دانلود و خرید کتاب مبنای شایستگی فردی استاندارد جهانی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه ترجمه محمدحسین بیرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مبنای شایستگی فردی

کتاب الکترونیکی «مبنای شایستگی فردی» اثری از استاندارد جهانی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه با ترجمهٔ محمدحسین بیرامی در انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است. این کتاب که برای مدیریت پروژه، طرح و سبد پروژه‌ها است به تشریح مسئولیت‌های مدیران پروژه می‌پردازد. حرفه مدیریت پروژه اکنون به حرفه‌ای جهانی تبدیل شده است. سازمان‌ها مکررا در پروژه‌ها، طرح‌ها، و سبد پروژه‌هایی درگیر می‌شوند که از مرزهای سازمانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی درمی‌گذرند. مدیر امروزی باید با دامنه گسترده‌ای از شرکای بیرون از سازمان‌های خود، و آرایه وسیعی از عوامل ازجمله صنعت، فرهنگ، زبان، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، و انواع مختلف سازمان‌ها کار کند. مدیریت پروژه باید با در نظر گرفتن این وجوه پس‌زمینه به‌کار گرفته شود و اغلب این بسترهای کلان به‌عنوان مهم‌ترین عوامل موفقیت تلقی می‌شوند. مبنای شایستگی بر این چالش‌ها تأکید می‌ورزد.

درباره کتاب مبنای شایستگی فردی

حرفه مدیریت پروژه به‌سرعت در حال تغییر است. سازمان‌ها، با یکپارچگی بیشتر بین پروژه‌ها و تمرکز بیشتر بر منافع بلندمدت، توانایی خود را در تعریف و پیاده‌سازی حوزه‌های جدید کار متحول کرده‌اند. ازاین‌رو، مدیریت پروژه به‌عنوان روشی برجسته برای پیاده‌سازی تغییر در جهان تثبیت شده است، و مدیران پروژه، طرح و سبد پروژه‌ها پیشتاز این راه هستند. مجریان آینده در محیط‌هایی چندپاره همراه با علایق همپوشان و اغلب متضاد ذی‌نفعان کار خواهند کرد. این علایق تحت‌تأثیر داده‌های بلادرنگ (در زمان واقعی) و ابزارهای مدیریت عملکرد شکل خواهند گرفت که با اطلاعات گسترده و بیش‌ازحد و ارتباطات ناکافی به چالش کشیده می‌شوند و بر اساس توانایی آنها در تحویل محصولات یا خدمات همسو با استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، برای تحقق منافع مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

بار مسئولیت مدیران پروژه، طرح، و سبد پروژه برای خلق نتایج قابل‌سنجش، به‌موقع، طبق بودجه، درون محدوده (گستره) و درعین‌حال برآورده ساختن معیارهای کیفیت هرگز به این حد سنگین نبوده است. مقصود از استاندارد شایستگی IPMA ICB پشتیبانی از رشد افراد و همچنین سازمان‌ها هم‌زمان با دست‌وپنجه نرم کردن آنها با محیط پروژه‌هاست که به‌طور فزاینده‌ای رقابتی می‌شوند. مبنای شایستگی توصیف فهرست جامعی از شایستگی‌هاست که فرد برای تسلط موفق بر بسته کاری، پروژه، طرح یا سبد پروژه‌ای که مدیریتش به او سپرده‌شده باید از آنها برخوردار باشد یا در خود توسعه دهد.

کتاب مبنای شایستگی فردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به مدیران پروژه و علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های با موضوع مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مبنای شایستگی فردی

پرورش شایستگی‌ها هم سفری شخصی و همچنین نیازی اجتماعی است. انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه شایستگی را تابعی از فرد، تیم، و سازمان می‌داند.

- شایستگی‌های فردی به عملکرد جمعی افرادی می‌پردازند که برای هدفی به‌هم پیوسته‌اند؛

- شایستگی‌های سازمانی به قابلیت‌های استراتژیک واحدی به خود متکی از افراد می‌پردازند.

نظریه انگیزش و نتایج پژوهش‌های جاری نشان می‌دهند که افراد تلاش فراوانی برای توسعه شایستگی‌های خود می‌کنند تا در جایگاه کنونی خود بهتر عمل کنند، وظایف بهتری را به‌دست آورند و فرصت‌های شغلی خود را تقویت کنند. کار مرتبط با پروژه، طرح یا سبد پروژه مبتنی بر همکاری اعضای تیم از همه رشته‌ها، و اشخاص داخلی و خارجی (مانند مشتریان و تأمین‌کنندگان) است، و بنابراین پرورش شایستگی در چنان بستر جمعی روی می‌دهد. تجربه پروژه بر شایستگی هر فرد و همچنین بر تیم‌ها و سازمان‌ها به‌عنوان سیستم‌های اجتماعی می‌افزاید.

تمرکز مبنای شایستگی فرد است. ازاین‌رو، این فصل تشریح توسعه شایستگی‌های فرد است. اما هیچ راه واحدی برای توسعه شایستگی‌ها وجود ندارد. درواقع، رویکردهای فراوانی وجود دارند که می‌توانند کنش متقابل با یکدیگر داشته باشند. تعاملات میان توسعه شایستگی‌های فردی، جمعی، و سازمانی رویکردهای متفاوتی را به توسعه شایستگی‌های فردی همراه با ذی‌نفعان، پیش‌نیازها و الزامات ارائه می‌کند.

مبنای شایستگی، نه کتاب آشپزی نه کتاب درسی در حوزه مدیریت پروژه، طرح، و سبد پروژه است. استانداردی است که شایستگی‌های موردنیاز از سوی فرد در حال کار در قلمرویی معین و به دنبال نتیجه‌ای مطلوب را تعریف می‌کند. خواننده هدف و ذی‌نفعان باید شایستگی‌های موردنیاز را بفهمند و از آن اقدامات لازم برای چگونگی به‌دست آوردن، ارزیابی کردن و پرورش چنان شایستگی‌هایی را استنباط کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۵۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۵۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان