دانلود و خرید کتاب آینده ممکن ینسی استریکلر ترجمه شایان تقی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آینده ممکن اثر ینسی استریکلر

کتاب آینده ممکن

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آینده ممکن

کتاب آینده ممکن نوشتهٔ ینسی استریکلر و ترجمهٔ شایان تقی نژاد است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است. این کتاب مانیفستی برای جهانی سخاوتمندتر است.

درباره کتاب آینده ممکن

در سال ۲۰۵۰ در چه جهانی زندگی می‌کنیم؟ یا بهتر بگویم دلمان می‌خواهد در چه جهانی زندگی کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید بفهمیم چه مسیری را پیموده‌ایم و اکنون کجا ایستاده‌ایم. هم‌اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که تفکری به نام بیشینه‌سازی مالی تمام حوزه‌های زندگی‌مان را درنوردیده است. به این معنا که پول به یگانه ارزشی تبدیل شده است که برایمان اهمیت دارد و گزینهٔ درست همانی است که بیشترین ثروت را برایمان به ارمغان بیاورد. در چنین جهانی، خوب و بد معنای چندانی ندارند و فکر می‌کنیم اگر گزینه‌ای پول بیشتری را به جیبمان می‌ریزد، بی‌بروبرگرد گزینهٔ بهتری است. البته که پول مهم است. فقط اینکه به نظر ینسی استریکلر، نباید آن را یگانه ارزشی بدانیم که شایستگی توجه و حمایتمان را دارد.

ینسی استریکلر از هم‌بنیان‌گذاران کیک‌استارتر است؛ بستری که به صاحبان پروژه‌های خلاقانه اجازه می‌دهد سرمایهٔ لازم برای شروع پروژه‌شان را از طریق کمک‌های کوچک دیگران تامین کنند. این کمک‌ها اغلب از نزدیک‌ترین افراد زندگی، یعنی دوستان و خانواده شروع می‌شود و سپس افراد دیگری را نیز دربرمی‌گیرد؛ افرادی که با پروژه ارتباط برقرار کرده‌اند و دوست دارند به واقعیت تبدیل شود. ینسی استریکلر از تجربهٔ مدیریت و کارش در کیک‌استارکر می‌گوید و اینکه چطور چنین تجربه‌ای دید او را به جهان تغییر داد. جهان کیک‌استارتر جهانی است که در آن پول یگانه ارزش مهم است.

شاید این پرسش پیش بیاید که چه چیزهای ارزشمند دیگری به جز پول وجود دارد. عشق، اجتماع، امنیت، دانش و ایمان فقط به چند نمونه از این چیزهای ارزشمندند. هدف نویسنده این نیست که پول را مذمت کنیم. حرفش این است که باید طمع را ریشه‌کن کنیم و آرمانش رسیدن به جهانی است که در آن، در کنار پول،‌ارزش‌هایی مانند اجتماع، دانش، هدف، انصاف و... باشند.

ینسی استریکلر در این کتاب از نظریهٔ تغییر سی‌ساله می‌گوید. اینکه چگونه می‌توانیم ایده‌هایمان را برای جهانی سخاوتمندتر طی سی سال اجرا کنیم. بخش اول کتاب توصیفی از گذشته و مسیری است که تا امروز پیموده‌ایم و در بخش دوم، ضمن اشاره به سازوکار شرکت‌هایی مانند کیک‌استارتر، پاتاگونیا، پاناسونیک و ابتکارات خوانندگانی مثل ادل،‌ راهکارش را که به آن بنتوئیسم می‌گوید ارائه می‌کند و جهانی را پیشنهاد می‌کند که سخاوتمندی و انصاف بیشتری در ذات خود دارد؛ جهانی که در انتخاب‌هایمان فقط من اکنون را در نظر نمی‌گیریم و به مای اکنون، من آینده و مای آینده هم فکر می‌کنیم تا تجربهٔ انسانی‌تری داشته باشیم.

در این کتاب با راهکار و تفکر جدیدی آشنا می‌شوید که می‌توانید آن را وارد زندگی شخصی و کاری‌‌تان کرده تا نه‌تنها زندگی خودتان را بهبود دهید بلکه به شکل‌گیری جهانی بهتر، سخاوتمندتر و منصفانه‌تر کمک کنید.

خواندن کتاب آینده ممکن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ آینده به دیدگاه جدید و امیدبخشی برسند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ینسی استریکلر

ینسی استریکلر هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق کیک‌استارتر است؛ بستری که به صاحبان پروژه‌های خلاقانه اجازه می‌دهد سرمایهٔ لازم برای شروع پروژه‌شان را از طریق کمک‌های کوچک دیگران تأمین کنند. یکی از چهل نفر برتر زیر چهل سال در مجلهٔ فورچن و همچنین از اعضای انجمن رهبران جوان اقتصاد جهان است. او را یکی از غیرمنفورترین واعظان فناوری می‌دانند.

بخشی از کتاب آینده ممکن

«کیک‌استارترها چارچوب منحصربه‌فردی در اختیارم گذاشت تا بفهمم سازوکار ایده‌ها چیست. تجربهٔ هم‌بنیان‌گذاری در این بستر جمع‌سپاری و نیز دیدن هزاران ایده‌ی دیگری که در این بستر جان می‌گیرند رویم تاثیر گذاشتند. وقتی کارمان را شروع کرده بودیم و با افراد درباره‌ی کیک‌استارتر صحبت می‌کردیم هیچ وبسایتی وجود نداشت که به افراد نشان دهیم. سال‌ها از این موضوع فاصله داشتیم که عبارت جمع‌سپاری به عبارتی شناخته‌شده تبدیل شود. فقط کلمات را در اختیار داشتیم و باید با استفاده از آن‌ها ایده‌مان را به شیوه‌ای توضیح می‌دادیم که قابل درک باشد و افراد را به وجد بیاورد.

کار آسانی نبود. به یاد داشته باشید که حتی خود من هم اولین باری که این ایده را شنیدم دوستش نداشتم. ولی هر اندازه بیشتر درباره‌ی چیزی صحبت کنید بیشتر پی می‌برید که چه بخش‌هایی از آن نتیجه می‌دهد و چه بخش‌هایی نه. با تمرین و تکرار یاد گرفتیم به شیوه‌ای درباره‌ی کیک‌استارتر صحبت کنیم تا افراد بتوانند با این ایده ارتباط برقرار کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان