دانلود و خرید کتاب نمودار ارث محمد تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نمودار ارث اثر محمد تهرانی

کتاب نمودار ارث

نویسنده:محمد تهرانی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نمودار ارث

کتاب نمودار ارث نوشتۀ محمد تهرانی است. انتشارات میراث ماندگار این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این اثر همچنین، «الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه (فقه ۶)» نام دارد. این کتاب می‌تواند، متنی برای کارِ تدریس معلمان به طلبه‌ها باشد. کتاب، با سبک نموداری تهیه شده است.

درباره کتاب نمودار ارث

کتاب نمودار ارث با این پیش‌فرض نوشته شده است که یکی از اشکالات متون حوزوی، پیچیده و نامنظّم بودن آنهاست. این مشکل، موجب می‌شود که غالباً طلبه‌ها تمام وقت و توان خود را صرف فهمیدن و گره‌گشایی متن کنند و دیگر وقت و نیرویی برای درک اصل مطالب باقی نماند. از این رو، مسائل درس، تحلیل و بررسی نشده و در آخرِ مبحث نیز جمع‌بندی انجام نمی‌شود.

این کتاب‌های پیچیده، راه مرور را هم بر استادان و طلاب می‌بندد.

از این رو است که محمد تهرانی در این کتاب، در کنار متون، نمودار آن متن را هم به‌صورت منطقی، دقیق، و منظم به زبان عربی ترسیم کرده است. این نویسنده معتقد است که این راه سبب می‌شود که طلبه هم با متون مشکل آشنا شود و هم به‌راحتی از آن خارج و به اصل مطلب بپردازد؛ دیگر دچار سردرگمی نشود؛ مطالب در ذهنش بماند و مراجعه هم سریع و آسان شود .

به گفتۀ محمد تهرانی، این راه‌حل در یادگیری معجزه می‌کند؛ طلبه در بین درس خسته نمی‌شود و تا آخر درس به کمک نمودار، استاد را همراهی می‌کند و حتی غلط‌های احتمالی استاد را نیز گوش‌زد خواهد کرد. با این روش، رغبت به پیش‌مطالعه نیز بیشتر می‌شود.

نویسنده در مقدمه اما می‌گوید که «علی رغم فوائد فراوان این سبک عللی باعث محجور ماندن آن گردیده است» و سپس به شمردن این علت‌ها می‌پردازد.

این کتاب به دو زبان فارسی و عربی نوشته شده است.

خواندن کتاب نمودار ارث را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به استادها و طلبه‌هایی که باید مبحث فقهیِ ارث را بیاموزند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نمودار ارث

«راه صحیحِ استفاده از حواشی:

در حینِ مباحثه طلبه ای که در حالِ خواندن می باشد نباید به حواشی نظر کند و طلبه ای که گوش می دهد باید از روی حواشی به اشکال گیری بپردازد تا هم فکر به کار بیفتد و هم جهل مرکب ایجاد نشود. در پیش مطالعه نیز بهتر است قبل از رجوع به حواشی خودِ شخص نیز تفکر داشته باشد. و در حین تدریسِ استاد نظر کردن به حاشیه برای اشکال کردن و بحث با استاد بسیار مفید و موجب بالا رفتنِ سطح علمی کلاس می شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان