دانلود و خرید کتاب شبکه بازاریابی در بازاریابی کارآفرینی کیوان شعبان بلقیس آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شبکه بازاریابی در بازاریابی کارآفرینی اثر کیوان شعبان بلقیس آباد

کتاب شبکه بازاریابی در بازاریابی کارآفرینی

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شبکه بازاریابی در بازاریابی کارآفرینی

کتاب شبکه بازاریابی در بازاریابی کارآفرینی نوشتهٔ کیوان شعبان بلقیس آباد است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب شبکه بازاریابی در بازاریابی کارآفرینی

امروزه فعالیت‌های اقتصادی با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستند. کسب‌وکارها به‌شدت تحت تأثیر تغییرات سریع در محیط خارجی به‌ویژه تغییرات جمعیتی، اقتصادی و تحولات تکنولوژیکی قرار دارند.

این تغییرات برجسته بر بازاریابی سازمان‌ها برای برآورده‌کردن خواسته‌ها و انتظارات مشتریان به منظور حفظ خود در موقعیت رقابتی در بازار مؤثر هستند. در این محیط پیوسته در حال تغییر، شرکت‌هایی موفق می‌شوند که همواره خود را با محیط در حال تغییر انطباق دهند و با بهره‌گیری از فرصت‌ها به مزیت رقابتی دست یابند. با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه تقاضای آن‌ها و تغییرات سریع در جهان امروزی، بسیاری از محققان دریافته‌اند که در شرایط کنونی شیوه‌های بازاریابی سنتی برای سازمان‌ها یا شرکت‌ها، دیگر از اثربخشی و کارایی لازم برخوردار نیستند. در اغلب موارد هرگونه برنامه‌ریزی با شیوه‌های بازاریابی سنتی با توجه به محیط پویای شرکت‌ها، منجربه شکست آن‌ها در صحنه رقابت شده است. از سوی دیگر، نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌ها به هنگام برخورد با ابهام و عدم اطمینان در تصمیم‌گیری در بازار باید کارآفرینانه‌تر رفتار کنند. در واقع، شرکت‌هایی که سطح بالایی از گرایش به کارآفرینی دارند، به طور مداوم تمایل بیشتری بر نظارت بر محیط‌های عملیاتی خود در راستای کشف فرصت‌های جدید و تقویت مزیت رقابتی خود دارند. همچنین، براساس نظر شومپیتر ۱۹۶۰ فرآیند کارآفرینی در شرکت‌ها شامل نوآوری در ایجاد محصولات، خدمات جدید و استراتژی بازار است.

بازاریابی کارآفرینانه، یک ساختار تئوریک برای ایجاد ارتباط بین مفاهیم بازاریابی و کارآفرینی است که با وجود سابقهٔ ۳۰ساله از معرفی آن، کمتر مورد توجه محققان، شرکت‌های فناور و کارآفرینان قرار گرفته است. مفهوم کارآفرینی، مبتنی بر خلاقیت و تفکر غیرخطی است و از پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیق اجتناب می‌کند و همین عامل، موجب شده است تا بازاریابی سنتی در شرکت‌های کارآفرین امروزی، آن‌چنان کارآ و مؤثر نباشد. بازاریابی کارآفرینانه، می‌تواند شکاف فوق را به خوبی پوشش داده و دیدگاه‌های مختلف بازاریابی، مدیریت و کارآفرینی را یکپارچه کند.

بنابراین، می‌توان بیان داشت که توجه به کارآفرینی در بازاریابی و تلفیق آن در شیوه‌های بازاریابی به منزلهٔ یک رویکرد جدید در ایجاد مزیت نسبی پایدار محسوب می‌شود که به شرکت اجازه می‌دهد به شناسایی مشتریان جدید و تقاضا و نیازهای متنوع و در حال تغییر آن‌ها بپردازد. با درنظرگرفتن مشخصه‌ها و اهمیت تعامل بین کارآفرینی و بازاریابی، طی سال‌های اخیر مفهومی به نام بازاریابی کارآفرینانه ایجاد شد. بازاریابی کارآفرینانه با هدف استفاده از فرصت‌های فعال از طریق دیدگاه‌های نوآورانه در شرکت می‌تواند جایگزین مناسبی برای شکوفایی فعالیت‌های مرسوم بازاریابی باشد.

بازاریابی کارآفرینانه برای اولین بار سال ۱۹۸۲ در اولین اجلاس پژوهش‌های بازاریابی و کارآفرینی به‌عنوان تاکید بر نوآوری و ایجاد ایده‌ها به منظور یافتن مبتکرانه نیازهای بازار مطرح شد.

بعدها چهار دیدگاه در بازاریابی کارآفرینانه به وجود آمد: دیدگاه اول تمرکز بر مشترکات بازاریابی و کارآفرینی، دیدگاه دوم بررسی مسائل کارآفرینی از طریق نظریه‌های بازاریابی، مایلس و داروچ، سومین دیدگاه بررسی مسائل بازاریابی از دید نظریه‌های کارآفرینی و آخرین دیدگاه ترکیبی از بازاریابی و کارآفرینی است.

بازاریابی کارآفرینانه همان‌گونه که از نامش پیداست حاصل پیوند دو مفهوم بازاریابی و کارآفرینی است.

خواندن کتاب شبکه بازاریابی در بازاریابی کارآفرینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کارآفرینان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شبکه بازاریابی در بازاریابی کارآفرینی

«کارآفرینی یک مفهوم سهل و ممتنع است، بدین معنا که در عین سادگی و شفافیت، نوعی پیچیدگی ماهوی در آن به چشم می‌خورد. تقریباً تمامی صاحب‌نظران این حوزه اذعان دارند که هیچ راه دقیق و منحصربه‌فردی برای کارآفرین شدن وجود ندارد. با این وجود، مسیر کلی معمولاً چیزی شبیه به این است:

- یافتن ایده‌ای مناسب برای یک کسب‌وکار منحصربه‌فرد یا دارای تقاضای بالقوه

-کسب اطلاعات و تجربه در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، از جمله امور مالی و حسابداری، مدیریت و بازاریابی

-تدوین یک طرح کسب‌وکار واقع‌بینانه به همراه برنامه‌ریزی برای تأمین منابع مالی لازم

-جذب و استخدام کارکنان و مدیران مستعد و ماهر برای توسعه، آزمایش، پیاده‌سازی، پشتیبانی و نگهداری محصولات تولیدی

- طراحی و به‌کارگیری استراتژی‌هایی برای عرضه محصول یا خدمت و جذب و حفظ مشتریان

- بررسی راه‌های افزایش درآمد و توسعه کسب‌وکار از طریق ورود به بازارهای جدید و گسترش سبد محصولات.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۱۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان