دانلود و خرید کتاب آسیب های فضای مجازی شهناز حبیبیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آسیب های فضای مجازی

کتاب آسیب های فضای مجازی نوشتۀ شهناز حبیبیان، ابراهیم سلیمانی فارسانی، فاطمه برزکار قهفرخی و اسماعیل مردانی زاده است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب آسیب های فضای مجازی

فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی است که با اینکه عمر بسیاری ندارد، توانسته به‌خوبی در زندگی مردم جا باز کند. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه‌های اجتماعی متفاوت در فضای مجازی کنار هم آمده‌اند و از فاصله‌های بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق با هم ارتباط برقرار می‌کنند. امروزه روش‌های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است. پست الکترونیک پیام‌های کوتاه، چت‌روم‌ها، وب‌پایگاه‌ها و بازی‌ها روش‌هایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده‌اند. روزانه نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای اصلی اینترنت برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران است. شاید عیب اصلی ارتباط‌های اینترنتی آن است که ارتباط در فضای مجازی اساساً بر متن استوار است؛ بنابراین از نشانه‌های بصری و شنیداری در تعامل‌های رودررو بی‌بهره است. پیامدهای مواجههٔ مخاطبان ایرانی با برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای دغدغه‌های بسیاری را برای جامعهٔ کارشناسی ایجاد کرده است. کتاب آسیب های فضای مجازی به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب آسیب های فضای مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به جامعه‌شناسی نوشته شده است.

بخشی از کتاب آسیب های فضای مجازی

«ارزیابی تأثیرات اجتماعی فضای مجازی

عصر حاضر عصر مطبوعات رسانه‌های گروهی و ارتباطات است دنیای کنونی ما عصر تاخت‌وتاز وسایل ارتباط‌جمعی از جمله، رادیو تلویزیون ماهواره تلفن همراه و اینترنت است جوان امروز دیگر محدودیت‌های گذشته را ندارد. هر لحظه در هر کجا که باشد می‌تواند با هر نقطه‌ای از جهان که بخواهد ارتباط برقرار کند ورود به دنیای مجازی و یا به عبارت بهتر زندگی در محیط‌های مجازی امری بدیهی به شمار می‌رود و از شاخصه‌های مهم رسانه‌های پست‌مدرن این است که به‌راحتی در اختیار افراد با سبک‌ها و هنجارهای مختلف اجتماعی قرار گرفته و این امر به‌مرور میزان کنترل خانواده‌ها و مدارس بر آموخته‌های نسل جدید و نیز کیفیت و جهت‌گیری‌های آموزشی و تربیتی خانواده‌ها، مدارس و جامعه را متأثر ساخته است؛ بنابراین لازمه تعادل در این محیط‌های مجازی برخورداری از یک‌سری مهارت‌های فنی و فناوری است. تلفن همراه به‌عنوان ابزار نوین اطلاع‌رسانی علاوه برداشتن کاربردهای گسترده در حوزه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی ارتباط دهی تداوم، بخشی مفرح، سازی تحریک‌پذیری برخی پیامدهای نامناسب اجتماعی مانند اعتیاد روانی تزلزل، ارزش‌ها کاهش تعاملات اجتماعی زوال تدریجی ادبیات ملی، بلوغ زودرس، بلوتوث و اس‌ام‌اس‌های غیراخلاقی، به‌خطرافتادن امنیت شخصی را به دنبال دارد؛ ولی وقتی مبتکران بزرگ دنیا جدیدترین اختراعات خود را برای راحتی انسان به وجود آوردند شاید فکرش را هم نمی‌کردند که روزی انسان هزاره سوم از این وسایل سوءاستفاده را کرده و به دنبال چاره‌ای برای رفع خطرات این اختراعات و وسایل نوین ارتباطی باشند، وسایلی که در وهله اول دنیای مجازی را برای انسان به ارمغان آورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۷۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان