دانلود و خرید کتاب مبانی و اصول تبلیغات تجاری در ایران محمدرضا همائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی و اصول تبلیغات تجاری در ایران اثر محمدرضا همائی

کتاب مبانی و اصول تبلیغات تجاری در ایران

معرفی کتاب مبانی و اصول تبلیغات تجاری در ایران

کتاب مبانی و اصول تبلیغات تجاری در ایران نوشته محمدرضا همائی و نیوشا دقیقی ماسوله و مهدی شعبان شهریاری و ندا معمایی است. این کتاب را نشر عطران منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی و اصول تبلیغات تجاری در ایران

تبلیغات را هرگونه ارایه و عرضهٔ ایده ها، کالاها یا خدمات از یک واحد تبلیغاتی، فرد یا موسسه که مستلزم پرداخت هزینه باشد، تعریف می‌کنند اما در این میان تبلیغی اثزبخش است که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده، تاثیری خاطره انگیز داشته باشد و کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسیِ مخاطبان را بیدار نماید. بدین منظور استفاده از مجموع عواملی لازم است که بتوانند حس و ادراک مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند و به اهداف مورد انتظار تبلیغ، تحقق بخشند. اثربخشی تبلیغات تجاری در یک الگوی علمی مشخص با توجه به اهداف تبلیغاتی و درجه یا میزانی که دهندهٔ سفارش به هدف‌های مورد نظر خود دست می‌یابد؛ تبیین می‌گردد و دارای فرآیند برنامه ریزی مشخص و مرحله‌ای تحقیقاتی شامل: تعیین اهداف، تخصیص بودجه، تصمیم گیری راجع به پیام و رسانه و مقایسه با اهداف از پیش تعیین شده، است. این کتاب به شما کمک می‌کند تبلیغات را در ایران بررسی کنید و به نگاهی نوین در این زمینه برسید.

خواندن کتاب مبانی و اصول تبلیغات تجاری در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه تبلیغات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی و اصول تبلیغات تجاری در ایران

شما برای معرفی سازمان یا گروه تجاری خود در راستای فروش کالا یا خدماتی که ارائه می‌دهید، نیاز به ابزاری دارید که این کار را به خوبی برای شما انجام دهد؛ این ابزار که انواع مختلفی دارد و در حقیقت از طریق ارتباطات کار بازاریابی را برای شما انجام می‌دهد تبیلغ یا تبلیغات نام دارد.

به عبارت دیگر برنامه‌ای منظّم و اصولی است برای اینکه مخاطب را مجاب کند تا از خدمات سازمان یا کالای تولیدی شرکت شما استفاده کند یا از فروشگاه شما خرید کند؛ برای این کار دو جنبه باید به خوبی بررسی شود: در درجهٔ اول شناخت کامل از محصول یا خدمت ارائه شده و مزایای آن، در مرحلهٔ دوم آشنایی با مشتریان و ویژگی‌های آنها.

تبلیغات می‌تواند در انواع مختلف انجام بگیرد مانند: چاپی، رسانهٔ شنیداری، رسانهٔ تصویری، اینترنت، پیامک و ایمیل، محیطی و... (مصطفوی، ۱۳۹۸).

انواع تبلیغات

انواع تبلیغات را می‌توان از جنبه‌های گوناگون تقسیم‌بندی کرد این تقسیم‌بندی‌ها عبارت است از:

تقسیم‌بندی انواع تبلیغات بر اساس رویکرد و برنامه‌ریزی:

۱. کوتاه مدت و بلند مدت: در تبلیغات کوتاه مدت برنامه‌ها به صورت کوتاه و در فواصل زمانی کم و برای بلند مدت به شکل طولانی‌تر و در فواصل زمانی بلند اتفاق می‌افتد کوتاه مدت مثل تبلیغات انتخاباتی و بلند مدت مثل تبلیغات جناح‌های سیاسی

۲. قوی و ضعیف: در تبلیغات ضعیف بر اساس آمادگی پذیرش پیام‌های یکسان باعث می‌شود تا افراد به تدریج تحت تأثیر قرار گیرند اما در تبلیغات قوی تبلیغ با پاسخ موافق جمع مواجه می‌شود اکثریت آن را می‌پذیرند (راثی تهرانی، ۱۳۹۷)

۳. مرئی و نامرئی: در تبلیغات مرئی همان موقع منظور تبلیغ کننده مشخص است اما در تبلیغات نامرئی پس از گذشت زمانی منظور موقع منظور تبلیغ کننده مشخص می‌گردد (کاتارزینا۱۲ و همکاران، ۲۰۱۸).

با توجه به میزان اثرگذاری آن بر مخاطبان

۱. تبلیغات نتیجه انگیز: تبلیغاتی که هیجان‌آور بوده و مخاطب را در جهت رسیدن به اهداف تحریک می‌کند

۲. تبلیغات هماهنگی بخش: تبلیغاتی که با ارائه پیام‌های ویژه با روشی خاص مخاطبان خود به صورت پذیرنده و منفعل و غیر قابل تغییر باشد.

۳. تبلیغات آگاهی‌بخش: اگر تبلیغات از درستی و صحت برخوردار باشد و صادقانه به اهداف نوع و معرفی کالای خود بپردازد تبلیغات آگاهی‌بخش است (استرینگ و نسترنکو۱۳، ۲۰۱۸).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۱۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان