دانلود و خرید کتاب گردشگری الکترونیک و توسعه اکوتوریسم در ایران فاطمه پروین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گردشگری الکترونیک و توسعه اکوتوریسم در ایران اثر فاطمه پروین

کتاب گردشگری الکترونیک و توسعه اکوتوریسم در ایران

نویسنده:فاطمه پروین
انتشارات:نشر بید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گردشگری الکترونیک و توسعه اکوتوریسم در ایران

کتاب گردشگری الکترونیک و توسعه اکوتوریسم در ایران نوشتهٔ فاطمه پروین است. این کتاب را انتشارات بید منتشر کرده است.

درباره کتاب گردشگری الکترونیک و توسعه اکوتوریسم در ایران

امروزه صنعت گردشگری یکی از منابع مهم درآمدی محسوب می‌شود. جذابیت و کارکرد پیامدهای اقتصادی توسعهٔ صنعت گردشگری به‌گونه‌ای است که قبل از هر چیز جلوه‌گری و جلب نظر می‌کند و شاید یکی از مهم‌ترین توجه دولت‌ها به جهانگردی، اثرات اقتصادی این صنعت در توسعه و رشد ملی آن‌هاست. از نظر اقتصادی، توریسم به‌مراتب بیش‌تر از آنچه در گمان آید سودآور است. هم اکنون توریسم بیش از هر فعالیت اقتصادی و صنعتی دیگر جهان موجب حرکت سرمایه‌ها و انتقال پول شده است.

گردشگری به‌عنوان یک فعالیت رو به شکوفایی و توسعه، به‌واسطه اثرات فرهنگی –اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقش چشمگیری در افزایش اشتغال محلی، تحکیم وحدت ملی، درآمد مردم بومی و… ایفا می‌کند. همچنین در دنیای امروز، صنعت گردشگری در ۲ بُعد ملی و بین‌المللی، صنعتی پویا، متنوع و درآمدزا محسوب می‌شود و در توسعهٔ اقتصادی کشورها و تبادل فرهنگ‌ها و تسهیل فرایند ارتباطات ملل، نقش ممتازی دارد.

 گردشگری دارای انواع مختلفی ازجمله بوم‌گردی است؛ بوم‌گردی، رهیافت جدیدی در متون توسعهٔ پایدار روستایی است که همچون توسعه، داری ابعاد و پیامدهای گوناگونی است. بوم‌گردی به‌عنوان یک صنعت ارزشمند، نقشی مهم در اقتصاد جوامع روستایی و همچنین حفاظت از زیست‌بوم بر عهده دارد. ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری، دارای تنوعی از اقلیم، فضا و فصل‌ است و ازنظر آثار باستانی، مناطق تفریحی و زیبایی‌های طبیعی، با کشورهای‌ ممتاز صنعت گردشگری برابری می‌کند، همچنین ازلحاظ بناها و آثار تاریخی جزء ۹ کشور اول دنیا و ازلحاظ جاذبه‌های بوم‌گردی در میان ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد که این امر نشان‌دهنده استعداد و قابلیت زیاد ایران در جهت رشد و توسعهٔ صنعت گردشگری، خصوصاً بوم‌گردی است. جهان به‌واسطه اثرات قابل‌مشاهده و فزاینده گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات به مرحله جدیدی گام نهاده است. به‌واسطه این تحولات، و تغییرات عمده و توسعه گسترده فناوری اطلاعات، اینترنت، خدمات مبتنی بر مکان و تکنولوژی‌های هوشمند تلفن همراه منجر به پیشرفت گردشگری الکترونیک و به‌طورکلی صنعت گردشگری در سراسر جهان بخصوص در مناطق کمتر توسعه‌یافته ازجمله روستاها شده است و این مهم نیازمند توجه از سوی مسئولین و ذی‌نفعان است. اما متأسفانه، ایران در به‌کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری و به طور ویژه، جذب گردشگر، به توفیق چندانی دست نیافته است.

