دانلود و خرید کتاب گسیختگی امانوئل کاستلز ترجمه محمد رهبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گسیختگی اثر امانوئل کاستلز

کتاب گسیختگی

معرفی کتاب گسیختگی

کتاب گسیختگی نوشتۀ امانوئل کاستلز و ترجمۀ محمد رهبری است. انتشارات اگر این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب، دربارۀ بحران لیبرال دموکراسی است و به حوزۀ جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل مربوط می‌شود.

درباره کتاب گسیختگی

کتاب گسیختگی در فصل نخست به موضوع بحران مشروعیت دموکراسی، در فصل دوم به تروریسم جهانی، در فصل سوم به شورش توده‌ها و سقوط نظم سیاسی، در فصل چهارم به جنبش‌های اجتماعی، پایان سیاست دوحزبی و بحران دولت (در مورد اسپانیا) می‌پردازد. فصل پنجم نیز در ادامه و تحت‌عنوان «در سایه‌روشن آشوب» آمده است. کتاب، دارای ضمیمه‌ای تحت‌عنوان «چگونه این کتاب را بخوانید» نیز هست.

امانوئل کاستلز در این کتاب، با استناد به منابع و مراجع معتبر، به این پرسش پاسخ داده است که «چرا لیبرال دموکراسی در سرتاسر جهان با بحران مواجه شده است». ایــن کتاب در اواخر سال ۲۰۱۸ منتشر شده است؛ زمانی که هنوز دونالد ترامپ بر مسند قدرت قرار داشت و فهم دلایل پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا دشوار بود.

می‌دانیم که بسیاری از مردم در سراسر دنیا سیاست‌مداران و احزاب را نمایندۀ خود نمی‌دانند. این واقعیتی است که در جامعۀ ایران هم ملموس است؛ واقعیتی که در شعار «اصلاح‌طلب اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا» متجلی شده است. از این رو خواندن این کتاب، از این جهت نیز، می‌تواند برای مردم ایران جالب و سودمند باشد.

این کتاب دربارۀ نظریات کاستلز در زمینۀ قدرت یا جامعۀ شبکه‌ای نیست، بلکه تحلیلی میان‌فرهنگی از واقعیت سیاسی حاکم بر جهان است و از این منظر کتابی است که در حوزۀ جامعه‌شناسیِ سیاسی آموزنده و راهگشا خواهد بود.

خواندن کتاب گسیختگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم جامعه‌شناسی و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گسیختگی

«پرسش‌های مشترکی که از ساحت‌های فلسفی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ارتباطی دربرابر اکنون و آینده‌ی جهان و جوامعِ دستخوش تغییر مطرح شده‌اند، اندیشمندان و کنشگران جهانی و محلی را مدام به تأملات نو و واکاوی‌های آینده‌پژوهانه می‌کشانند؛ دنیای پیش رو انباشته از تغییرات درازدامن و روندهای نامتعیّن است و به همین سبب عرصه‌ای از علم برای افق‌گشایی و ابهام‌زدایی از تحولات آینده، پارادایم‌ها و چارچوب‌های تازه‌ای را طرح کرده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۹۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان