دانلود و خرید کتاب واضع قانون شفا حنیف قلندری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب واضع قانون شفا

کتاب واضع قانون شفا نوشتهٔ حنیف قلندری و علیرضا مختارپور قهرودی است. انتشارات همشهری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، مروری بر زندگی و آثار شیخ‌الرئیس، ابوعلی سینا، است؛ یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان قرون‌وسطی در حوزهٔ تمدن اسلامی. مجموعه ۵۰‌جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ -‌ اسلامیِ فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبهٔ شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است.

درباره کتاب واضع قانون شفا

کتاب واضع قانون شفا پس از سخن آغازین، دربارهٔ زادگاه ابن سینا و شهرهایی که این دانشمند ایرانی در طول زندگی خود به آنها سفر کرده بود، پرداخته است.

گفتار دوم این کتاب به ایران در سده‌های ۴ و ۵ پرداخته، از تشکیل حکومت‌هایی همچون سامانیان، آل‌زیار، خوارزمشاهیان، آل‌بویه و غزنویان می‌گوید؛

گفتار سوم شرح حال ابن‌سینا از کودکی و نوجوانی تا سال‌های پایانی عمر او است.

آثار ابن سینا در گفتار چهارم کتاب حاضر بررسی شده‌اند؛‌ آثاری دربارهٔ پزشکی، ریاضیات، نجوم، موسیقی، ادبیات عرفانی و عرفان، زبان و زبان‌شناسی و در پایان نیز فهرست آثار وی قرار داده شده است.

نویسندگان کتاب واضع قانون شفا، حنیف قلندری و علیرضا مختارپور قهرودی، در انتهای این اثر، فهرستی از کتاب‌ها و مقاله‌هایی را قرار داده‌اند که می‌توانند خوانندگان را با ابن‌سینا بیشتر و بهتر آشنا کنند.

خواندن کتاب واضع قانون شفا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ابوعلی سینا

ابو علی سینا، ابن سینا یا حسین بن عبداللّه سینا در صفر سال ۳۷۰ هجری قمری (یا ۳۷۳ هجری قمری) در روستای افشنه در منطقه‌ای نزدیک بخارا در ماوراءالنهر به دنیا آمد. از وی با القابی همچون شیخ‌الرئیس، حجة‌الحق و شرف‌الملک نیز یاد شده است. او دانشمند بزرگ ایرانی در قرن‌های ۴ و ۵ هجری قمری بوده است. این دانشمند ایرانی در عصری می‌زیست که آن را اوج تمدن اسلامی می‌دانند.

نخستین معلم ابن‌سینا مرد بقالی به نام محمود مساح بود که به او حساب هندی و جبر و مقابله یاد می‌داد.

او سپس مقدمات فقه را نز فردی به نام اسماعیل زاهد آموخت و در این درس پیشرفت کرد و استاد شد.

وی یادگیری دروس مختلف را نزد اساتید مختلف ادامه داد و مطالعات عمیق خود را به‌صورت شبانه‌روزی آغاز کرد.

ابوعلی سینا به نگارش کتاب‌های گوناگونی دست زد: «المعاد»، «هدایات»، «حیّ بن یقظان»،  «القولنج»، «شفا» و... .

ابن‌سینا در موضوعات گوناگونی همچون پزشکی، ریاضیات، نجوم، موسیقی، ادبیات عرفانی و عرفان، زبان و زبان‌شناسی صاحب‌نظر بوده است.

ابو علی سینا در ماه رمضان سال ۴۲۸ هجری قمری در ۵۸سالگی درگذشت. او همدان به خاک سپرده شد.

بخش‌هایی از کتاب واضع قانون شفا

«آنچنان که از زندگی‌نامهٔ ابن‌سینا برمی‌آید او زندگی چندان راحت و آسوده‌ای را طی نکرد و مدت سکونت او در شهرهای مختلف جز بخارا که دوران رشد خود رادر آنجا سپری کرد چندان طولانی نبوده است. با این حال آثار بسیاری از او به جا مانده که شاید بتوان نگارش آنها را ثمرهٔ حافظهٔ بسیار قوی ابن‌سینا دانست، به عنوان نمونه در گزارش جوجانی آمده است که وی بخش‌هایی از طبیعیات، الهیات و منطق شفا را بدون مراجعه به هیچ مرجعی نوشت. فهرست جامعی از نوشته‌های او توسط یحیی مهدوی تهیه شده که در آن ۱۳۱ اثر اصیل و ۱۱۱ اثر منسوب به ابن‌سینا ثبت شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۶۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۶۰۰
تومان