دانلود و خرید کتاب زندگی خوب دیوید پچل اوانز ترجمه علی مفتخر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی خوب اثر دیوید پچل اوانز

کتاب زندگی خوب

انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگی خوب

کتاب زندگی خوب نوشتهٔ دیوید پچل اوانز و ترجمهٔ علی مفتخر است و نشر آسیم آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای سلامت و موفقیت است.

درباره کتاب زندگی خوب

این کتاب شما را به زندگی خوب تشویق می‌کند. زندگی خوب چیست؟ دربارهٔ سلامتی است. دربارهٔ این است که با بدنتان در صلح و آرامش باشید و آن را دوست بدارید. دربارهٔ این است که اجازه دهید بدنتان بهترینی که می‌تواند، باشد. دربارهٔ احساس انرژی و آگاهی است که وقتی سالم و سرحال هستید، به شما دست می‌دهد. دربارهٔ اتکا به نفس و اعتمادی است که هنگام چالش‌های زندگی در خود احساس می‌کنید. در این باره است که متوجه شوید خیلی بیشتر از آنچه تصورش را نمی‌کردید و در خواب هم نمی‌دیدید، می‌توانید به دست آورید. دربارهٔ این است که بدن، فکر، ذهن و روح و جسم، همه را یک مجموعه کامل بدانید؛ زنده و فعال.

برخلاف آنچه در رسانه‌ها می‌بینیم و می‌خوانیم و توسط متخصصان ورزشی به ما گفته می‌شود، تندرست و سلامت بودن مشکل نیست. آسان است. وقتی که با خواندن این کتاب متوجه شدید چقدر آسان است، آن وقت است که متوجه می‌شوید چقدر لذت‌بخش و امیددهنده است که زندگی تندرست و سلامتی داشته باشید و همهٔ امور آن نیز در دست خودتان باشد.

کتاب زندگی خوب چشمانتان را به روی ورزش و تندرستی باز می‌کند. این کتاب به همه نشان می‌دهد اگر قادر به حرکت هستید، امید زیادی به فردای بهتر و سلامت‌تری دارید. مجبور نیستید ساعت‌ها در هر روز ورزش کنید و کاری را که دوست ندارید، انجام دهید تا نتیجه بگیرید، بلکه خیلی راحت و آسان می‌توانید سالم شوید.

در این کتاب، پچل داستان زندگی و موفقیت و شکست‌های خویش را تشریح می‌کند و راهنمایی‌های مفیدی در زمینه ورزش و تندرستی، بدنسازی، رژیم غذایی و زندگی به طور کلی ارائه می‌دهد. همان‌طوری که به همه نصیحت می‌کند از نشستن روی کاناپه برخیزند و به ورزش و تندرستی روی آورند، عده‌ای را نیز به قهرمان شدن و بالاترین سطوح ورزشی تشویق می‌کند.

پچ می‌داند چگونه مردم را به ورزش تشویق کند. گرچه همه نمی‌توانند و نباید قهرمان‌های ورزشی شوند، اما همه می‌توانند تندرست و سالم باشند. ورزش کنند و از فواید آن لذت ببرند. در دنیای ورزشی پچ و فلسفه او: «خوب، خوب است.» یعنی اگر به مرحله خوب و رضایت بخشی رسیدید، همان کافی است، فقط آن را حفظ کنید. این برای شما عالی است.

خواندن کتاب زندگی خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند به سلامتی دست پیدا کنند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دیوید پچل اوانز

دیوید پچل ـ اوانز، خواب و خوراک و کار و زندگی‌اش ورزش و تندرستی است. او پنج بار قهرمان قایقرانی با پاروی کانادا شده است، همچنین مالک، بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره بزرگ‌ترین باشگاه‌های ورزشی سراسری کانادا، با شعبی در انگلستان و استرالیا، به نام باشگاه «گودلایف» است. باشگاه‌های او عظیم‌ترین و پررونق‌ترین باشگاه‌های ورزشی کاناداست و هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ باشگاه در کانادا دارد.

دیوید جوایز متعددی از جمله جایزه انجمن پزشکی کانادا، بهترین کارآفرین کانادا، جایزه بهترین کارآفرین سال ۲۰۰۶ و غیره را به خود اختصاص داده است.

ورود پچ به دنیای ورزش و تندرستی تصادفی بود. در هفته دوم شروع دانشگاه دچار تصادف شدیدی حین موتورسواری شد. دوران بهبودی طولانی توان‌بخشی و بازپروری را در بیمارستان دانشگاه سپری کرد. تجربیات او در این دوران در کلینیک سبب شد به شغل و حرفه ورزش و تندرستی علاقه‌مند شود و در عین حال که دروس مدیریت بازرگانی، که رشته اولیه او بود را می‌گذراند، تغییر رشته داد و به تربیت بدنی روی آورد. علاقه او به این رشته سبب شد تا امپراتوری بزرگی از باشگاه‌های ورزشی در کانادا ایجاد کند.

بخشی از کتاب زندگی خوب

چرا از پنج نفر فقط یک نفر ــ یعنی ۲۰ درصد جمعیت ــ به طور مرتب ورزش می‌کند؟ چرا ۸۰ درصد بقیه ورزش نمی‌کنند؟ چرا این عده در جایی نشسته و اغلب بی‌تحرک هستند و تصور می‌کنند ورزش کردن یعنی اینکه چهارشنبه شبها زباله را بیرون بردن؟ دلیلش این است که فکر می‌کنند ورزش کردن سخت است. در فرم متناسب بودن مشکل است. آنها تصور می‌کنند نمی‌توانند این کار را انجام دهند و یا وقتش را ندارند. اما به شما می‌گویم که این کار بسیار آسان است و می‌توانید آن را انجام دهید. هدف اصلی کتاب این است که متوجه شوید در فرم بودن بدن چقدر ساده و آسان است ــ و چه فوایدی از تندرست و در فرم بودن خواهید برد.

من مبلّغ ورزشی یا متخصص تغذیه نیستم و نمی‌خواهم بگویم کدام رژیم غذایی بهتر است و آخرین مد ورزشها کدام‌اند و یا اینکه کدام وسایل ورزشی بهترین بازده را دارند. بلکه می‌خواهم آنچه را که در بیش از بیست سال کار و تلاش در صنعت سلامتی و تندرستی و در فرم بودن آموخته‌ام، با شما در میان بگذارم. انسانی هستم که به تندرستی و سلامتی بسیار علاقه‌مند می‌باشم و دوست دارم جامعه‌ای را مشاهده کنم که در آن تعداد بیشتری از افراد به این وضعیت مطلوب رسیده باشند. دوست دارم ببینم مردم برای سلامتی، نشاط و شادابی، تصمیمات جدی می‌گیرند و آن را دنبال می‌کنند. مایلم در این راه به آنها کمک کنم تا این تصمیمات را اجرا کنند. این تنها عامل و انگیزه اصلی و حرفه‌ای و شغلی من است.

به همین دلیل عشق به سلامتی و تندرستی، و دانش این کار که بسیار هم ساده است، باشگاه و مجتمع ورزشی گودلایف فیتنس را تأسیس کرده‌ام که تبدیل به بزرگ‌ترین و موفق‌ترین سازمان و امکانات ورزشی و تندرستی در کانادا، و یکی از مشهورترین در امریکای شمالی شده است. ما اکنون بیش از ۵۰ کلوپ ورزشی، ۰۰۰, ۲ کارمند و بیش از ۰۰۰, ۱۰۰ عضو داریم و هر ماه به این مجموعه اضافه می‌گردد. فقط یک دلیل سبب این موفقیت شده است: که شما را سالم و تندرست سازیم، شما را قانع کنیم که می‌توانید این کار را انجام دهید، شما را از نشستن روی مبل حرکت دهیم و باعث شویم به بدن فکر کنید.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
سه نوع طبقه‌بندی بدنی وجود دارد: اکتومورف (لاغراندام)، اندومورف (چاق و گرد)، مزومورف (عضلانی). ما یکی از این سه نوع یا ترکیبی از آنها هستیم: اکتومورف؛ قدبلند، دست و پاهای کشیده، نیم‌تنه پایین باریک، عرض سینه کوچک‌تر، قسمت میانی بدن باریک و حلقه‌ای، همچنین شانه‌های نسبتآ کوچک و باریک. اندومورف؛ بخش پایین بدن نسبتآ گرد و چاق‌تر از تیپ قبلی، صورت و بازوهای گرد، همچنین سینه گرد. مزومورف؛ دارای شانه‌های بزرگ، کمری کوچک و سینه‌ای بزرگ است. به نظر می‌رسد ورزشکار و عضلانی متولد شده است؛ بدون اینکه ورزشی کرده باشد.
احسان رضاپور
ورزش نوعی احترام به خود است. اگر به سلامتی و تندرستی خود اهمیت می‌دهید، به این معنی است که مراقب خود هستید و دیگران هم می‌توانند به شما اعتماد کنند. در واقع، آنچه اهمیت دارد طرز فکر درونی‌تان نسبت به خود و سایرین است و زمانی که این نگرش مثبت و پسندیده باشد و با ظاهر فیزیکی و بدن هم هماهنگی داشته باشد، حضور شما به خودتان و دیگران انرژی بیشتری می‌دهد و موفق‌تر هستید.
احسان رضاپور
ما همه تصور می‌کنیم درمان استرس آرامش و استراحت است، در حالی که فعالیت ورزشی انرژی تولید می‌کند که ما بتوانیم آرامش داشته باشیم. به نظر یک پارادوکس می‌آید، ولی دقیقآ همین‌طور است، هر چه بیشتر فعالیت ورزشی داشته باشید، احساس استرس کمتری خواهید داشت و انرژی بیشتری به دست می‌آورید. امتحان کنید. روی مبل بنشینید و استراحت کنید، حالت کسالت و کوفتگی و خستگی بیشتری پیدا می‌کنید. فعالیت و ورزش کنید، بدن احساس آرامش بیشتری می‌کند.
احسان رضاپور

حجم

۱۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۱۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان