دانلود و خرید کتاب موش ها و آدم ها جان اشتاین‌بک ترجمه زینب سادات موسوی معلم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موش ها و آدم ها اثر جان اشتاین‌بک

کتاب موش ها و آدم ها

معرفی کتاب موش ها و آدم ها

کتاب الکترونیکی «موش ها و آدم ها» نوشتهٔ جان اشتاین‌بک، برندهٔ نوبل با ترجمه زینب سادات موسوی معلم در انتشارات آستان مهر به چاپ رسیده است. موش‌ها و آدم‌ها روایتی است از دو دوست به نام‌های جورج و لنی که زندگی ساده و آرزوهای ساده‌ای دارند و برای محقق کردن‌ رؤیاهایشان، تلاش زیادی می‌کنند. این کتاب سال‌ها جزو کتاب‌های ممنوعه در ایالات متحده بود. سال ۱۹۳۹ یک درام آمریکایی محصول بر اساس ابن رمان و به کارگردانی لوئیس مایلستون، کارگردان توانای روسی ساخته شد. خود جان اشتاین بک با کارگردان در ساخت این فیلم همکاری داشت. گری سینایس نیز در سال ۱۹۹۲ با اقتباس از این اثر، فیلمی به همین نام ساخت.

درباره کتاب موش ها و آدم ها

نگاه انسان‌دوستانه و دقیق جان اشتاین‌بک به جهان پیرامون و چهرهٔ رنج‌کشیدهٔ خودش سبب درخشش او در نوشتن آثاری چون موش‌ها و آدم‌ها و خوشه‌های خشم شد. موش ها و آدم ها داستان جورج و دوست ساده‌لوحش لنی است که تمام آنچه در سر می‌پرورانند، آرزوی داشتن یک مزرعه است. لنی زور بازوی بسیاری دارد ولی قدری کودن است. از همین رو دچار دردسر می‌شود و پس از اینکه ناخواسته زنِ پسر ارباب را می‌کشد، از ترس می‌گریزد. در این اثر نقد‌هایی اجتماعی مربوط به جامعه ارباب و برده‌ای آن زمان آمریکا نیز به طور غیر‌مستقیم دیده می شود.

خواندن کتاب موش ها و آدم ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره جان اشتاین بک

جان اشتاین‌بک در سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا به‌دنیا آمد. پدرش خزانه‌دار و مادرش آموزگار بود. در سال ۱۹۲۵ دانشگاه را رها کرد و به نیویورک رفت. در این شهر خبرنگاری کرد و پس از دو سال به کالیفرنیا برگشت. مدتی به عنوان کارگر ساده، متصدی داروخانه، میوه‌چین و… به کار پرداخت و به همین سبب با مشکلات برزگران و کارگران آشنا شد. پس از آن پاسبانی خانه‌ای را پذیرفت و در این زمان وقت کافی برای خواندن و نوشتن پیدا کرد. زمانی که جهان به‌سرعت به سمت مدرنیسم پیش می‌رفت و ادوات جدید کشاورزی جایگزین بیل و گاوآهن می‌شد، او در اندیشهٔ غم و درد و رنج آنان بود. نخستین اثرش جام زرین را در سال ۱۹۲۹ نوشت. خوشه‌های خشم او در سال ۱۹۳۹ منتشر شد و جایزه پولیتزر را از آن خود کرد. اشتاین‌بک به سبب خلق این آثارش جایزهٔ نوبل سال ۱۹۶۲ را برد. از نوشته‌های دیگر او به چمنزارهای بهشتی، به خدایی ناشناس، تورتیلافلت، دره دراز، ماه پنهان است، دهکدهٔ ازیادرفته، کره اسب کَهَر، شرق بهشت، مروارید و پنجشنبهٔ شیرین می‌توان اشاره کرد.

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

امیرمنصور
۱۴۰۱/۱۲/۰۵

کتابی بسیار زیبا و سرگرم کننده

علی وجدی زاده
۱۴۰۲/۰۶/۱۷

بدترین کتابی که در تمام عمرم خوندم لطفا وقت با ارزشتونو واسه این کتاب هدر ندید نه در طول داستان جذابه نه پایان جالی داره حتی از فیلم های ایرانیم بدتر تموم میشه هیچ چیزیم واسه یاد گرفتن نداره فقط

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان