دانلود و خرید کتاب چارچوب استانداردهای امنیت و تسهیل تجارت جهانی (SAFE) یوسف شریف‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چارچوب استانداردهای امنیت و تسهیل تجارت جهانی (SAFE)

کتاب چارچوب استانداردهای امنیت و تسهیل تجارت جهانی (SAFE) نوشته یوسف شریف‌پور و مریم محبی و وحید محمدتقوایی و کریم رسولی و عبدالرضا سلیمانی و رضا سلیمانی و رضا گرزین است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب چارچوب استانداردهای امنیت و تسهیل تجارت جهانی (SAFE)

امروزه تجارت نقش بسیار مهمی در توسعه و اقتصاد بین‌الملل دارد. بر اساس داده‌های بانک جهانی، در قرن ۲۱ بیش از نیمی از کل اقتصاد و درآمد جهانی به تجارت اختصاص یافته است. کتاب چارچوب استانداردهای امنیت و تسهیل تجارت جهانی (SAFE)، «چارچوب استاندارهای سیف» را از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه کرده است. مترجمان متن اصلی که صرفاً یک متن رسمی و فنی است را با زبانی ساده‌تر همراه با توضیحات و الحاقات بیشتری که از منابع معتبر دیگری اقتباس شده‌اند، بیان کرده‌اند. علاوه بر این، جداول و اشکالی را طراحی کرده‌اند تا مفاهیم، اهداف، چارچوب، عناصر و اجزای این استداردها را به‌صورت گرافیکی به خواننده ارائه کنند تا بتواند آن را به راحتی و با عمق بیشتری درک نموده و کلیات و مفاهیم کلیدی آن را به حافظه بلند‌مدت خود بسپارد.

خواندن کتاب چارچوب استانداردهای امنیت و تسهیل تجارت جهانی (SAFE) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان اقتصاد و تجارت پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب چارچوب استانداردهای امنیت و تسهیل تجارت جهانی (SAFE)

برای برقراری امنیت تجارت بین‌الملل، استراتژی سازمان جهانی گمرک باید به گونه‌ای تنظیم گردد که نه تنها مانعی برای تجارت جهانی نباشد، بلکه موجب تسهیل آن نیز گردد. امنیت زنجیره تأمین تجارت بین‌الملل، تنهایک قدم در روند کلی تقویت و آماده‌سازی گمرکات برای قرن ۲۱، محسوب می‌شود. از اینرو، اعضاء سازمان جهانی گمرک در راستای توسعه و تقویت سازمان، پا را فراتر از برنامه‌ها و شیوه‌های موجود گذاشته و رویه‌ای را برای تامین و تسهیل تجارت بین‌الملل، ایجاد نموده‌اند. سازمان جهانی گمرک، دستورالعملی استاندارد برای تأمین و تسهیل تجارت جهانی؛ به نام سیف (‌SAFE) تهیه کرده است. این چارچوب، دارای اصول و معیارهایی حداقلی است که می‌بایست توسط اعضاء سازمان جهانی گمرک اجرا شود.

بدیهی است که سازمان جهانی گمرک، بستری مناسب برای این اقدام است. سازمان جهانی گمرک، متشکل از گمرکات کشورهای سراسر جهان می‌باشد که ۹۹درصد از تجارت جهانی را در اختیار دارند. گمرک دارای قدرتهای مهمی است که سازمان‌های دولتی دیگر، از آن بی‌بهره‌اند. به‌عنوان مثال گمرک می‌تواند کالاهایی را بازرسی کند که به کشور وارد می‌شوند، در داخل کشور قرار دارند و یا به خارج از کشور صادر می‌گردند. همچنین، گمرک مجاز است از ورود و خروج یک کالا، جلوگیری به عمل آورده و یا موجبات تسریع در ورود و خروج آن را فراهم نماید. گمرک، اطلاعات مربوط به کالاهای صادراتی یا وارداتی را در اختیار داشته و می‌تواند تجار را ملزم کند که اطلاعات لازم را به‌صورت الکترونیکی به گمرک، ارائه دهند. باتوجه به همین توانمندی‌های منحصربفرد و مرتبط با تجارت است که گمرک می‌تواند نقشی مهم و اساسی در تامین و تسهیل تجارت جهانی داشته باشد. با این حال، به منظور ایجاد چنین رویکردی، گمرک باید با سایر سازمان‌های دولتی همکاری نماید. از این رو بایستی یک رویکرد جامع برای بهینه‌سازی امنیت زنجیره تأمین تجارت بین‌الملل وجود داشته باشد که باعث بهبود مداوم در تسهیل تجارت گردد.

نگاهی به نهضت حسینی در پرتو تدبر در قرآن کریم
علی صبوحی طسوجی
شعر معاصر ایتالیا
محمدحسین رمضان کیایی
دانستنی های الزامی نگارش پایان نامه، رساله و مقالات علمی
فرامرز ملکیان
بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آنها بکوشید
برایان تریسی
ماهی یکبار بانو (جلد نهم)
گروه مترجمین
روات و محدثین نهج ‌البلاغه (جلد دوم)؛ (از حکمت ۸۸ تا آخر)
محمد دشتی
حفاظت محیط زیست (پیشنهاد ۵۰ کار ساده)
گروه زمین
آشنایی با جمال زاده
حیدر کریم‌پور
اصول علم و تکنولوژی رنگ
سیامک مرادیان
نوشدارویی پیش از مرگ سهراب
احمد لاجوردی
زنده به گور
صادق هدایت
روباه ناقلا و مرغ قرمز کوچولو (دوزبانه)
مونا دهدشتی
یک شغل نان و آب‌دار
حمید گروگان
اصول ژنومیک آماری
شیزونگ سو
بارون درخت نشین
ایتالو كالوينو
سیر تکاملی حقوق اسرای جنگی در اسلام و حقوق بین‌الملل
سیمین علیزاده
گفتمان هراس
احمدرضا بردبار
مبانی روانی - اجتماعی در تربیت بدنی
عهدیه یداله زاده
بررسی رابطه کم رویی و شیوه های فرزندپروری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه اصلان نسب
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۶۳,۷۰۰
تومان