دانلود و خرید کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق سعید باقرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق اثر سعید باقرزاده

کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق

معرفی کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق

کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق نوشتهٔ سعید باقرزاده و فاطمه ابراهیمی حیدرلو است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق

آگاهی افراد جامعه از قوانین و متعاقباً آثار سوء ناشی از موارد نقض آن، می‌تواند در اجرای دقیق قوانین و پیشگیری از بروز برخی جرایم مؤثر باشد.

یکی از جرایمی که مبارزه و پیشگیری از آن باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، جرم قاچاق است که گسترش آن، صدمات و آسیب‌های اقتصادی، بهداشتی، امنیتی و فرهنگی جبران‌ناپذیری برای جوامع در پی خواهد داشت.

از مهم‌ترین علل قاچاق کالا در کشور، تمایل مصرف‌کنندگان به کالاهای خارجی و تغییر الگوی مصرف است. به‌طوری‌که کالاهای لوکس در سبد مصرف خانواده‌ها حتی با درآمد پایین نیز قرار گرفته است.

آمارها نشان‌دهندهٔ آن است که تولید داخلی تنها ۳۲درصد میزان مصرف حداقل جامعه را تأمین می‌کند. همچنین در سال‌های اخیر با مشکلاتی نظیر رکود اقتصادی، فقدان تحرک و پویایی در تولید، کاهش بازدهی نیروی انسانی، وابستگی بیش از حد به درآمدهای نفتی، گسترش غیر کارآمد بخش خدمات، رکود سرمایه‌گذاری، بیکاری، نقدینگی وسیع، عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های تولیدی، اتلاف منابع سرمایه‌ای و انسانی و... روبه‌رو بوده‌ایم که هر کدام به‌نوبه‌خود موانعی برای تولید کالای مورد نیاز جامعه به وجود آورده‌اند.

تحول و تعالی هر جامعه‌ای در گرو تولید علم و دانش و نیز به‌کارگیری آن در ادارهٔ امور جامعه است. رسیدن به این هدف و همچنین عرضهٔ ستانده‌های علمی به جامعه، در ابتدا مستلزم نیل به مرزهای دانش و در مراحل بعدی تلاش برای انتقال و ارتقای مرزهای دانش در عرصه‌های مختلف است. از طرفی با توجه به نیاز عموم مردم در مراجعه به برخی از قوانین و استفاده از متون آن بدون ورود در مباحث پیچیده و بعضاً نیازمند به تخصص و اینکه اطلاع از اصول و کلیات قانونی، می‌تواند موجب اجرای دقیق قوانین، پیشگیری از برخی جرایم یا مانع تضییع حقوق افراد شود.

یکی از جرایمی که مبارزه و پیشگیری از آن باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، جرم قاچاق است که گسترش آن، صدمات و آسیب‌های اقتصادی، بهداشتی، امنیتی و فرهنگی جبران‌ناپذیری برای جوامع در پی خواهد داشت. 

کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق که حاصل تجربهٔ شغلی سال‌ها خدمت و تدریس در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه علوم انسانی و گمرکات کشور است، مطابق با عناوین و سرفصل‌های دروس مرتبط دانشگاهی، جهت آگاهی دانشجویان رشته‌های مرتبط با موضوع و دست‌اندرکاران امر، با قوانین حاکم و موارد نقض قوانین مربوط به ورود و خروج کالا که منجر به بروز جرم قاچاق می‌‌شود، تدوین شده است.

خواندن کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های حقوقی و قضایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق

«برخی از صاحب نظران معتقدند وارد یا خارج کردن متقلبانه کالای موضوع حق یا حقوق دولت، کالای ممنوع، انحصاری و یا اظهار، واگذاری، حمل‌ونقل، نگهداری، عرضه و فروش و...، مخفی کردن، واسطگی و یا هرگونه تقلب گمرکی ناقض قانون خاص محدودکننده آن، قاچاق و یا در حکم آن محسوب می‌گردد. لازم به ذکر است کسانی که مبادرت به امر قاچاق می‌نمایند در مواردی، ناگزیر به ورود یا خروج کالاها از مسیرهای غیرمجاز می‌باشند و از طرفی جهت نقل و انتقال آن‌ها مجبورند از شگردهای مختلف جاسازی استفاده کنند. لذا در این فصل موضوعاتی هم‌چون تعریف جاسازی، تقسیم‌بندی‌های عمده آن، شگردهای جاسازی و بازرسی مورد توجه قرار گرفته است.

جاسازی

جاسازی عبارت است از: پنهان کردن مواد مخدر و یا هر نوع کالای غیرمجاز به اشکال مختلف و با دقت و ظرافت خاصی در مکان، شی، بدن و یا وسایل نقلیه. به‌طوری که بدون کاوش و به‌کارگیری ابزار فنی لازم به آسانی نتوان به آن دست یافت. جاسازی به‌طور کلی به دو گروه عمده تقسیم می‌شود:

الف) جاسازی در اشیای غیر قابل انتقال (ثابت)؛

ب) جاسازی در وسایل نقلیه و اشیای قابل انتقال (متحرک).

جاسازی در اشیای غیر قابل انتقال (ثابت)

نگهداری اشیا و کالاهای غیرمجاز در مکان‌های ثابت نظیر زمین، باغات، مستغلات، بیابان و ... که برای کشف آن باید محل‌های فوق مورد بازرسی قرار گیرد.

جاسازی در اشیای قابل انتقال (متحرک)

نگهداری اشیا و کالاهای غیرمجاز در وسایل نقلیه، محموله‌ها و بدن انسان یا حیوان به‌طوری که در ظاهر قابل رؤیت نبوده و دسترسی به آن نیاز به تخصص، تجربه و ابزار لازم دارد و از آن نظر که قابل جابه‌جایی می‌باشد به این نام خوانده می‌شود.

اصطلاحات مرتبط

مواد مخدر: عبارت است از تریاک، مرفین، هروئین، حشیش یا مشتقات هر یک از این‌ها، داروهای روان گردان و همچنین مواردی که به‌عنوان مواد مبدل در ساخت انواع مواد مخدر مدنظر است. مانند: اسید انیدریداستیک برای تولید هروئین.

باربر: به فردی گفته می‌شود که با دریافت مزد ناچیز، مقداری مواد مخدر را به روش بلع یا انباری و یا جاسازی آن در وسایل شخصی و یا همراه حمل می‌نماید.

محموله: هر نوع کالا یا توشه که بتوان درون یا لابه‌لای آن مواد مخدر یا کالای قاچاق را جاسازی و حمل کرد.

وسیله نقلیه: استفاده از هر نوع وسیله حمل‌ونقل موتوری و غیرموتوری اعم از زمینی، دریایی و هوایی که بتوان مواد مخدر یا کالای قاچاق را در آن و یا در قطعاتش جاسازی و حمل کرد.

محل نگهداری مواد مخدر و کالاهای قاچاق: در این جا منظور محل ثابت است مانند ساختمان، باغ، بیابان (بارانداز) و... .

نفر: حامل مواد مخدر یا کالای قاچاق، مزدور و باربر.

اسب: تریلر _ کابین راننده _ که کفی در محل ریش به آن متصل می‌شود.

ریش: محل اتصال کفی تریلر به کابین راننده (اتاق) که در محل اتصال محفظه‌ای دارد که با تخته چوب (الوار) پوشانیده شده است.

بازرسی

بازرسی در اصطلاح انتظامی عبارت است از: کاوش و جست‌وجو برای به دست آوردن مواد مخدر و یا هر نوع اشیا و ادوات قاچاق و غیرمجاز در هر یک از موارد ذیل:

الف) وسیله نقلیه؛

ب) نفر (بدن)؛

ج) محموله؛

د) مکان.

که با مجوز قضایی و یا بنا به مأموریت ذاتی ناجا و برابر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره انجام می‌شود.

معمولاً نتیجه بازرسی‌ها، کشف محموله مواد مخدر و یا هر نوع کالا و اشیای غیرمجاز از درون جاسازی‌ها می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۷۹,۳۰۰
تومان