دانلود و خرید کتاب دوباره به پا خیز!
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوباره به پا خیز! اثر سیدمجید حسینی

کتاب دوباره به پا خیز!

معرفی کتاب دوباره به پا خیز!

کتاب دوباره به پا خیز! را سیدمجید حسینی گردآوری کرده است. این کتاب به تأثیر دوستان و همسالان در اعتیاد می‌پردازد و آن را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده است.

درباره کتاب دوباره به پا خیز!

پدیده اعتیاد سال‌هاست که مردم را درگیر کرده است. در این میان نوجوانان و جوانان هم گرفتار مواد مخدر شده‌اند. ابعاد پیچیده این رویداد و لایه‌های تأثیرگذار آن در سطوح مختلف فردی و اجتماعی، اهمیت پرداختن به آن را چندبرابر کرده است. یکی از این سطوح مهم، بررسی ابعاد فرهنگی است که در نوع خود اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه نقش فرهنگ به‌عنوان یک معیار قابل‌توجه در دوری از این پدیده، بسیار پررنگ است. در این میان روایت و خوانش افرادی که در این مسیر گرفتار شده و مشکلات آن را لمس و درک کرده‌اند، به‌تنهایی می‌تواند درس‌ها و عبرت‌های قابل‌تأملی برای دیگران و کسانی که ممکن است در این مسیر لغزنده و ناهموار قرار گیرند، داشته باشد.

کتاب دوباره به پا خیز! به بررسی یکی از مهم‌ترین عوامل معرفی‌شده در اعتیاد یعنی دوستان می‌پردازد. این کتاب تجربیات واقعی را گردآوری کرده است و با ذکر آن به خانواده‌ها و مربیان کمک می‌کند. 

خواندن کتاب دوباره به پا خیز! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین و مربیانی که با نوجوانان سروکار دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب دوباره به پا خیز!

«با توهّم کسب قدرت و توانایی معتاد شدم

من عضو تیم والیبال نوجوانان شهرستان بودم. اولین باری که مواد زدم به خاطر این بود که توانایی‌هایم از اینی که هست بیشتر شود. البته اولش اصلا به فکر مصرف مواد نبودم.

در تیم ما پسری بود که مدتی بود مواد مصرف می‌کرد و از مصرفش برای ما تعریف می‌کرد و خاصیت انرژی زای اونو به همه توصیه می‌کرد. یه روز بهش گفتم که هروئین بیاره تا قبل از تمرین بکشیم. اون هم قبول کرد.

در دستشویی ورزشگاه مصرف کردیم و رفتیم تمرین کنیم. همین رویه رو ادامه دادیم تا چند ماه. طولی نکشید که تنها انگیزه من برای تمرین، فقط مواد بود یعنی مواد رو به خاطر نشئگی می‌کشیدم تا به خاطر تمرین.

کم‌کم من و اون پسره والیبال رو ترک کردیم و هدف اول زندگی ما شد مواد. دیگه توانایی‌ام در والیبال از دست داده بودم و از اعضا تیم جدا شده بودم و به شدت به آنهایی که با انرژی تمرین می‌کردند و همیشه ساک ورزشی رو دوششون بود حسادت می‌کردم.

این قصه کشیده شدنم به اعتیاد بود. اولش هروئین در اختیار من بود ولی بعد من در اختیار آن قرار گرفتم.

بزرگان چه می‌گویند؟

امام علی (ع) درباره تدبیر نادرست می‌فرمایند:

تدبیر نادرست سبب هلاکت گردد.

***

اولین پیشنهاد دهنده اعتیاد، دوست است

شروع اعتیاد دوست حرف اول را می‌زند. درسته که خود آدم و پدر و مادر و جامعه هم مهم‌اند ولی اون کسی که اولین بار یک جوری به آدم معرفی می‌کنه دوسته، حالا یا تعارف می‌کند یا برات تعریف می‌کند که جذبش بشی، بالاخره دوست جرقه شروع را می‌زند. دوست به چند علت باعث می‌شود دوستش به سمت مواد برود:

۱. حسادت: یعنی حسودیش می‌شه که شما درس‌خوانی، خوش‌تیپی، پولداری و... یعنی می‌خواد یه جوری تو رو به زمین بزنه، تو رو مثل خودش کند.

۲. سوءاستفاده: می‌خواهد از شما سوءاستفاده کند، حالا سوءاستفاده پولی، جنسی و...

۳. بدنبال همدم و همدل: یکی دیگر دنبال همدل و همدم می‌گرده. می‌خواد به قول خودشون موقعی که مواد مصرف می‌کنه تنها نباشد.

۴. محبت: برخی هم به حساب خودشان می‌خواهند محبت کنند.

بزرگان چه می‌گویند؟

پیامبر (ص) در باره نحوه ارتباط با دوست می‌فرمایند:

هیچ یک از شما مؤمن نیست، مگر اینکه آنچه را برای خود دوست می‌دارد برای برادرش نیز دوست داشته باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۳۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان