دانلود و خرید کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت جولی آر. دال کوئیست ترجمه ریحانه نظام آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت اثر جولی آر. دال کوئیست

کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت

معرفی کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت

کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت نوشتهٔ جولی آر. دال کوئیست و ریچارد جی. باور و ترجمهٔ ریحانه نظام آبادی و ویراستهٔ علی محمدی است و نشر کتاب مهربان آن را منتشر کرده است.

 درباره کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت

شکاف‌های قیمت یکی از مهم‌ترین تعبیرهای تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود. شاید به جرئت بتوان گفت که هیچ ابزاری در تحلیل تکنیکال و همچنین هیچ استراتژی معاملاتی در بازارهای سرمایه بدون درنظرگیری شکاف‌های قیمت کامل نیست. برای هر معامله‌گری بسیار مهم است که از شکاف‌های قیمت و کاربرد آن‌ها اطلاع کافی داشته باشد. به طور کلی، شکاف‌های قیمت را اینگونه تعریف کرده‌اند: محدوده‌ای از نمودار قیمت که در آن ناحیه معامله‌ای انجام نشده است؛ به عبارت دیگر هیچ قیمت و حجم معاملاتی در آن ناحیه مشاهده نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل تشکیل این شکاف‌ها این است که نقطه آغازین یک کندل، در نقطه پایانی کندل قبل قرار ندارد و بر این اساس به شکاف قیمت، شکاف حقیقی نیز می‌گویند. چراکه در نمودار واقعا یک فضای خالی و تهی ایجاد می‌نماید. البته نوع دیگری از شکاف‌ها به نام شکاف‌های جزئی وجود دارد که در آن هیچگونه فضای خالی در نمودار قیمت مشاهده نمی‌شود. 

در آغاز، تحلیل‌گران تکنیکال توجهی به شکاف‌ها نداشتند تنها به این دلیل که قابل رویت بودند و شناسایی آن‌ها بر روی نمودار آسان بود. از آنجایی که کاملاً شکاف‌ها نشان‌دهنده تغییر شدید قیمت هستند، ممکن است حکایت از تغییر مهمی در آن چه سهام پیش روی خود دارد داشته باشند و خبر از فرصتی معاملاتی دهند. کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت به این موضوع به صورت کامل می‌پردازد.

خواندن کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ اقتصاد و کارگزاران بازارهای سرمایه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تحلیل تکنیکال شکاف های قیمت

«شکاف‌ها، مناطق بسیار مهمی در نمودارهای بازار هستند که به‌واسطه آنها می‌توان بهتر مناطق حمایت و مقاومت را شناسایی کرد. زمانی که یک شکاف صعودی پر می‌شود کف حفره به عنوان یک ناحیه حمایتی عمل می‌کند. در این موقعیت اگر قیمت در زیر شکاف بسته شود ناحیه حمایت شکسته شده و علامت نزول قیمت را صادر می‌کند. بالعکس زمانی که یک شکاف نزولی پر می‌شود سقف حفره به عنوان یک ناحیه مقاومت عمل می‌کند که در این موقعیت اگر قیمت در بالای شکاف بسته شود ناحیه مقاومت شکسته شده و علامت صعود قیمت را صادر می‌کند.»


نظرات کاربران

علیرضا سیاح نیا
۱۴۰۲/۰۲/۲۲

خیلی خوبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان