دانلود و خرید کتاب دنیای سوفی یوستین گردر ترجمه مجتبی نیک سرشت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر

کتاب دنیای سوفی

نویسنده:یوستین گردر
انتشارات:انتشارات شانی
امتیاز:
۳.۰از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دنیای سوفی

کتاب دنیای سوفی نوشتهٔ یوستین گردر و ترجمهٔ مجتبی نیک سرشت است و انتشارات شانی آن را منتشر کرده است. این داستانْ تاریخ فلسفه را به ساده‌ترین شکل ممکن شرح می‌دهد. 

درباره کتاب دنیای سوفی

داستان در مورد دختری به نام سوفی است که در آستانهٔ ۱۵سالگی نامه‌های جالب و نوارهای ویدئویی از شخصی به نام آلبرتو ناکس دریافت می‌کند که در آن‌ها سؤالات جالبی مانند جهان چگونه پدید آمده‌ است؟ مطرح می‌کند. این سؤالات آغازگر راه آموزش تاریخ فلسفه‌ است. این نامه‌ها در ابتدا مطالبی در خصوص یونان باستان، سقراط و سؤالات اساسی زندگی بشری را عنوان می‌کند. پس از دریافت چند نامه سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند. موضوع صحبت‌های آنان عمدتاً نظریات فلاسفهٔ یونان باستان، امپراتوری روم، قرون وسطی، رنسانس، عصر روشنگری و موضوعاتی چون انقلاب‌های بزرگ و تا مسائل امروز بشری است. داستان به صورتی جذاب است و سعی می‌کند در ضمن داستان، تاریخ فلسفه را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده به خواننده آموزش دهد؛ همچنین در داستان وقایعی اتفاق می‌افتد که خواننده را تشویق به مطالعه ادامهٔ رمان دنیای سوفی می‌کند.

فهرست کتاب دنیای سوفی

سقراط – هرکس که بداند که نداند از همه داناتر است

افلاطون – آرزوی بازگشت به قلمرو روح

ارسطو – سازمان‌دهنده‌ای موشکاف که می‌خواست مفاهیم ما را روشن کند

قرون وسطا – فرق است میان راه را تا نیمه رفتن با راه را خطا رفتن

اسپینوزا – خدا خیمه‌شب‌باز نیست

هگل – آنچه عقلی است ماندنی است

مارکس – شبحی بر اروپا سایه افکنده

داروین – کشتی حامل ژن بر پهنه زندگی

فروید – تمایلات زشت و خودخواهانه‌ای در او پدید آمده بود

انفجار بزرگ – ما نیز ذراتی از ستارگانیم

خواندن کتاب دنیای سوفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند خواندن فلسفه را آغاز کنند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یوستین گردر

یوستین گردر نویسنده‌ای نروژی که با کتاب دنیای سوفی مشهور شد، در واقع استاد دانشگاه‌های نروژ بود که بیشتر عمرش را صرف تدریس درس فلسفه و تاریخ عقاید بود و همیشه در تلاش بود تا بتواند مفاهیم فلسفه را به زبان ساده برای جوانان و نوجوانان توضیح دهد. او بسیار تلاش کرد تا کتابی آسان با روایتی روان برای دروس خود پیدا کند، اما موفق نشد. البته کتاب‌های زیادی با موضوع فلسفه وجود دارند که موردنظر او نبود تا اینکه خود شروع به نوشتن کرد، تا بتواند فسلفه را ابتدا برای جوانان و شاگردانش و سپس برای جهانیان جذاب بکند.

یوستین گردر در دنیای ادبیات و فلسفه‌ٔ غرب فردی تأثیرگذار به شما می‌رود، البته قبل از دنیای سوفی آثار مهمی مثل راز بردباری را داشته است، ولی شهرت خود را مدیون دنیای سوفی است، اثری منحصر‌به‌فرد و ساده و به صورت رمان که از آغاز پیدایش اروپا در دنیای یونانی تا آخرین سال‌های قرن بیستم است.

از دیگر کتاب‌های پرطرفدار یوستین گردر می‌توان به راز فال ورق، راز تولد، زندگی کوتاه است، مرد داستان‌فروش، دختر پرتقالی، سلام کسی اینجا نیست و دختر رهبر سیرک اشاره کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان