دانلود و خرید کتاب تشخیص آزمایشگاهی آلودگی محیط های کشت سلولی محمد نیاکان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تشخیص آزمایشگاهی آلودگی محیط های کشت سلولی اثر محمد نیاکان

کتاب تشخیص آزمایشگاهی آلودگی محیط های کشت سلولی

معرفی کتاب تشخیص آزمایشگاهی آلودگی محیط های کشت سلولی

کتاب تشخیص آزمایشگاهی آلودگی محیط های کشت سلولی نوشتهٔ محمد نیاکان و سلیمه آهنگران و زهرا صلاحی در انتشارات دانشگاه شاهد چاپ شده است. این کتاب حاصل یک پژوهش جدید و نوین و حاصل یک پروژه ارزشمند تحقیقاتی است که در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و مشترک بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی) و دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد است.

درباره کتاب تشخیص آزمایشگاهی آلودگی محیط های کشت سلولی

در چند سال اخیر، مطالعه مایکوپلاسماها و بیماری‌های که به‌وسیله این دسته از باکتری‌ها در انسان، حیوانات و گیاهان تولید می‌شود؛ همچنین تأثیرات آلودگی مایکوپلاسماها در فن‌آوری کشت سلولی و بافت، اهمیت شایان توجهی یافته است. دانشمندان متعدد میکروب‌شناس، شیمی‌دان، زیست‌شناس، بیوفیزیکدان و ویروس‌شناس همچنین متخصصین بالینی بیماری‌های انسان و حیوانات هر یک به سهم خود و بنا به تخصصشان، درباره مایکوپلاسماها مطالعه و پژوهش کرده‌اند. مایکوپلاسما پنومونیه یکی از گونه‌های اصلی مایکوپلاسمایی آلوده‌کننده کشت‌های سلولی است و با توجه به اثرات نامطلوبی که آلودگی‌های مایکوپلاسمایی می‌تواند بر روی کشت‌های سلولی داشته باشد شناسایی سریع و دقیق این آلودگی‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد. 

کتاب تشخیص آزمایشگاهی آلودگی محیط های کشت سلولی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به هرکدام از حوزه‌های میكروب‌شناسی، شیمی‌، زيست‌شناسی، بیوفیزيک‌ و ويروس‌شناسی می‌توانند مخاطب این کتاب باشند.

بخشی از کتاب تشخیص آزمایشگاهی آلودگی محیط های کشت سلولی

همان گونه كه قبلاً گفته شد اعضای مايكوپلاسماها كلاس مولي كوتس و كوچك‌ترين پروكاريوت‌ها هستند و فاقد ديوارهٔ سلولی هستند. آن‌ها باكتری‌هایی با تنوع شكلی فراوان، بي‌هوازی‌اختیاری، با زندگی آزادبوده،عموما رشد كندی دارند. غشاء پلاسمايی از نظر ساختاری شبیه به غشاء سیتوپلاسمي سلول‌های يوكاريوت بوده، تنها مرز بین سیتوپلاسم و محیط است. مايكوپلاسماها به دلیل اندازه كوچك و نداشتن ديواره سلولی اين توانایی را دارند كه به غلظت زيادی در كشت‌های سلولی، بدون هیچ گونه علائم قابل مشاهده برسند. از كشف اولین مايكوپلاسمای آلوده‌كننده كشت‌های سلولی در حدود شش دهه مي‌گذرد و هم‌چنان تا به امروز آلودگي مايكوپلاسمایی به‌عنوان يكي از مشكلات مهم آزمايشگاه‌های كشت سلولی محسوب می‌شود، به‌طوری كه امروزه به‌صورت گسترده در ۸۱ - ۱۵ % كشت‌های سلولی موجود در آزمايشگاه‌های كشت سلولی آلودگی به‌وسیله گونه‌های مختلف مايكوپلاسما مشاهده شده است. برای تولید محصولات بیولوژيكی با ارزش از كشت سلولی گسترده استفاده می‌شود. اين محصولات بازده وسیعی از محصولات سلولی را در بر می‌گیرند. تعداد اين گونه محصولات كه از نظر تجاری ارزش زيادی دارند، به‌سرعت در اواخر دهه گذشته افزايش يافت و امروز علاقه‌مندی زيادی را در زمینه فن‌آوری كشت سلولی ايجاد كرده است. اين آلودگی‌ها می‌تواند آثار مخربی را در محصوالت بیولوژيكي تولیدی در كشتهای سلولي ايجاد كند، همچنین باعث از بین رفتن زمان و هزينه‌های هنگفتی در اين زمینه می‌شود. بنابراين شناسایی و جداسازی اين میكروارگانیسم‌ها به‌عنوان امری مهم تلقی می‌گردد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۲۰۰
تومان