دانلود و خرید کتاب وابستگی ممنوع آندری ندلکو ترجمه امیررضا اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وابستگی ممنوع اثر آندری ندلکو

کتاب وابستگی ممنوع

معرفی کتاب وابستگی ممنوع

کتاب وابستگی ممنوع به‌قلم آندری ندلکو با ترجمهٔ امیررضا اکبری را انتشارات آقائی منتشر کرده است. این کتاب می‌کوشد راه‌های کاهش وابستگی مخرب به دیگران را شناسایی و راه‌های نه گفتن به افراد مهم‌ زندگی را به خواننده بیاموزد. 

درباره کتاب وابستگی ممنوع

ارتباطات اجتماعی بخش مهمی از زندگی انسان‌هاست. بخشی که سازندهٔ هویت و معنا‌دهنده به زندگی است و می‌تواند نقشی به‌سزا در شکل‌گیری و بروز رفتارها و خصلت‌های متفاوت داشته باشد. این ارتباطات ضمن اینکه بسیار مهم و سازنده‌اند و می‌توانند درجات مختلفی از دلبستگی را ایجاد کنند، ممکن است آثار مخربی هم داشته باشند. یکی از این آثار، ناتوانی فرد در نه گفتن است. زیرا او بسیار کوشیده تا رابطه‌ای را شکل دهد و حالا نگران است که با نه گفتن، سرمایهٔ مهم اجتماعی و ارتباطی‌اش را از دست بدهد. کتاب حاضر تلاش می‌کند تا علت‌های وابستگی و گاه دلبستگی‌های مخرب را کاویده و راه نه گفتن مؤدبانه و قاطعانه را به خواننده بیاموزد. 

خواندن کتاب وابستگی ممنوع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث توسعهٔ فردی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب وابستگی ممنوع 

«آیا همیشه هم‌وابستگی خصلتی مضر محسوب می‌شود؟ اینجا سه مشخصهٔ اصلی مطرح است که بتوانیم بر طبق آن‌ها تشخیصی صحیح از کارآمد بودن و یا ضررده بودن هم‌وابستگی به دست آوریم. این مشخصه‌ها توسط خود شما مطرح شده است :

۱. این موضوع وقتی دردناك است که دیگر اختیاری به خودمان نداریم و این مسئله نشئت گرفته شده از عدم ثبات فردی است . ما در رابطه با شرایط به‌خصوصی صحبت می‌کنیم، اینجا موضوع انتخاب بر اساس ارزش‌ها و عقاید مطرح است نه صرفاً تصمیم‌گیری‌های روزانه برای انتخاب غذا یا چیزهاي پیش‌پا‌افتاده‌ای مشابه این! هنگامی که شرایط برای ما تعیین‌کننده می‌شود مشکل خودش را نشان می‌دهد که ما برای خودمان تصمیم می‌گیریم یا تصمیم ما پیاده‌سازی مقبولیت دیگری است؟

۲. بار روانی تصمیمات ما روی دوش چه کسی است ؟

پاسخ به این سؤال این موضوع را مطرح می‌کند که عاملیت وجود هم‌وابستگی منجر به پدیده‌ای می‌شود که فرد مقابل به علت ناهمسانی‌های شخصیت ما دوری خودش از ما را انتخاب می‌کند. این پدیده باعث از بین رفتن شخصیت فردی ما در هر نوع رابطه‌ای اعم از عاشقانه، دوستی و حتی روابط خانوادگی می‌گردد. وقتی نتوانیم جای خودمان تصمیم بگیریم قطعاً فاجعه رخ خواهد داد.

۳. وقتی تصمیمات ما منجر به مقبولیت دیگری است، خوشی معنای خودش را از دست خواهد داد.»

نظرات کاربران

کاربر 8474541
۱۴۰۳/۰۳/۲۲

عالیه مخصوصا برای افرادی ک توانایی نه گفتن ب نزدیکان رو ندارن

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۷۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۷۰۰
تومان