دانلود و خرید کتاب شب و سرود سرو ملک ابراهیم امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شب و سرود سرو اثر ملک ابراهیم امیری

کتاب شب و سرود سرو

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شب و سرود سرو

کتاب الکترونیکی «شب و سرود سرو» نوشتهٔ ملک ابراهیم امیری در نشر میترا آقاکوچک چاپ شده است. این کتاب به بررسی متون کهن در کنار متون معاصر پرداخته و علت توفیق بیشتر آثار گذشتگان را بررسی می‌کند.

درباره کتاب شب و سرود سرو

گنجینهٔ ادب پارسی از پربارترین یادگارهای ماندگارِ فرهنگ و هنرِ انسانیست که بر تارک ادبیات جهانی می‌درخشد. اثبات این در استقبال جهان از آثار مکتوب، منقوش و منظوم و منثورِ مرتبط به فرهنگ و تاریخِ این مرز و بوم مشهود است. نگاهی گذرا به کتاب‌ها، دیوان‌ها و دانشمندان بزرگ ایرانی، بیانگر و مویّد کلام بوده، به‌عنوان نمونه‌: تاریخِ ادبیّاتِ ایران از ادوارد براون. مثنویِ مولوی، نیکلسون. رباعیّاتِ خیّام، فیتس جرالد و بسیاری دیگر.

اما وقتی به ادب، هنر و فرهنگ معاصر می‌نگریم، با چنین رویکردی مواجه نمی‌شویم. یعنی آن استقبال عمومی دیگر وجود ندارد. - جز در نمونه‌های معدود، مانندِ حیدربابای  شهریار که آن هم در کشورهای ترک زبان، مورد توجه قرارگرفته است. به‌راستی چرا و به چه علت؟ دلیل چیست؟ آیا دیگر، آثاری بدان قدرت و فخامت وجود ندارد؟ آیا ... و صدها پرسشِ دیگر که جای بررسی و تحقیق دارد. این کتاب درصدد یافتن پلی از ادبیات کهن به ادبیات مدرن ایران است.

کتاب شب و سرود سرو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات کهن و معاصر فارسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شب و سرود سرو

«درونی‌کردن: معمولاً برای مقوله‌های انسانیست. مطلبی را آن اندازه خواندن تا از مرزِفراگیری و سپردن به‌یاد بگذرد وجزءِ ناخودآگاه گردد. به مثل: برای راننده‌ی حرفه‌ای، دنده‌عوض‌کردن در خواب یا نیمه‌خواب بودن و ...

دریغ: افسوس، دردا و ندامت 

دست‌بردن = دستبرد:دزدی، سرقت

دستگاه: جُنگی مرکّب از بخش‌ها یا اندامِ مختلفِ فراهم آمده برای انجامِ کارِ معیّن.

دستگاهِ فلسفه‌ی تحوّلیِ تغییری، همان ماتریالیسمِ دیالکتیک: این فلسفه مادّه را واقعیتی... می‌داند و اندیشه، ادراک، دانش و آگاهی را فرایندِ تکاملِ تدریجی و جهشِ کیفیِ آن. شرح فشرده‌ی این مکتب را بخوانید در پی نوشته‌ی شماره‌ی.

دستگاهِ فلسفهیِ تفسیری تعبیری ، همان ایده‌آلیسم: این فلسفه واقعیترا نفی و انکار میکند به بهانه و جرم  مادّه بودن چنانکه «برکلی» تیغِ ریش‌تراشِ خود را نیز تصوّری ذهنی می‌دانست. فیلسوفانِ ایده‌الیست بسیار که همّت‌کننده، هستی را تفسیر و تعبیرِ دلخواهِ خود می‌کنند و گوهره‌ی قانونمندِ شدن را رد لذا در نظریه‌ی آنان بَرده برده است و برده دار، برده دار و...– شرح فشرده‌ی این مکتب را نیز بخوانید در پی نوشته‌ی شماره‌ی ...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

قیمت:
۲۴,۹۰۰
تومان