در سال‌های اخیر به‌علت فراگیرتر شدن اینترنت و خصوصاً شبکه‌های اجتماعی، فناوری اطلاعات این امکان را برای مناطق بوم‌گردی فراهم آورده است تا آسان‌تر، ارزان‌تر و بیشتر دیده‌شده و بوم‌گرد جذب کنند. فناوری اطلاعات نه‌تنها دسترسی به اطلاعات چندرسانه‌ای مناطق بوم‌گردی را برای گردشگران فراهم می‌آورد، بلکه فرایند مدیریت ارتباط با گردشگر را پیش، حین و پس از سفر فراهم می‌آورد. همچنین نقش فناوری اطلاعات در توسعهٔ صنعت بوم‌گردی می‌توان به ایجاد تعامل ارزشمند میان کارآفرینان و مردم بومی مناطق بوم‌گردی با گردشگران پیش از سفر، هنگام سفر و پس‌ از‌ سفر، تولید و انتشار محتوای الکترونیکی، ایجاد دسترسی یکجا به خدمات الکترونیکیِ مورد‌نیاز گردشگران (تهیه بلیت سفرهای هوایی، زمینی و دریایی، ثبت‌نام تورها، رزرو جا در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خرید الکترونیکیِ کالاهای موردنیاز گردشگر، دسترسی به خدمات موردنیاز گردشگر و...)، دانست. همچنین، باتوجه‌به تحریم‌های اخیر بین‌المللی و عدم امکان انتقال بین‌المللی پول و رزرو آنلاین تورهای بوم‌گردی در ایران توسط گردشگران خارجی، قابلیت‌های فناوری اطلاعات در دورزدن تحریم‌ها با استفاده از رمزارزها و فناوری بلاک‌چین، فناوری اطلاعات خود را به‌عنوان یگانه راهکار تحول‌ساز در صنعت گردشگری و تبدیل این تهدیدها به فرصت‌هایی برای شکوفایی این صنعت مطرح می‌کند؛ بنابراین، توسعهٔ صنعت بوم‌گردی، با بهره‌گیری از قابلیت‌های فناوری اطلاعات، نه‌تنها ضروری است، بلکه بدون آن عملاً ناممکن می‌نماید.

خواندن کتاب گردشگری الکترونیک و توسعه اکوتوریسم در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان صنعت گردشگری پیشنهاد می‌کنیم. 

مهارت‌ های ارائه، سخنرانی و فن‌ بیان
وحید ناصحی‌فر
مزاج شناسی کاربردی (الفبای طبابت)
جابر آقایی
آسیب شناسی بافت تاریخی شهرها در برابر بزهکاری
تقی حیدری
مفاهیم اساسی در علوم اجتماعی
مرتضی نوربخش
نقره‌ای، گرگ وحشی (نبرد هیولاها، شش‌گانه‌ی نهم،عصای وارلاک؛ جلد پنجاه و دوم)
محمد قصاع
جنگ ابدی (جلد دوم؛ صلح ابدی)
جو هالدمن
اصول اساسی کار با محیط های Sketcher و Wireframe در CATIA
میلاد حشمتی
۱۱۱۱ آزمون کلیدی و پرکاربرد روش تحقیق در علوم اجتماعی
محمد پورکار
بیگانه (خلاصه کتاب)
آلبر کامو
ماموریت شوستر در ایران
جون گوگان
جامعه شناسی روستایی
ن‍ع‍م‍ت‌ال‍ل‍ه‌ تقوی
کاربرد جمعیت‌شناسی
مژده کیانی
جامعه‌شناسی ایلات و عشایر
یعقوب احمدی
سیمون بولیوار
احمد علامه فلسفی
جامعه شناسی صنعتی
نیره توکلی
قارچ شناسی بالینی نوین
علیرضا خسروی
بازپژوهی آیات فقهی قرآن
محمد فاکر میبدی
وقتی که عشق در می زند
اعظم السادات فاضلی
آواز پرنده
احسان رضایی واستانی
افسانه‌ی مدیریت
ماتیو استوارت
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۸۳۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان