دانلود و خرید کتاب آداب دیجیتال ویکتوریا ترک ترجمه محمد اعجازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آداب دیجیتال اثر ویکتوریا ترک

کتاب آداب دیجیتال

انتشارات:انتشارات اگر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آداب دیجیتال

کتاب آداب دیجیتال نوشتهٔ ویکتوریا ترک و ترجمهٔ محمد اعجازی است و انتشارات اگر آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ آداب معاشرت و الگوی رفتاری دیجیتال در زمانه نو است.

درباره کتاب آداب دیجیتال

در اینترنت پی‌بردن به هویت واقعی مخاطب کار دشواری است؛ اما این توجیهی برای رفتار نسنجیده نیست. ممکن است آداب معاشرت در دوران مدرن، حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته باشد، اما در حقیقت معنایی فراتر از دانستن روش استفادهٔ درست از قاشق و چنگال دارد. آداب معاشرت در واقع مجموعه‌ای از قواعد است که از قدیم مورد توجه بوده و در زمان حال، به‌صورت مجموعه‌ای از کدهای رفتاری برای زندگی بهتر معرفی شده است. به‌عبارتی میانداری اجتماعی است که ما را در کنار هم نگه می‌دارد و به شکل یک کد رفتاری، باعث می‌شود تا به‌راحتی و بدون سوءتفاهم یا رنجاندن یکدیگر، با هم ارتباط برقرار کنیم. آداب معاشرت به ما کمک می‌کند تا به یکدیگر احترام بگذاریم، از رفتار نسنجیده اجتناب کنیم و بهترین تصویر ممکن از خود را بر جای گذاریم.

ً اما در سایهٔ گوشی‌های هوشمند و نوشتن کلمات و عبارات در دنیای مجازی، خیلی وقت‌ها نقش رفتار شایسته در آداب معاشرت نادیده گرفته می‌شود. در این ماجرا معمولا سوءنیتی وجود ندارد؛ مسئله این است که در دنیای دیجیتال، برای اینکه بدانیم چه کاری درست است و چه چیزهایی رفتار شایسته را می‌سازند، همگرایی و توافق اندکی وجود دارد. ممکن است بدانید چگونه در یک مهمانی شام حاضر شوید؛ اما آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که در گروه‌های واتساپ یا تلگرامی چه آدابی را باید رعایت کنید؟ آیا در صفحه شخصی شما به آداب و استانداردهای لازم توجه شده است؟ آیا با آداب یک رسانهٔ اجتماعی همخوانی دارد؟ در زمینهٔ استفادهی درست از شکلک‌ها جای خالی آگاهی و راهنمایی‌ها به‌وضوح دیده می‌شود.

اصلا عجیب نیست که گیج شده باشیم. در پس صفحه‌های نمایشگر، ارتباطات اغلب از طریق متن شکل می‌گیرند؛ به این معنی که از حالات چهره و زبان بدن نشانه‌های اجتماعی بی‌بهره‌اند. ارتباط به‌ندرت واقعی خواهد شد. ممکن است افراد از کار خود شرمنده و پشیمان شوند و این مسئله تقریبا همیشه یک رد دیجیتالی از خود بر جای می‌گذارد. دنیای دیجیتال تمام خطاها را به‌طور کامل ثبت و ضبط می‌کند.

در دهه ۱۹۹۰ میلادی، مردم برای توصیف کدهای رفتاری در فضای اینترنت از اصطلاح نتیکت (نت + اتیکت) استفاده می‌کردند؛ اما هرچه تعاملات بشری آنلاین‌تر شد، ظرافت‌های بیشتری باید رعایت می‌شد. خیلی مهم و ضروری است که رفتار ما در ارتباط ایمیلی با رئیسمان با طوری که در یک پیامرسان با دوست خود در ارتباط هستیم متفاوت باشد.

همانطور که فناوری تکامل می‌یابد، رفتار ما نیز باید تکامل یابد. امیلی پست، نویسندهٔ سرشناس در زمینهٔ آداب معاشرت و الگوهای رفتاری، هیچوقت تصور نمی‌کرد که روزی دربارهٔ آداب ارسال پیام خصوصی به کسی یا کنار آمدن با پیام‌های خوانده‌شده ولی بدون پاسخ فکر کند و بنویسد.

این کتاب برای روشنگری در زمینهٔ آداب دیجیتال در چهار قلمرو اصلی زندگی روزمره تنظیم شده است: روابط کاری، عاطفی، دوستی و اجتماعی. همانطور که توصیه‌های کاربردی ارائه می‌دهد، به بعضی از تناقض‌های فرهنگ دیجیتالی مدرن و رفتارهای تکامل‌یافتهٔ ما برای راهبری این دوران غیرقابل اعتماد اشاره می‌کند.

از آنجا که فناوری پیش می‌رود و چهرهٔ جدیدی به خود می‌گیرد، کار کمی سخت خواهد بود؛ اما اصول مهم در الگوهای رفتاری شایسته تغییری نمی‌کنند. با الگوهای رفتاری پسندیده، پیش از هرچیزی آسایش دیگران را محترم می‌داریم. یعنی همدلی و شکیبایی داشته و به‌طور کلی آرام باشیم. اگر این اصول را به‌خاطر داشته باشیم، می‌توانیم یک گام به غیرممکن نزدیک شویم؛ یعنی در فضای مجازی با یکدیگر مهربان باشیم.

خواندن کتاب آداب دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند طرز استفاده از فضای مجازی را بیشتر بدانند یا آن را به نوجوانان بیاموزند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آداب دیجیتال

تناقض ذاتی ایمیل در آن است که کارها را بسیار راحت کرده و هم‌زمان فرساینده است. اغلب مناسب‌ترین روش برای انجام کارهاست ولی زمان زیادی را از ما می‌گیرد.

اگر احساس فرسودگی می‌کنید، بدانید که تنها نیستید. سال ۲۰۱۶ نتیجه تحقیقاتی در یک کنفرانس ارائه شد. محققان از ۴۰ کارمند اداری خواسته بودند برای ۱۲ روز، از حسگر ضربان قلب استفاده کنند و در این مدت روی نتایج گزارش استفاده از رایانه مطالعه کردند.

ً کارمندان به‌طور میانگین، روزانه ۷۷ بار ایمیل خود را بررسی می‌کردند و تقریبا یک ساعت و نیم برای آن وقت صرف می‌کردند.

تجزیه و تحلیل داده‌های قلبی کارمندان نشان می‌دهد در یک ساعت معین، هرچه زمان بیشتری را برای ایمیل صرف کنند، فشار عصبی بیشتری را در آن مدت متحمل می‌شوند و هرچه در روز مدت زمان بیشتری را برای بررسی ایمیل‌ها صرف کنند، احساس می‌کنند کارایی کمتری داشته‌اند.

با توجه به اینکه ماجرای ایمیل دغدغه‌ای جهانی است، رعایت آداب ایمیل حول یک چیز می‌گردد: کم کردن، تا حد ممکن. فرستنده‌ی باملاحظه‌ی ایمیل می‌کوشد تا کمترین انرژی و وقت را از گیرنده‌ی خود بگیرد. فقط زمانی که بسیار ضروری باشد، ایمیل می‌فرستد و تمام تلاش خود را برای ساده‌نویسی پیام به‌کار می‌گیرند. فرستنده‌ی باملاحظه‌ی ایمیل می‌داند که ایمیل خوب ایمیلی است که در واقع فرستاده نشود!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۸۸۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان