دانلود و خرید کتاب چگونه فرزندانی موفق و سازنده داشته باشیم وین دایر ترجمه علی علی‌پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه فرزندانی موفق و سازنده داشته باشیم اثر وین دایر

کتاب چگونه فرزندانی موفق و سازنده داشته باشیم

معرفی کتاب چگونه فرزندانی موفق و سازنده داشته باشیم

کتاب چگونه فرزندانی موفق و سازنده داشته باشیم نوشته وین دایر است و با ترجمه علی علی‌پناهی در نشر آسیم منتشر شده است.

درباره کتاب چگونه فرزندانی موفق و سازنده داشته باشیم

اگر کودکان به هر دلیلی از جمله آرام نبودن محیط خانواده، یا فشار بیش از اندازه والدین بر آنها، آرامش خود را از دست بدهند این عوارض در آنها مشاهده خواهد شد: افت تحصیلی، بی‌اشتهایی، بی‌خوابی، بی‌قراری، کم‌حوصلگی، حالت تهوع، جویدن گوشه‌های ناخن و حتی شب‌ادراری. چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند، عوارض بعدی بدتر و شدیدتر خواهد بود. درحالی که اگر رابطه والدین با یکدیگر و نیز با فرزندان مطلوب باشد، احساس آرامش، امنیت‌خاطر و عزت‌نفس در کودکان تقویت شده و این امر می‌تواند پایه‌ای باشد برای رشد خودشکوفایی فرزندان شما. فرزندان شما هدیه‌ای از طرف خداوندند و نویسنده در این کتاب میخواهد والدین را قدم به قدم همراهی کند تا بتوانند فرزندی موفق و شاد تربیت کنند که در زندگی موفق باشد. انسان توانمند در اغلب زمینه‌های زندگی خود، بلکه در تمام آنها، احساس هدفمندی می‌کند. نگاه کل‌نگر و جامع‌نگر به او کمک می‌کند تا همه چیز را هدفمند و با معنا ببیند. این کتاب به شما کمک می‌کند کودکتان را آماده تعیین هدف برای آینده تربیت کنید و او را برای پیشرفت در اجتماع و موفقیت بیشتر راهنمایی کنید. 

خواندن کتاب چگونه فرزندانی موفق و سازنده داشته باشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تربیت فرزندی موفق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه فرزندانی موفق و سازنده داشته باشیم

هدف اصلی ما باید بر این امر متمرکز باشد که به بچه‌ها کمک کنیم تا برای رسیدن به رضایت‌خاطر، به دنبال زندگی هدفمند باشند. اگر انسانها به طور جدی احساس هدفمندی نکنند، احساس گمگشتگی و پوچی خواهند کرد و هدف خلقت خود را درک نخواهند کرد.

اگرچه ممکن است طرح این مطالب در کتابی که مربوط به تربیت کودکان است تا انسانهای توانمندی بار بیایند، امری فلسفی به نظر برسد، اما به شما اطمینان می‌دهم کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا فرزندان شما در تمام دورانِ رشد خود هدفمند باشند و قلب آنها مالامال از ارزشهای متعالی باشد.

به این نکته مهم توجه داشته باشید: برای اینکه کودکان شما در زندگی کاملا هدفمند باشند، باید یاد بگیرند از خواسته‌های شخصی خود فراتر بروند و در خدمت انسانهای دیگر باشند. انسان باید یاد بگیرد که ازخودگذشتگی داشته باشد، فقط به خواسته‌های مادی و به منافع خود فکر نکند و در فکر مصلحت دیگران نیز باشد. بچه‌ها باید کم‌کم یاد بگیرند از منافع خود فراتر بروند و بدانند چگونه تحت‌تأثیر اعمال خود قرار می‌گیرند. متوجه رفتارهای خود باشند و به این فکر کنند که رفتارهای آنها چه تأثیری در بهبود زندگی دیگران دارد. انسان زمانی می‌تواند کاملا زندگی خود را هدفمند بداند که به نحوی در خدمت دیگران باشد، اما این امر به این معنا نیست که خود را نادیده بگیرد، نسبت به خود بی‌توجه باشد و یا فکر کند دیگران مهم‌تر از خود او هستند. بلکه نکته کاملا متفاوتی مطرح است. کسی که غرق کار خود و عاشق کار خود است، فرصت ندارد تا به منافع خود فکر کند و یا فکر کند دیگران نسبت به او چگونه می‌اندیشند و یا چه نظری نسبت به او دارند. او آنچه را که برایش مهم است انجام می‌دهد، زیرا از انجام آن احساس شادمانی و رضایت‌خاطر می‌کند و پاداشهای بیرونی و نظر دیگران برای او به هیچ‌وجه اهمیتی ندارند.

با رسیدن به این جایگاه ـکه زندگی خود را براساس رضایت‌خاطر انجام دهیدــ از کار خود لذت ببرید و کاملا غرق فعالیتهای روزمره خود باشید، کاری که انجام می‌دهید به نحوی به بهتر شدن حداقل زندگی یک انسان کمک می‌کند ــ عملا به این معناست که شما در زندگی هدفمند هستید. اما برای رسیدن به این دیدگاه، شما و فرزندانتان باید قدمهایی بردارید تا کاملا احساس هدفمندی کنید و احساس کنید که زندگی برای شما معنا دارد.

کودکان همان‌قدر احساس شخصیت و عزت‌نفس می‌کنند که به آنها احترام گذاشته می‌شود. کودکان باید خودخواهی را پشت‌سر بگذارند و به آرامش برسند تا بتوانند به دنبال آرمانهای زندگی خود بروند. وجود آنها باید آنچنان پراز عشق و احترام نسبت به خودشان باشد که بتوانند نسبت به دیگران نیز عشق بورزند و به آنها احترام بگذارند. هر کودکی باید نسبت به صداقت و درستی خود کاملا یقین داشته باشد و وجودش آن‌چنان سرشار از صداقت باشد که بتواند برای بهبود شرایط زندگی دیگران از آن استفاده کند.


معرفی نویسنده
عکس وین دایر
وین دایر
آمریکایی | تولد ۱۹۴۰ - درگذشت ۲۰۱۵

وین والتر دایر در دهم ماه می سال ۱۹۴۰ در ایالت میشیگان آمریکا متولد شد. او در خانواده‌ای نسبتا پرجمعیت زندگی می‌کرد و به جز خود دو برادر دیگر داشت. بعد از مدتی پدر آنها خانه و خانواده را ترک کرد و کمی بعد هم مادرشان هر سه پسر را به محل‌ نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست سپرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۱۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان