دانلود و خرید کتاب سر زبون دار شو اکرم آزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سر زبون دار شو اثر اکرم آزاد

کتاب سر زبون دار شو

نویسنده:اکرم آزاد
انتشارات:نشر بید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سر زبون دار شو

کتاب سر زبون دار شو نوشته اکرم آزاد است. این کتاب را نشر بید در آموزش فن بیان و سخنوری منتشر کرده است.

درباره کتاب سر زبون دار شو

هنر خوب صحبت‌کردن همراه با بیانی شیوا، رسا و جذاب به‌گونه‌ای که مخاطب را تحت‌تأثیر قرار دهد و او را به درک مناسب برساند، شاید تعریف کوچکی از فن بیان باشد. درحقیقت، فن بیان یک کلمه یا یک جمله نیست که بتوان آن را به‌راحتی بیان کرد. ما هرچقدر هم که خوب صحبت کنیم، اگر نتوانیم روی مخاطب تأثیرگذار باشیم و او را به درک صحیح مطالب برسانیم، هیچ فایده‌ای ندارد. در بسیاری مواقع ما صحبت می‌کنیم، اما دیگران کلام ما را نمی‌فهمند، منظور ما را به‌درستی درنمی‌یابند یا ما در رساندن مخاطبمان به درک عاجز می‌مانیم؛ انگار که هرکداممان به یک زبان صحبت می‌کنیم. درواقع، می‌توان گفت که یادگیری فن بیان خوب یک ضرورت است و هرکسی زبان و قدرت صحبت‌کردن دارد و قرار است از طریق صحبت‌کردن با دیگران ارتباط برقرار کند، به یادگیری مهارت‌ها و فنون خوب صحبت‌کردن نیاز دارد. هنر فن بیان را با زیاده‌گویی و پرحرفی نباید اشتباه گرفت. این کتاب فن بیان را به بهترین شکل به شما یاد می‌دهد و کمک می کند آن‌طور که می‌خواهید تصمیم بگیرید. 

مهارت یا هنر فن بیان به شما یاد خواهد داد که چگونه نقاط قوت خود را برجسته سازید و ویژگی‌های مثبتتان را تقویت کنید، یک حرف را در چه زمانی و با چه لحنی به زبان بیاورید تا تأثیری دوچندان داشته باشد و کجا لازم است سکوت کنید و فقط شنونده باشید، زیرا گوش‌دادن حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد تا مخاطب به شما اعتماد کند و قلب و ذهن خود را در اختیار شما بگذارد.

خواندن کتاب سر زبون دار شو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فن بیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سر زبون دار شو

سخن‌گفتن روی کیفیت زندگی، ارتباطات، شغل و موقعیت‌های اجتماعی ما تأثیرگذار است. هنر سخنوری مهارتی است که در تمام برهه‌های زندگی ابزار رسیدن به موفقیت‌هاست، اما متأسفانه ۸۰% از انسان‌ها از اصول و آموزه‌های اولیهٔ فن بیان آگاهی ندارند. شاید فکر کنید داشتن فن بیان خوب مختص سخنوران، استادان، گویندگان و مجریان رادیو و تلویزیون است و اصلاً داشتن آن برای مردم عادی ضرورتی ندارد، اما کافی است نگاهی به صف‌های طولانی و پرونده‌های رنگارنگ شعبه‌های خانواده در دادگاه‌ها و مراجع قضایی بیندازیم تا بفهمیم که ریشهٔ بسیاری از مشکلاتی که سرانجامش به طلاق، جدایی و فروپاشیدن کانون گرم خانواده منجر شده، تنها نداشتن بیان خوب و عدم توانایی زوجین در برقراری ارتباط کلامی بوده است. اگر پای صحبت‌هایشان بنشینید، آن‌ها خواهند گفت که ما حرف همدیگر را نمی‌فهمیم.

به‌راستی چرا اشخاصی که پایه‌های زندگی‌شان را بر اساس عشق و امید، دوستی و محبت بنا کردند، باید به جایی برسند که حرف یکدیگر را نفهمند و درک نکنند؟ آیا اگر ما بلد باشیم که خوب صحبت کنیم، از کلمات زیبا به بهترین نحو استفاده نماییم، سخنانی سرشار از بار مثبت، انرژی، امید و انگیزه به زبان بیاوریم و لحن گفتارمان را به احساس درونی‌مان بیامیزیم، بازهم کسی حرف ما را نخواهد فهمید؟ آیا اگر به ما یاد می‌دادند که در کجا سخن بگوییم و کجا سکوت کنیم، بازهم حرف‌ها و قضاوت‌های ناشایست نسبت به شریک زندگی‌مان انجام می‌دادیم؟ این‌همه در مدارس و دانشگاه‌ها ریاضی، هندسه، مثلثات، تاریخ و جغرافیا به ما آموزش دادند؛ آیا لازم نبود که شیوه‌ها و فنون بیان زیبا را هم آموزش می‌دادند؟ آیا جای این مهارت در سیستم آموزشی کشور خالی نیست؟ پسری که به خواستگاری دختری می‌رود، اما ادبیات سخن‌گفتن با یک خانم را هنوز نیاموخته است، بلد نیست چگونه اثرگذار صحبت کند تا زیر بار مهریه‌های سنگین نرود. او آنجایی که باید محترمانه سخن بگوید و از حق خویش دفاع کند، سکوت پیشه می‌کند و آن را به حساب شرم و حیا می‌گذارد. در عوض، فردا روز که باید در زندگی سکوت کند و شرم پیشه گیرد، زبان به ناسزا و فحاشی باز می‌کند و می‌شود آنچه نباید بشود؛ بعد هم داستان دادگاه و شکایت و آخرش طلاق.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان