دانلود و خرید کتاب اطراف ما مریم یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اطراف ما اثر مریم یوسفی

کتاب اطراف ما

نویسنده:مریم یوسفی
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اطراف ما

کتاب اطراف ما؛ مفاهیم کلی پیرامون اختلال‌های روانشناسی و راهکارهای درمانی به همراه معرفی جامع داروهای اعصاب و روان و پرسشنامه نوشتهٔ مریم یوسفی است و نشر نظری آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اطراف ما

در این کتاب تلاش شده است تأثیرات اختلالاتی چون افسردگی در زندگی خصوصا در روابط زوجین را مورد بررسی قرار داده و راه‌های روابط زناشویی موفق را نشان دهیم و دستورالعملی برای ایجاد یک رابطه‌ٔ مبتنی بر عشق و علاقه را بازگو کنیم. این کتاب نشان می‌دهد که زن و مرد چگونه در همهٔ زمینه‌ها تفاوت دارند. زن و مرد نه تنها متفاوت از یکدیگر با هم ارتباط برقرار می‌سازند، بلکه در احساس، اندیشه، درک، واکنش و عشق با هم تفاوت‌هایی اصولی دارند. و شاید بتوان گفت که زن و مرد حتی از دو سیاره متفاوت‌اند. با درک تفاوت‌های اصولی زن و مرد در موقعیتی قرار می‌گیریم که بسیاری از ناراحتی‌های موجود میان خود و همسرانمان را از میان برداریم و می‌توان سوء‌تفاهم را تخفیف داد و یا حتی از آن به طور کلی اجتناب کرد. یا با استفاده از روش‌های مختلف، تنش‌ها را تخفیف داد و در مقابل در روابط زناشویی عشق و مهر را بیشتر کرد. تنش‌های موجود در روابط زناشویی اغلب مردم از آن روست که یکدیگر را درک نمی‌کنند و این حس درک نشدن و تنهایی منجر به اختلالاتی چون افسردگی شده و بسیاری از زوج‌ها از مناسبات زناشویی خود ناراحت‌اند. بسیاری از افراد صادقانه به شرکای زندگی خود عشق می‌ورزند ولی با این حال چون تنش از راه می‌رسد نمی‌دانند که برای رفع آن چه باید بکنند. غالب اختلاف‌های زندگی از عدم اطلاع افراد از نیروهای روحی سرچشمه می‌گیرد و اگر هر دو به هدف والای زندگی مشترک زناشویی به دیده احترام بنگرند و قدر زندگی خویش را بدانند و از جوانی هم لذت ببرند هرگز غبار کدورت آیینهٔ پیوند مقدسشان را تیره و تار نخواهد کرد و باید تفاوت‌ها را شناخت و به آنها احترام گذاشت و این سبب کاسته شدن اختلاف‌ها می‌شود. کتاب اطراف ما با هدف تعیین شناخت اختلالاتی مثل اضطراب، فوبیا، پارانوئید، افسردگی و... تأثیر آن روی زندگی، روابط، خصوصا رابطه‌ٔ زناشویی و شناخت اختلال افسردگی، علل به‌وجودآورندهٔ آن، علایم و روش درمان و همچنین کمک به کاهش تعارضات زناشویی و افزایش سلامت روان، تأثیر اختلال افسردگی بر روابط زوجین تألیف شده است. هم‌چنین ممکن است دیگر اختلالاتی که در این کتاب معرفی شده در هر دوره‌ای از زندگی گریبانمان را بگیرد، پس برای مقابله با آنها ابتدا باید بیماری‌ها را به طور کامل بشناسیم تا بتوانیم در بهبود وضعیت خود و بهتر شدن کیفیت زندگیمان کمک کنیم.

خواندن کتاب اطراف ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند از دنیای درون خود بیشتر آگاهی یابند و برای داشتن روابط بهتر و سالم‌تر به‌ویژه ازدواجی صحیح تلاش می‌کنند مناسب است.

بخشی از کتاب اطراف ما

افسردگی نوعی بیماری است که در تمام عمرممکن است اتفاق بیفتد ولی در دوران بلوغ و در اواخر عمر بیشتر شایع است و اکثر خودکشی‌ها با افسردگی رابطه مستقیم دارد. افسردگی، حالتی است که به درمان ویژه نیاز دارد. به علت این درهم شدن واژه‌ها، افراد عادی ودرمانگرانی که به بیماری افسردگی مبتلا نشده‌اند، احتمالا همدردی و مساعدتی کمتر از آنچه جدی بودن موضوع افسردگی می‌طلبند، از خود ظاهر می‌سازند. علایم و نشانه‌های این بیماری که متخصصان فن به جستجوی آنها برمی‌آیند، متنوعند و تمامی عملکردهای انسان را از هر دو جنبه روان شناختی و جسمانی تحت تأثیر قرار می‌دهند. قدم اول در درمان افسردگی شناخت آن در خود یا اطرافیان و عزیزانمان، سرزنش نکردن و مقصر ندانستن فرد در بیماری‌اش و سپس کمک خواستن از متخصصان بهداشت روان است. افسردگی همیشه به راحتی قابل شناسایی نیست و می‌تواند وابسته به علل عضوی باشد. در واقع افسردگی یک بیماری نیست و مجموعه‌ای از بیماری‌ها و اختلالات گوناگون و متفاوت است که وجه مشترک همه آنها خلق افسرده است. افسردگی مجموعه‌ای از حالات مختلف روحی و روانی است که از احساس خفیف ملال تا سکوت و دوری از فعالیت روزمره بروز می‌کند. افسردگی اساسی منجر به از کارافتادگی قابل توجه فرد در قلمروهای زندگی فردی و اجتماعی و اشتغال می‌شود و عملکردهای روزمره فرد همچون خوردن و خوابیدن و سلامتی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

افسردگی

امروزه افسردگی یکی از بیماری‌های شایع در تمام جوامع و کشورهای دنیا محسوب می‌شود و بسیاری از زنان و مردان با این اختلال روانپزشکی مواجه هستند. فرد افسرده دیگر چندان نمی‌تواند از زندگی‌اش لذت ببرد و دائم در تشویش و اندوه است و همین مسئله موجب می‌شود اطرافیانش را نیز ناراحت کند.

اختلال افسردگی در روابط زناشویی نیز تأثیر بدی گذاشته، به طوری که بسیاری از زن و شوهرها دیگر نمی‌توانند رابطه زناشویی گذشته را با یکدیگر داشته باشند و از بودن کنار یکدیگر لذت ببرند. همسرگزینی از نخستین تعهدات عاطفی و قانونی افراد و از تصمیم‌های مهم زندگی شمرده می‌شود. ازدواج یک تصمیم موقتی کوتاه مدت و بی‌هدف در مقطعی از زندگی نیست، بلکه انتخاب مسیری است که توانمندی‌ها و شایستگی‌های خود را می‌طلبد. بنابراین تصمیم به ازدواج و زندگی مشترک به ویژه در شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی امروز، نیازمند بلوغ، پختگی و توانمندی در زمینه‌های گوناگون بوده و این موضوع را تبدیل به موضوعی تخصصی و پیچیده می‌نماید. رضایت از زندگی زناشویی همان احساس عینی از خشنودی، رضایت و لذّت تجربه شده توسط زن یا مرد است، وقتی که همه جنبه‌های مشترک زندگی‌شان را در نظر بگیرند. رضایت‌مندی زناشویی یک مفهوم چند بعدی است که عوامل گوناگونی را شامل می‌شود و این عوامل در رضایت یا ناخشنودی کلی از روابط نقش دارند و به طور کلی هر زوجی از روابط خود انتظارات متفاوتی دارند. ایجاد خصلت تعهد و پیرو آن توانایی برقراری ایجاد ارتباط صمیمانه با جنس مخالف (همسر) موجب دلبستگی، حمایت، محبت و مشارکت در رابطه عاطفی است که از پختگی ناشی می‌شود. و بالطبع آن عدم دلبستگی، عدم محبت، عدم حمایت بسترساز تعارضات زناشویی است که می‌تواند به طلاق منجر شود.

یک خانم افسرده انگیزش و توانایی کافی برای رسیدگی به امور منزل، آشپزی و همسرداری نخواهد داشت، هم‌چنین یک مرد افسرده نیز زمان کافی و منظمی را برای پرداختن به فعالیت‌های اشتغالی و حضور با انرژی در منزل نخواهد داشت و این موارد تأثیر متقابل افسردگی در زوجین است.

کیفیت ارتباطی زوجین نیز از جمله عوامل مهمی است که در شروع، شیوع و یا بهبود افسردگی آن‌ها دخیل است، یک فرد افسرده علاقه‌ای به شرکت در جمع‌های مختلف، موقعیت‌های مشترک خانوادگی مانند وعده مشترک غذایی و شرکت در مذاکرات خانوادگی و زن و شوهری را ندارد.

فرد افسرده مدام گرایش به تنهایی، افکار پوچ‌گرایانه و افکار مربوط به مرگ دارد و تعادل خواب و نظم تغذیه‌ای خود را از دست می‌دهد که در نهایت در رابطه زناشویی او تأثیر جبران ناپذیری خواهد داشت، اغلب اشخاصی که با افراد افسرده زندگی می‌کنند و یا با آن‌ها ارتباط نزدیکتری دارند، برای مدتی مدام عنوان می‌کنند: خودتو رها کردی، این رفتار‌ها از تو بعیده، پاشو خودتو مسخره نکن، لوس شدی، ناز می‌کنی و مواردی از این قبیل.

باید بدانیم که برای مقابله با افسردگی باید به جای سرزنش افراد، علایم این اختلال را شناسایی کنیم و سپس راه‌کارهای مراقبتی و درمانی مناسبی را پیش گیریم.

علایم افسردگی

 کاهش لذت از زندگی

 تغییر الگوی خواب ؛ پرخوابی یا کم خوابی مفرط یا بی کیفیتی در خواب

 تغییر الگوی اشتها؛ بی‌اشتهایی یا پرخوری

کاهش محسوس میل جنسی

 مشکل در توجه و تمرکز؛ تصمیم‌گیری سخت، حافظه‌ی ضعیف، عدم توانایی در رسیدگی به مسائل مهم زندگی.

 انرژی کم؛ خستگی، بی‌حوصلگی، بی‌انگیزگی و کم‌جان شدن دست‌ها و پاها.

احساس بی‌کفایتی و بی‌عرضگی در موارد متعدد زندگی.

دل درد و احساس تنگی نفس در طول روز؛ تحریک‌پذیری و حساسیت نسبت به کارها و حرف‌های اطرافیان

 افکار خودکشی


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۵۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان