روان‌شناختی تهدید کننده و از لحاظ هیجانی فشار آور است. البته مسلم است که مقدار استرس و تهدید درک شده همانند پاسخ‌های فردی به موقعیت متفاوت خواهد بود؛ به عبارت دیگر او در یک راستا پیامدهای روان‌شناختی ناباروری و واکنش‌های سوگواری را با هم مقایسه کرده است. این مسئله که ناباروری یک تجربه ناراحت کننده عمیق برای بسیاری از زوج‌هاست، قابل انکار نیست. در این رابطه فریمن و همکاران (۱۹۸۵) دریافتند که نیمی از نمونه زوج‌های تحت بررسی نشان ناباروری را به‌عنوان غمگین‌ترین تجربه زندگی‌شان توصیف کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان