دانلود و خرید کتاب خلق سازمان کارآفرین راجر کارترایت ترجمه احمد باباییان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلق سازمان کارآفرین اثر راجر  کارترایت

کتاب خلق سازمان کارآفرین

معرفی کتاب خلق سازمان کارآفرین

کتاب خلق سازمان کارآفرین نوشتۀ راجر کارترایت و ترجمۀ احمد باباییان و محمد غفارپور است. انتشارات دنیای اقتصاد این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های «مدیریت» در انتشارات دنیای اقتصاد است.

درباره کتاب خلق سازمان کارآفرین

کتاب خلق سازمان کارآفرین با هدف فراهم آوردن درک درستی از «سازمان کارآفرین» نوشته شده است. راجر کارترایت این کتاب را به‌وسیلۀ بررسی انواع موفق و ناموفق از سازمان‌های کارآفرین تنظیم کرده است؛ زیرا تجربه‎‌های حاصل از شکست می‌توانند به اندازۀ موفقیت‌ها، آموزنده و سازنده باشد.

نکته‌ای که این نویسنده بر آن تأکید می‌کند این است که هر نهادی کارآفرین نیست و حتی نهادهای کارآفرین نیز به‌صورت مقطعی از این ویژگی برخوردار هستند. کارآفرینی تابعی از بخش‌های اساسی چرخۀ حیات سازمانی، وضع بازار و دست‌اندرکاران یک نهاد است.

خواندن کتاب خلق سازمان کارآفرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان حوزۀ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خلق سازمان کارآفرین

«آموزه‌های کلیدی

- تنها درصورتی باید به ریسک تن داد که عواقب آن به‌دقت بررسی شده و احتمال موفقیت آن بسیار است.

- شکست در پی ریسک فقط در صورتی قابل‌توجیه است که بقای سازمان را به خطر نیاندازد.

- پیدایش (تولد)، نوجوانی (رشد) و احیا (نوسازی) بخش‌های مهمی از چرخه حیات سازمانی هستند که منجر به انجام اعمال کارآفرینانه می‌شوند.

- زوالْ آفتی است که با حضور کارآفرینی صحنه را ترک کرده و به دنبال آن درخت زندگی جوانه می‌زند.

- خصوصیت کارآفرینی محدود به منطقه و بخش خاصی از سازمان نیست.

- در طول دوران نوجوانی (رشد)، یائسگی (تغییر) و زوال، ممکن است از سوی یغماگرانِ دارای نقدینگیِ بالا به سازمان لطمه وارد شود، پس در این مواقع سازمان آسیب‌پذیرتر است.

- کارهای روزمره به اندازه اقدامات کارآفرینانه اهمیت دارند.»

***

«در میان کاربران و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه ICT، نام مایکروسافت و بنیان‌گذارانش، بیل گیتس (ثروتمندترین مرد امریکا) و پائول آلن به‌روشنی می‌درخشد.

موفقیت و سیطره شرکت مایکروسافت بر بازار نرم‌افزار رایانه‌های شخصی توسط سیستم عامل ویندوز، از سرشت کارآفرین ویلیام هنری (بیل) گیتس و پائول آلن، مدیران این شرکت، سرچشمه می‌گیرد. این بخش با درنظرگرفتن مایکروسافت به عنوان یک مجموعه، به بررسی این شرکت می‌پردازد. گرچه نمی‌توان از خصوصیات فردی و کاری بیل گیتس در موفقیت این شرکت چشم‌پوشی کرد، این بخش روی مسائل سازمانی متمرکز می‌شود. در کتاب فرد کارآفرین از مجموعه کتاب‌های اکسپرس اکسک، مطالب بیشتری درباره بیل گیتس وجود دارد.

گیتس اولین شرکت خود را زمانی که در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل بود راه‌اندازی کرد. او نسبت به فناوری رایانه علاقه نشان داد و اقدام به طراحی سیستمی به منظور محاسبه میزان رفت‌وآمد از نقطه‌ای مشخص کرد. سال ۱۹۷۰ شاهد آغاز بازار بازی برای رایانه‌های ابتدایی بود. پیدایش التیر ۸۸۰۰ در سال ۱۹۷۵ موجب شد تا گیتس و آلن فرصت برنامه‌نویسی برای این وسیله را پیدا کنند. خوشبختانه نرم‌افزار بخشی بود که تا آن زمان فراموش شده بود. در آن زمان شبیه‌سازی «ذهنی» ساخت یک دستگاه کارآمد به نظر مورد توجه علاقه‌مندان می‌رسید.

این نشان از ذکاوت و کارآفرینی بالای گیتس و آلن داشت که دریافتند آینده در طراحی و پشتیبانی سخت‌افزار نیست، بلکه در گروی تولید نرم‌افزار برای چنین سخت‌افزارهایی است.

از گیتس بیشتر به این دلیل یاد می‌شود که متوجه شد بخش IT (فناوری اطلاعات) درحال‌توسعه نیاز به استانداردسازی دارد، نه به خاطر محصولاتش. در ابتدا هر وسیله، نرم‌افزاری مختص به خود داشت و از سیستم عامل منحصربه‌فردی بهره می‌جست. گیتس پیش‌بینی کرد که راه رسیدن به موفقیت، هماهنگی و سازگاری محصولات و نرم‌افزارها است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۲۰۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان