دانلود و خرید کتاب معده شناسی جابر آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معده شناسی اثر جابر آقایی

کتاب معده شناسی

نویسنده:جابر آقایی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معده شناسی

کتاب معده شناسی نوشتهٔ جابر آقایی است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب معده شناسی

معده فراخ‌ترین قسمت لوله‌ٔ گوارش است. معده کیسه‌ای ل شکل با دیواره‌ٔ عضلانی است که غذا در آنجا انبار می‌شود و با تشرحات دیواره‌ٔ پوشاننده‌ٔ آن مخلوط می‌گردد. این فرایند چند دقیقه پس از آنکه غذا از محل اتصال مری می‌گذرد، شروع می‌شود. عصاره‌ٔ معده دارای آنزیم‌های گوارشی و اسید کلریدریک است. این عصاره علاوه بر تجزیه‌ٔ مواد غذایی، باکتری‌های زیان‌آور همراه غذا را از بین می‌برد. عضلات صاف دیواره‌ٔ معده با انقباض‌های خود غذا و عصاره‌ٔ معده را با هم مخلوط می‌کنند و ماده‌ای نیمه مایع به وجود می‌آورند.

معده در قسمت بالا و چپ شکم قرار دارد و دنده‌های پایینی از آن محافظت می‌کنند. معده یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن است که در روایات هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است تا جایی که در روایت آمده است که معده خانهٔ بیماری‌هاست و کم غذا خوردن و پرهیز کردن از خوردن هر غذایی رأس همهٔ درمان‌هاست.

امروزه به علت وجود غذاهای ناسالم و صنعتی و تنش‌های عصبی و روحی معده بسیار آسیب‌پذیر شده است و بسیاری از مردم از درد معده شکایت دارند.

با تنظیم معده و رفع مشکلات آن و در یک جمله شناخت دقیق حساسیت‌های آن می‌توان بسیاری از مشکلات معده را برطرف کرد.

کتاب معده شناسی دقیقاً همین هدف را دارد. این کتاب بررسی برخی از مهم‌ترین مشکلات معده و نسخه‌های استادان در این زمینه است. در این کتاب یاد می‌گیریم که در کنار دانستن مسائل علمی، چگونه با رعایت دستورهای دین مبین اسلام بسیاری از مشکلات جسمی و روحی و خصوصاً مشکلات گوارش و معده را برطرف کنیم.

خواندن کتاب معده شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به مشکلات مربوط به معده‌شان پایان دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معده شناسی

پیامبر گرامی اسلام فرمودند:

«المعده بیت کل داء و الحمیه راس کل دواء»

«معده خانه‌ٔ همه‌ی دردهاست و پرهیز سر سلسله‌ٔ همه‌ی داروهاست.»

این حدیث شریف از آنجا که از حضرت ختمی مرتبت و با عبارات مشابه از بعض حضرات معصومین صادر شده است جای هیچ گونه شک و شبهه‌ای ندارد، اما شخصاً علاوه بر یقین اعتقادی، در طول سال‌های فعالیت خود به عنوان یک طبیب به باوری عملی در مورد صحت این حدیث شریف نیز دست پیدا کرده‌ام. در واقع اگر نبود اراده ضعیف ما مردمان این دوره و زمانه و عادتمان به خوردن چرب و شیرین، می‌شد تقریباً به همه بیماران به جای یک انبان دارو، تنها یک برگه رژیم غذایی داد و با اطمینان شاهد روند بهبودی آنها بود. به هر حال به نظرم رسید که از جمله قدم‌های اول در راه تحقق چنین اتفاقی، شناخت منطق حاکم بر رفتارهای معده است.

ساختمان و وظایف مری، معده و اثنی عشر به بیان ساده

دستگاه گوارش، از مجرای گوارشی و اعضای وابسته به آن تشکیل شده است. مجرای گوارشی لوله‌ای به طول ۷متر است که غذا از آن عبور می‌کند. این مجرا از دهان و حلق (گلو)، مری، معده، روده کوچک (روده باریک)، روده بزرگ و مقعد تشکیل می‌شود.

مری، معده، روده‌ها و مقعد دیواره‌هایی عضلانی دارند که محتویات خود را با انقباض‌های ریتمیک، در مسیر مجرا پیش می‌برند و آن را (بر حسب قسمت مربوطه) خرد، تجزیه و با عصاره‌های گوارشی، مخلوط و در نهایت، دفع می‌کنند. حرکت غذا در مسیر مجرای گوارشی در اثر انقباض‌های عضلانی متوالی موسوم به حرکات دودی (کِرمی) یا موج پریستالسیس صورت می‌گیرد. انواع دیگر عملکرد عضلانی در معده غذا را به تلاطم در می‌آورند و در روده بزرگ (کولون) موجب تشکیل مدفوع می‌شوند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان