دانلود و خرید کتاب خیابانی به درازای ابدیت مجتبی حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خیابانی به درازای ابدیت اثر مجتبی حبیبی

کتاب خیابانی به درازای ابدیت

معرفی کتاب خیابانی به درازای ابدیت

کتاب خیابانی به درازای ابدیت نوشتهٔ مجتبی حبیبی و حاصل ویراستاری حسام الدین حقیقیان است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این رمان تاریخی درمورد شخصیت «شیخ محمد خیابانی» را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب خیابانی به درازای ابدیت

کتاب خیابانی به درازای ابدیت کتابی است در قالب رمان که زندگی «شیخ محمد خیابانی» را روایت می‌کند و به مواضع سیاسی و قیام او نیز می‌پردازد. مجتبی حبیبی برای نگارش این رمان تاریخی، از منابع تاریخی مختلفی بهره برده است. یکی از مهم‌ترین منابع که خود نویسنده روی آن تأکید داشت، کتاب «نهضت آزادیستان شهید شیخ محمد خیابانی»، به قلم «سیدهادی خسروشاهی» بوده است. این رمان ایرانی از روستای «قیزیل دیزج» آغاز می‌شود؛ همان روستایی که «تقی رفعت»، از یاران شیخ، پس از کشته‌شدن شیخ به آنجا می‌رود و همان‌جا هم می‌میرد. قصه از زبان تقی رفعت آغاز می‌شود؛ از تبریز و از نقش تبریز در مشروطیت. نویسنده پس از این مقدمه شروع به روایت زندگی شیخ و البته مقطعی از تاریخ معاصر ایران می‌کند؛ از تولد او گرفته تا نمایندگی‌اش در مجلس و از سقوط تزاریسم تا حادثۀ شرف‌خانه و از قرارداد ۱۹۱۹ تا گشایش دارالشورای ملی در تبریز و سرانجام حکایت آخرین شب و روز زندگی شیخ.

مجتبی حبیبی در نگارش این رمان کوشیده است، پشت صحنهٔ ماجرا را که در انتها فقط تقی رفعت با شیخ می‌ماند، بازنمایی کند. نویسنده می‌خواهد هم به شرح گردآمدن افراد به دور شیخ بپردازد (که این گردآمدن موقعیتی یا تصادفی بود) هم توضیح دهد چگونه با ورود مخبرالسلطنه به صحنه و دادن امان‌نامه، همه کنار می‌کشند و تسلیم سفارتخانه‌های‌ مختلف می‌شوند و شیخ تنها در تیررس می‌ماند. این رمان تاریخی را بخوانید.

خواندن کتاب خیابانی به درازای ابدیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان