دانلود و خرید کتاب رهیافتی بر کارآفرینی و اشتغال بانوان با رویکرد فقهی سیدمصطفی احمدی سیستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهیافتی بر کارآفرینی و اشتغال بانوان با رویکرد فقهی اثر سیدمصطفی احمدی سیستانی

کتاب رهیافتی بر کارآفرینی و اشتغال بانوان با رویکرد فقهی

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رهیافتی بر کارآفرینی و اشتغال بانوان با رویکرد فقهی

کتاب رهیافتی بر کارآفرینی و اشتغال بانوان با رویکرد فقهی نوشته سیدمصطفی احمدی سیستانی است. این کتاب را انتشارات عطران منتشر کرده است.

درباره کتاب رهیافتی بر کارآفرینی و اشتغال بانوان با رویکرد فقهی

اشتغال زنان در خارج از منزل از یک سو و نیز مسئولیت اولیه زن مسلمان در خصوص ایفای نقش خود در خانواده به عنوان همسر و مادر و اهتمام به پرورش فرزندانی مکتبی از سوی دیگر، بسیار دشوار و سنگین است، به طوری که آن‌ها باید با تحمل مشکلات و سرپنجه‌ تدبیر و توانمندی، آن را به سر منزل مقصود برسانند و تلفیقی مناسب و سالم بین این دو مسئله ایجاد نمایند. از طرفی نمی‌توان شایستگی‌ها و توانایی‌های زنان را به عنوان نیمی از نیروی فکری جامعه در پذیرش بعضی از مسئولیت‌ها در عرصه‌های فرهنگی، علمی و تربیتی نادیده گرفت. در جهان امروز آن چه در توسعه و پیشرفت کشورها نقش مؤثری دارد بهره‌برداری اصولی از توانایی‌ها و استعدادهای انسانی است، که در این میان زنان می‌توانند نقش مؤثری را در بخش‌های آموزش بهداشت و درمان و... ایفا کنند و حذف زنان از صحنه‌های اجتماعی در حقیقت حذف نیمی از جامعه‌ انسانی است. لذا ضروری است نظام اسلامی با رعایت مصالح کلی جامعه و مصالح فردی مبتنی بر استعدادهای فطری زنان و مصالح خانوادگی (حفظ کیان خانواده) زمینه مشارکت متناسب با شئونات زن مسلمان را با حفظ حریم الهی عفاف و تقوی و براساس آموزه‌های دینی و فقه پویای اسلامی برای زنان فراهم آورد. این کتاب اطلاعات کاملی درباره نگاه فقه به کار زنان دراختیار علاقه‌مندان قرار ی دهد.

خواندن کتاب رهیافتی بر کارآفرینی و اشتغال بانوان با رویکرد فقهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فقه پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب رهیافتی بر کارآفرینی و اشتغال بانوان با رویکرد فقهی

با توجه به این که زن به عنوان موجودی اجتماعی می‌باشد که پا به پای مرد در اجتماع فعالیت نموده و در عین حال در کانون خانوادگی خویش نیز عهده دار مسئولیت‌های مهم می‌باشد. لذا بررسی عوامل مرتبط با وضعیت اشتغال او و تأثیر آن بر روابط خانوادگی و تحت الشعاع قراردادن حقوق شوهر بالاخص تربیت فرزندان حائز اهمیت خواهد بود.برای ورود به بحث اشتغال زنان ابتدا نیاز است که مبانی کارآفرینی و اشتغال و لازمه‌های اشتغال برای زنان و شرایط اشتغال زنان بررسی گردد تا بتوان دلالیل فقهی اشتغال زنان در خارج از خانه را بهتر تبیین نمود.

اشتغال زنان در خارج از منزل از یک سو و نیز مسئولیت اولیه زن مسلمان در خصوص ایفای نقش خود در خانواده به عنوان همسر و مادر و اهتمام به پرورش فرزندانی مکتبی از سوی دیگر، بسیار دشوار و سنگین می‌باشد، به طوری که آنها باید با تحمل مشکلات و سر پنجه‌ی تدبیر و توانمندی، آن را به سر منزل مقصود برسانند و تلفیقی مناسب و سالم بین این دو مسئله ایجاد نمایند. از طرفی نمی‌توان شایستگی‌ها و توانایی‌های زنان را به عنوان نیمی از نیروی فکری جامعه در پذیرش بعضی از مسئولیت‌ها در عرصه‌های فرهنگی، علمی و تربیتی نادیده گرفت. در جهان امروز آن چه در توسعه و پیشرفت کشورها نقش مؤثری دارد بهره برداری اصولی از توانایی‌ها و استعدادهای انسانی است، که در این میان زنان می‌توانند نقش مؤثری را در بخش‌های آموزش بهداشت و درمان و... ایفا کنند و حذف زنان از صحنه‌های اجتماعی در حقیقت حذف نیمی از جامعه‌ی انسانی است. لذا ضروری است نظام اسلامی با رعایت مصالح کلی جامعه و مصالح فردی مبتنی بر استعدادهای فطری زنان و مصالح خانوادگی (حفظ کیان خانواده) زمینه مشارکت متناسب با شئونات زن مسلمان را با حفظ حریم الهی عفاف و تقوی و براساس آموزه‌های دینی و فقه پویای اسلامی برای زنان فراهم آورد 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان