دانلود و خرید کتاب معماری خوشبختی آلن دوباتن ترجمه توران احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری خوشبختی اثر آلن دوباتن

کتاب معماری خوشبختی

معرفی کتاب معماری خوشبختی

کتاب معماری خوشبختی نوشتهٔ آلن دوباتن و ترجمهٔ توران احمدی، میلاد حیرانی پور و حامد سنگین است. انتشارات کنکاش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر میان رشته‌های معماری و فلسفه پیوندی خواندنی برقرار کرده است.

درباره کتاب معماری خوشبختی

کتاب معماری خوشبختی را آلن دوباتن نویسندهٔ کتاب‌های تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیر و سفر نوشته است. او در کتاب معماری خوشبختی تأثیرات روحی، روانی و عاطفی معماری بر احساس خوشبختی را بررسی کرده است. نگاهی که این نویسندهٔ مشهور به  معماری داشته، نگاهی هنری، فلسفی و مفهومی بوده است.

به‌عبارت‌دیگر این کتاب میان رشته‌های معماری و فلسفه (فلسفهٔ زندگی) پیوندی خواندنی برقرار کرده است.

این کتاب ۶ فصل دارد. نویسنده مایل است در پایان خوانندهٔ کتاب بتواند نگاهی تازه به مفهوم طراحی و ساخت‌وساز داشته باشد.

خواندن کتاب معماری خوشبختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر و حرفهٔ معماری و غلاقه‌مندان به مباحث فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، معماری خوشبختی، شغل مورد علاقه، خودشناسی، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، آرامش، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخش‌هایی از کتاب معماری خوشبختی

«یک خانه تراس دار در یک خیابان پوشیده از درخت. اوایل امروز، این خانه با صوت گریه کودکان و صداهای بزرگ‌سالان به صدا درآمد اما از آن جا که آخرین ساکن آن چند ساعت پیش (با کیف بنددار خود) بیرون رفت، این خانه رها شد تا به‌تنهایی نماینده صبح باشد. خورشید بر فراز شیروانی‌های روبروی ساختمان‌ها بالا رفته است و اکنون از طریق پنجره‌های طبقه همکف می‌تابد و دیوارهای داخلی را با زرد روغنی، رنگ می‌کند و نمای آجری دانه قرمز را گرم می‌سازد. در محورهای نور آفتاب، گرده‌هایی از غبار به‌گونه‌ای حرکت می‌کنند که گویی تابع ریتم‌هایی از موسیقی والس خاموش هستند. از راهرو، زمزمه اندک ترافیک پرشتابِ چند بلوک دورتر را می‌توان تشخیص داد. گاهی، صندوق نامه‌ها با صدای سوهان مانندی باز می‌شود تا یک نامه شکوه آمیز تحویل داده شود.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان