دانلود و خرید کتاب جادوی کار پاره وقت جیم ران ترجمه حامد نوذری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوی کار پاره وقت اثر جیم ران

کتاب جادوی کار پاره وقت

معرفی کتاب جادوی کار پاره وقت

کتاب جادوی کار پاره وقت نوشتۀ جیم ران و ترجمۀ حامد نوذری و آرمان نوذری است. انتشارات نگار تابان این کتاب را منتشر کرده است. این اثر، مجموعه‌سؤالات علم کوچینگ و پادکست تحلیلی پایان هر فصل را هم ضمیمۀ خود کرده است. کتاب، دربارۀ «بازاریابی شبکه‌ای» است؛ بهترین بستر برای دستیابی به سعادت جمعی.

درباره کتاب جادوی کار پاره وقت

کتاب جادوی کار پاره وقت دربارۀ «نتورک مارکتینگ» یا «بازاریابی شبکه‌ای» است؛ تجارتی انسان‌ساز.

جیم ران، نویسندۀ این کتاب، یکی از پیشگامان این تجارت است. ما می‌توانیم با مشاهده و مطالعۀ زندگی این نویسنده و امثال او، درمی‌یابیم که بازاریابی شبکه‌ای بر اساس رشد و توسعهٔ فردی تبیین شده است؛ به عبارت دیگر، شعار این کسب‌وکار این است که «ابتدا خودت را بساز تا تجارتت ساخته شود».

حامد نوذری، مترجم این کتاب، خود، در بازاریابی شبکه‌ای فعالیت داشته و با مفاهیم و آموزه‌های علم کوچینگ نیز آشنایی دارد. او  و آرمان نوذری، این کتاب را بر اساس یکی از سخنرانی‌های مشهور جیم ران برای علاقه‌مندان این حوزه، ترجمه کرده و با استفاده از کوچینگ، در انتهای هر فصل پرسش‌هایی را برای مخاطب در نظر گرفته‌اند. همچنین، در انتهای هر فصل، تحلیل‌های حبیب صوفی، یکی از راهبران پرقدرت و تأثیرگذار بازاریابی شبکه‌ای در ایران را می‌توان در قالب پادکشت شنید که با بیانی شیوا و با استفاده از تجربیات‌اش، هر فصل را برای خوانندۀ این کتاب تفسیر می‌کند.

حامد نوذری در مقدمۀ این کتاب می‌گوید: «این کتابی نیست که آن را یک بار خواند و کنار گذاشت، این وعده را به شما می‌دهم و خواهم داد که با هر بار خواندن این اثر، مطالب و اندیشه‌های تازه‌تری دریافت خواهید کرد.»

خواندن کتاب جادوی کار پاره وقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزه‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جادوی کار پاره وقت

«مهارت بعدی که من آموختم و درآمد هنگفتی برای من داشت سازمان سازی بود.

وقتی چند نفر پیدا کردید، از آن‌ها بخواهید که با هم کار کنند و این کار جادو می‌کند. کار کردن مردم با یکدیگر جادو می‌کند. البته که این کار مثل اینکه چندین نفر از اعضای خانواده شما با یکدیگر کار کنند چالش‌برانگیز است، اما جادو می‌کند. کار کردن زن و شوهر در کنار هم چالش‌برانگیز است، اما وقتی اتفاق می‌افتد جادو می‌کند. اما بدانید همه چیزهای جادویی چالش‌برانگیزند. اما هنگامی‌که چالش را فهمیدید و به دنبال حل آن بودید، آن لحظه جادویی رخ می‌دهد. بگذارید به شما بگویم که همکاری انسان‌ها با یکدیگر چقدر جادویی و شگفت‌انگیز است.

بگذارید دوباره از کتاب مقدس برایتان نقل کنم. «اگر دو یا سه نفر بر یک هدف مشترک به توافق برسند، هیچ‌چیز غیرممکن نیست.» خوب به این جمله توجه کنید. اگر دو یا سه نفر در یک هدف مشترک به توافق برسند، هیچ‌چیز غیرممکن نیست. همه به دنبال یک چالش‌اند. این چیزی است که من به‌ویژه به بچه‌ها یاد می‌دهم. بهترین چالش در جهان همین است. بگویید بیایید با هم این کار را انجام دهیم. نه اینکه شما بروید این کار را انجام دهید. بیایید این کار را با هم انجام دهیم اگر دو یا سه نفر از ما برای انجام یک هدف مشترک تصمیم بگیریم، هیچ کاری غیرممکن نیست. همکاری و سازمان‌دهی.

حالا وقتی همه مستقل‌اند، کمی چالش‌برانگیزتر است. مثل بچه‌دار شدن که هر کدام نظر خودشان را دارند. آن‌ها آرزوها و خواسته‌های خاص خود را دارند. چالش‌برانگیز است. شما با اختلاف‌سلیقه‌ها مواجهید. اما این چیزی است که زندگی را جذاب می‌کند. ترغیب افراد به همکاری با یکدیگر در کسب‌وکار شما چالش‌برانگیز است. این کار مثل چوپانی کردن گربه‌هاست. می‌دانید چوپانی گوسفندها آسان است، اما شما باید گلهٔ گربه‌ها را امتحان کنید! اگر بتوانید این کار را انجام دهید و افراد را به همکاری ترغیب کنید، قدرت بسیار زیادی ایجاد می‌کنید.

در اینجا یکی از قدرت‌های همکاری مشترک وجود دارد: داستان‌های مشترک. اگر بخواهم شخصی جدید را به کار دعوت کنم و من و شما هم‌زمان حضور داشته باشیم، من داستانم را برای او می‌گویم و شما نیز داستان خود را. شاید آنچه که به من کمک می‌کند تا شخص جدیدی را پیدا کنم، داستان من نباشد، بلکه داستان شریکم باشد، کسی که با او کار می‌کنم. داستان رضایت‌های کاری در جلسات مشترک بسیار قدرتمندند. به همین دلیل کار با هم نیز قدرتمند است.

البته تنها کار کردن اشکالی ندارد. اما هر کس باید بداند که مزایای سازمان داشتن چه هستند. من ساخت سازمان را یاد گرفتم و پول زیادی کسب کردم.

چیز دیگری که در ادامه دریافتم تشویق و قدردانی بود. تشویق، درآمد هنگفتی برای شما می‌سازد. ممکن است شرکت شما تشویق عمومی را برگزار کند. اما شما هم باید تشویق و قدردانی‌های خودتان را در سطح کوچک‌تر برای گروه خود انجام دهید. شرکت شما ۵ نفر برتر خودش را تشویق می‌کند، شما هم باید ۵ نفر برتر خودتان را تشویق کنید و حتی ممکن است ۵ نفرهای برتر در زمینه‌های مختلفی را تشویق کنید.

این قدردانی‌های کوچک برای رسیدن به سطوح و رتبه‌های خاصی در شرکت شما بسیار مهم‌اند. تشویق‌های شما به اعضای مجموعه‌تان کمک می‌کند که گام‌های کوچکی را برای به دست آوردن رتبه‌های شرکت بردارند. پس یکی از رازهای تجارت شما این است.

ـ هر پیشرفت کوچکی را تشویق کنید و پاداش دهید. گاهی اوقات این تشویق‌ها می‌تواند، دست دادن صمیمانه یا زدن روی شانه‌های فرد باشد، «مری، کار تو فوق‌العاده است.»

پس بررسی کنید ببینید با هر گام پیشرفت اعضا، چه تشویق‌هایی می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید.

حدس بزنید اگر قدردانی‌ها را به موقع و خوب انجام دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ پول زیادی به سمت شما سرازیر خواهد شد. تشویق و قدردانی، اشتیاق افراد را بالا می‌برد تا کارهایی را انجام دهند که معمولاً به‌خودی‌خود آن‌ها را انجام نمی‌دادند. اما اگر بتوانید تشخیص بدهید که بگویید «مری، اگر این کار را انجام دهی آن‌وقت ...» او خواهد گفت «اوه، بله همین‌الان آن را انجام می‌دهم» کاری که خودش انجام نمی‌داد، اما تشویق شما سبب شد که او شروع به انجام دادن کند و این چیزی است که جادو می‌کند. این بهتر از پول است. پول کمی بی‌اهمیت است. چیزی که مهم است ابتکار است. بهترین مکان برای بیدار کردن ابتکار شما همان کاری است که هم‌اکنون انجام می‌دهید، یعنی بازاریابی شبکه‌ای. نمایندگی یک محصول منحصربه‌فرد، جلب مشتری، جذب توزیع‌کننده، تشویق و همه این موارد.»

معرفی نویسنده
عکس جیم ران
جیم ران
آمریکایی | تولد ۱۹۳۰ - درگذشت ۲۰۰۹

امانوئل جیمز ران که با نام کوتاه و مستعار جیم ران شناخته می‌شود، در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۰ در واشنگتن آمریکا به دنیا آمد. خانواده‌ی او کشاورز بودند و تنها دارایی‌شان یک زمین کشاورزی بود. او در زمانه‌ای زندگی می‌کرد که هر فرزندی در بهترین حالت آینده‌ای شبیه به پدرش می‌داشت و تنها گزینه‌ای که برای او وجود داشت این بود که پا جای پای پدر خودش بگذارد. بنابراین تنها پیش‌بینی که درمورد جیم وجود نداشت این بود که در سی سالگی یک میلیونر و یک آموزگار مشهور شود!

نظرات کاربران

کاربر 5863015
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

باید بیشتر بخوانم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان