دانلود و خرید کتاب تحلیل جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی بهاره شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی اثر بهاره شریفی

کتاب تحلیل جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی

معرفی کتاب تحلیل جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی

کتاب تحلیل جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی نوشته بهاره شریفی و فاطمه قناد است. این کتاب با مطالعه موردی شهر تهران به جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی پرداخته است.

درباره کتاب تحلیل جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی

جرم‌شناسی یکی از حوزه‌های علوم جنائی پیراحقوقی است. شاخه‌ای تفسیری و تحلیلی که در تحلیل پدیده مجرمانه به‌عنوان یک پدیده نابهنجار اجتماعی و تفسیر مسائل مربوط به آن، شناسایی عوامل مؤثر بر وقوع و ارائۀ راهکار یاری‌رسان است.

در این میان چرایی گرایش به عمل نابهنجار و بزه‌کارانه را گاه در محیط و جامعه باید بررسی کرد؛ و در این راه به‌کارگیری نظریات جامعه‌شناسی جنائی در تحلیل جرم‌شناختی پدیده مجرمانه، بسیار کارامد و ضروری است. همان‌طور که به‌کارگیری و بررسی نظریات روان‌شناسی جنائی نیز در تحلیل هرچه دقیق‌تر پدیده مجرمانه بسیار کارگشا است.

آنجا که آموزه‌های جرم‌شناسی در جهت تحلیل پدیدۀ مجرمانه خاصی به‌کار گرفته می‌شوند، صحبت از جرم‌شناسی اختصاصی به‌میان می‌آید. نگارندگان در این اثر سعی دارند با به‌کارگیری آموزه‌های جرم‌شناسی به تحلیل علل بروز پدیده خیانت بعد از ازدواج در میان همسران بپردازند.

پدیدۀ خیانت زناشویی و بروز روابط فرازناشویی، همواره امری نکوهیده در جوامع انسانی بوده است؛ وانگهی جامعه به‌طور روزافزونی شاهد افزایش شکاف میان وضعیت مطلوب تعهد و پایبندی زوجین و وضعیت نامطلوب بروز این پدیده است.

با توجه به اینکه بروز پدیدۀ خیانت، پایه‌های خانواده را به‌عنوان بنیادی‌ترین نهاد جامعه انسانی متزلزل می‌سازد و تزلزل این نهاد به‌عنوان هسته اولیه جوامع بشری و عامل انتقال فرهنگ و اخلاق، زمینه‌ساز زوال سایر حوزه‌های اجتماعی و انسانی نیز خواهد بود که زیان‌های جبران‌ناپذیری را بر جامعه تحمیل خواهد کرد، تلاش در جهت آسیب‌شناسی حوزه‌های مربوط به آن؛ شناسایی و رفع موانع موجود و تقویت پایه‌های آن در تمامی جوامع انسانی جهان بسیار حائز اهمیت است.

تا آنجا که می‌توان گفت پدیده خیانت همسران در مواردی بسترساز بروز سایر خشونت‌ها نسبت به زوجین و نیز فرزندان و وقوع جرائم مختلفی در حوزه خانواده و جامعه می‌شود. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشند. 

منظور از خیانت در این کتاب انواع خیانت‌های عرفی ازجمله خیانت عاطفی، رفتاری، جنسی و... در حوزۀ روابط زناشویی و خانواده است که ممکن است در قالب مجوزهای شرعی نیز ارتکاب یافته باشد و خیانت‌های مالی میان همسران را تحت پوشش و بررسی قرار نمی‌‌دهد.

خواندن کتاب تحلیل جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و حقوق پیشنهاد می‌کنیم 

بخشی از کتاب تحلیل جرم شناختی خیانت در روابط زناشویی

با مطالعه در پیشینه یا ادبیات موضوع، در پژوهش‌های انجام‌شده صرف‌نظر از روش‌های تحقیق متفاوتی که داشته‌اند، از منظر جامعه‌شناسی و روان‌شناسی به بررسی پدیده خیانت همسران پرداخته شده است. در تمامی آن‌ها رواج روابط خارج از ازدواج موردبررسی قرار گرفته است و در اغلب آن‌ها موضوع به روش کتابخانه‌ای و تئوری بررسی شده است. حال آنکه نگارندگان درصدد بررسی و تحلیل موضوع از گذر آموزه‌های جرم‌شناسی و به روش کیفی ـ میدانی و مطالعه موردی در تهران و اطلاعات به‌دست‌آمده از گذر نظرسنجی و پرونده‌خوانی هستند که سابقه پژوهشی برای آن وجود ندارد. این پژوهش به روش کیفی از نوع پدیدارشناسی توصیفی و با استفاده از یافته‌های به‌دست‌آمده از عناصر تفکر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در رابطه با علل خیانت همسران انجام شده است. بدین‌معنا که از طریق نظرسنجی و مصاحبه ساختارمند از تعداد ۱۰۰ نفر و همچنین مطالعه پرونده‌هایی با محوریت پدیده خیانت، یافته‌ها گردآوری شده‌اند. از‌این‌رو در این پژوهش گردآوری اطلاعات و داده‌های آماری از جامعه نمونه، در میدان مطالعه منطقۀ ۱ شهر تهران به روش میدانی انجام‌شده؛ و برای گردآوری مفاهیم و ابعاد کلی پدیدۀ خیانت، مطالعه نظریات جرم‌شناسی و جامعه‌شناسی جنائی در منابع داخلی و خارجی و نیز مطالعه در پیشینه پژوهش، از روش کتابخانه‌ای و مطالعه توصیفی ـ تحلیلی استفاده شده است. 

داده‌های آماری و اطلاعات به‌دست‌آمده از گذر نظرسنجی و مصاحبه هدفمند با استفاده از نرم‌افزار‌های اکسل و اس پی اس اس، دسته‌بندی، اعتبارسنجی و مورد تحلیل قرار گرفته‌اند و به‌منظور تجزیه و تحلیل یافته‌های پژوهش از روش تحلیل هفت مرحله‌ای کلایزی استفاده شده است. بدین‌ترتیب که تمام شرکت‌کنندگان شناسایی و توصیفات و نظرات آنان عیناً ثبت‌شده، سپس مفاهیم مهم از نظر آنان استخراج شده و با علل و مفاهیم مدنظر نگارندگان تطبیق داده‌شده و در دسته‌های موضوعی مختلف سازمان‌دهی شدند، تا به توصیفات جامع پژوهش دست یافته شود و در پایان نتایج و تحلیل و بررسی آن‌ها ارائه شده است. آمار و نتایج حاصله از نظرسنجی‌ها و مطالعه پرونده‌ها، در سرتاسر مباحث و گفتارهای مربوط به هر فصل به‌کار گرفته شده است؛ از‌این‌رو از ارائۀ آن با عنوان فصلی مجزا که صرفاً گزارش‌دهی باشد، خودداری شده و اسناد مربوط به آن در قسمت پیوست ضمیمه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان