دانلود و خرید کتاب توجه به جنبه های مثبت (قدرت سپاسگزاری) مایک رابینز ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توجه به جنبه های مثبت (قدرت سپاسگزاری) اثر مایک رابینز

کتاب توجه به جنبه های مثبت (قدرت سپاسگزاری)

معرفی کتاب توجه به جنبه های مثبت (قدرت سپاسگزاری)

کتاب توجه به جنبه های مثبت (قدرت سپاسگزاری) نوشتهٔ مایک رابینز و ترجمهٔ مهدی قراچه‌داغی است و نشر آسیم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب توجه به جنبه های مثبت (قدرت سپاسگزاری)

محیط و فضای بدبینی اغلب سبب می‌شود ما، افراد خانواده، گروه‌ها و سازمان‌هایی که در آن کار می‌کنیم، روی جنبه‌های بد تأکید کنیم. در حالی که در این شرایط نامناسب خبری، آگهی‌های تجاری هراس‌برانگیز و آمار هولناک و نیز دنیای شکایات، شایعه‌پراکنی‌ها و ناراحتی‌های اطراف واقع در پیرامون خود زندگی می‌کنیم، این منفی‌بینی را با داوری بد دربارهٔ دیگران و خودمان همراه می‌سازیم. ما به طور کلی، در تجارت، در سطح خانواده و میان گروه‌ها و جمعیت‌ها بیش از اندازه به مسائل و مشکلات فکر می‌کنیم. در این کتاب به فراسوی این چرخه منفی‌بینی بروید، به آنچه خوب است فکر کنید، به آنچه در خود و دیگران می‌پسندید بیندیشید، به دنیای واقع در پیرامون خود نظر کنید.

این کتاب راه‌های ساده و قدرتمندی به شما ارائه می‌دهد تا بر میزان سپاسگزاری‌ها و شکرکردن‌های خود بیفزایید، به جنبه‌های مثبت زندگی بها بدهید. به شما آموزش می‌دهد منفی‌بینی‌ها را کنار بگذارید و ابرهای تیره و تاریک را از زندگی خود بزدایید. با خواندن این کتاب و انجام دادن تمرینات آن، به فراسوی منفی‌بینی می‌روید و به اهمیت عظیم قدرشناسی و سپاسگزاری واقف می‌شوید. با توجه کردن به چیزهای خوب و جنبه‌های مثبت زندگی، می‌توانید روابط خود را بهتر کنید، موفقیت بیشتری در زندگی خود خلق نمایید و برای خود و دیگران به احساسی عمیق از سپاسگزاری برسید.

سپاسگزاری و قدرشناس بودن کلیدهای مهم داشتن یک زندگی شاد و موفق است. قدرشناس بودن، ابراز سپاسگزاری و متقابلاً مورد قدرشناسی واقع شدن از جمله مهم‌ترین مهارت‌هایی است که انسان باید آن را بیاموزد. برای اینکه همه دوست دارند مورد قدردانی واقع شوند. سپاسگزاری از اشخاص سبب می‌شود آنها بهتر عمل کنند و نسبت به خود احساس بهتری داشته باشند. وقتی اشخاص احساس قدرشناسی می‌کنند، در اوج قرار می‌گیرند، خلاقیت پیدا می‌کنند، انعطاف‌پذیر، وفادار و صمیمی می‌شوند. بودن در کنار آنها احساس خوبی ایجاد می‌کند. 

نیروهایی در زندگی ما وجود دارند که ما را تشویق می‌کنند گرفتار خودتردیدی باشیم و ذهنیتی منفی را به نمایش بگذاریم. میلیون‌ها نفر وجود دارند که این‌گونه نگاه کردن را تشویق می‌کنند. این کتاب پادزهری در برابر این فشارهاست. شما بلافاصله بعد از خواندن این کتاب جرقه‌ای در ذهن خود احساس می‌کنید. روح و روانتان تازه می‌شود. می‌شنوید که می‌گویند: «بله، این همان زندگی‌ای است که می‌خواهم داشته باشم.»

مایک رابینز بیانی ساده دارد. او به ما می‌آموزد که چگونه از بعضی از مهم‌ترین ارکان زندگی به سود خود استفاده کنیم. وقتی آموزش‌های مارک را فرا می‌گیریم، می‌توانیم به طرزی مثبت روی زندگی همهٔ اشخاصی که با آنها در تماس می‌شویم تأثیر بگذاریم. زمانی این تأثیرگذاری نامحسوس و زمانی کاملاً محسوس است. اما سپاسگزاری از روی دل نیرویی قدرتمند است، نیرویی به شدت مسری است. وقتی سپاسگزاری‌تان بیشتر می‌شود و زمانی که می‌توانید سپاسگزاری‌های دیگران را وقتی مشمول شما می‌شود بپذیرید، سایرینی که در پیرامون شما هستند کاری نمی‌توانند بکنند جز اینکه سپاسگزارتر شوند.

کتاب توجه به جنبه‌های مثبت از سه بخش تشکیل می‌شود. بخش اول، به «مسئله» می‌پردازد که به همه‌گیری منفی‌بینی در فرهنگ، روابط و میان خودمان منجر شده است. این مسئله هم پیچیده، و هم فراگیر است. فصل یک به منفی‌بینی ما در قبال دیگران می‌پردازد. فصل دو به منفی‌بینی در قبال خودمان در شکل انتقاد از خود توجه دارد.

برای اینکه بتوانید از قدرت قدرشناسی در زندگی خود استفاده کنید، باید بدانید که منفی‌بینی تا چه اندازه در فرهنگ ما رواج دارد و چگونه بر شما و دنیای اطراف شما تأثیر می‌گذارد. ضرورت دارد که به موضوع قدرشناسی از زندگی و از خودمان بپردازیم و ببینیم چرا این قدرشناسی تا این حد دشوار شده است. بخش یک کتاب به بررسی عمیق در زمینه منفی‌بینی و تأثیر آن بر شما اختصاص یافته است.

بخش دوم، به «راه‌حل» توجه دارد. این اصول به شما امکان می‌دهند تا به ایده‌ها، برداشت‌ها و رویه‌هایی تجهیز شوید که به سپاسگزاری، موفقیت و شادکامی بیشتر در زندگی‌تان منجر می‌گردد و روابط شما را با سایرین بهبود می‌بخشد. این پنج اصل عبارت‌اند از:

اصل شماره ۱: سپاسگزار باشید

اصل شماره ۲: اندیشه‌ها و احساسات مثبت را انتخاب کنید

اصل شماره ۳: از کلمات مثبت استفاده کنید

اصل شماره ۴: دیگران را تأیید و تصدیق کنید

اصل شماره ۵: سپاسگزار خود باشید

بخش سوم کتاب، به اقدام و عمل توجه دارد. ایجاد تغییرات پردوام در زندگی موضوعی آن‌قدرها در ارتباط با آنچه می‌دانیم، نیست. مهم این است که چه می‌کنیم. این بخش پایانی کتاب به شما امکان می‌دهد آنچه را که خوانده و فرا گرفته‌اید، با هم تلفیق کنید و راه‌های ویژه‌ای برای اقدام کردن در زندگی خود بیابید. تمامی فصل‌های کتاب تمریناتی را به شما ارائه داده‌اند که در جریان خواندن کتاب باید آنها را انجام بدهید. هر تمرین قرار است که در لحظه و زمانی که کتاب را می‌خوانید، انجام شود. این تمرینات به شما امکان می‌دهند که به شکلی شخصی و خاص با آنچه در زندگی شما منحصربه فرد است روبه‌رو شوید.

خواندن کتاب توجه به جنبه های مثبت (قدرت سپاسگزاری) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در زندگی خود تغییر بزرگی به وجود آورند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توجه به جنبه های مثبت (قدرت سپاسگزاری)

دیگران را تأیید و تصدیق کنید

اصل شماره ۴، دیگران را تأیید و تصدیق کنید، با استفاده از سه اصل قبلی که در باره‌شان توضیح دادیم، به قدرت بخشیدن به دیگران و تقویت روابط ما می‌اندیشد، و به عظمتی اشاره دارد که در درون ما و دیگران وجود دارد.

تصدیق کردن دیگران یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم انجام بدهیم تا روی اطرافیان خود تأثیر مثبت بر جای بگذاریم و از قدرت سپاسگزاری در زندگی و روابط روزانه خود استفاده کنیم.

مادر ترزا می‌گوید: «در این دنیا گرسنگی عشق و سپاسگزاری بیش از گرسنگی نان است.» مردم واقع در پیرامون ما گرسنه تأیید و تصدیق هستند، و ما توانایی آن را داریم که این را به آنها بدهیم.

این فصل در باره هنر، معجزه و قدرت تأیید و تصدیق کردن دیگران بحث می‌کند. به این توجه می‌کنیم که چرا تصدیق کردن تا این اندازه دشوار است. در باره انواع تصدیق کردنها حرف می‌زنیم. به این موضوع می‌پردازیم که چگونه از دیگران به طور موثر تعریف کنیم و این تعریف ما چه تأثیری بر ما و دیگران دارد. این اصل (دیگران را تأیید و تصدیق کنید) و اصل شماره ۵ (سپاسگزار خود باشید)، دو عنصر مهم و کلیدی هستند که اغلب در باره‌شان صحبت می‌کنم. تصدیق کردن دیگران و سپاسگزاری از خود، برای زندگی ما ضرورت دارند تا زندگی‌مان سرشار از سپاسگزاری و موفقیت گردد.

چرا تأیید و تصدیق کردن دیگران می‌تواند دشوار باشد

تأیید و تصدیق کردن یک هنر است، مهارتی است که همه می‌توانند آن را بیاموزند، اما بسیاری از ما نه وقتی صرف این کار می‌کنیم و نه علاقه‌ای نشان می‌دهیم که یک سپاسگزار و قدرشناس باشیم. همان‌طور که فهرست در ادامه مطلب نشان می‌دهد، دلایل مختلفی وجود دارند که به ما اجازه نمی‌دهند تصدیق‌کننده دیگران باشیم. واقعیت این است که اغلب ما می‌توانیم در این زمینه بهتر ظاهر گردیم، می‌توانیم کاری کنیم که دیگران بدانند چقدر برای آنها ارزش قائل هستیم.

- ما بیشتر به آنچه در دیگران دوست نداریم توجه می‌کنیم.

- نمی‌خواهیم دیگران تصور کنند که چاپلوسی می‌کنیم.

- گاه قدرشناسی کردن از دیگران می‌تواند احساس بدی به اشخاص بدهد.

- نمی‌دانیم که چگونه به طرز موثری از دیگران قدرشناسی کنیم.

- به دیگران بهای لازم را نمی‌دهیم.

- انتظار داریم که آنها دقیقاً مطابق خواسته ما عمل کنند.

- ما در خانواده یا فرهنگی رشد کرده‌ایم که به قدرشناسی بها نمی‌دهد.

- تصدیق کردن دیگران گاه به حساب ضعف گذاشته می‌شود.

- به قدری مجذوب خود هستیم که متوجه کارهای خوب دیگران نمی‌شویم.

- از خود انتقاد می‌کنیم و نتیجه آن می‌شود که از همه انتقاد کنیم.

وقتی این فهرست را مطالعه می‌کنید، احتمالاً به نمونه‌هایی برمی‌خورید که مناسب شما هستند. کدام‌یک از موارد فوق مانع از آن می‌شوند که دیگران را تأیید و تصدیق کنید؟ همه ما به دلایل مختلف این کار را می‌کنیم. در ظاهر علت این امر بدیهی به نظر می‌رسد، اما در عمل عذر و بهانه‌ای بیش نیست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان