دانلود و خرید کتاب مردی از جنس نور سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردی از جنس نور اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب مردی از جنس نور

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مردی از جنس نور

کتاب مردی از جنس نور نوشته سیدمهدی شجاعی است. این کتاب را انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است. این کتاب یک فیلم‌نامه جذاب درباره مردی گمنام و تاثیرگذار در تاریخ اسلام است. 

درباره کتاب مردی از جنس نور 

این کتاب فیلم‌نامه‌ای درباره سلیم بن قیس هلالی از یاران امیرالمومنین (ع) است. این فیلم‌نامه شرح ماجرای نگهداری و حفظ کتاب اسرار آل محمد (ص) توسط سلیم بن قیس و تعقیب و گریزهایش با بنی‌امیه و در زمان حجاج بن یوسف است. 

کتاب اسرار آل محمد(ص)، اولین کتابى است که بعد از پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم تألیف شده و به دست ما رسیده است. سلیم بن قیس دید که امیرالمؤمنین على علیه‌السلام خانه‌نشین شده و گروهی کتاب خدا را با رأی و دلخواه خود تفسیر و تأویل کرده‌اند‏ و مردم را از نقل حدیث منع کرده‌اند. او به دلیل نزدیکی با مولا علی (ع) و ارتباط با صحابه آن حضرت همانند مقداد، ابوذر و سلمان مطالب گوناگونی به نقل از ایشان در کتاب خود نقل کرده است. همچنین در طول ایام خلافت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و بسیاری از جنگ‌های ایشان، در کنار حضرت حضور داشته بنابراین خطبه‌ها و حقایق پرشماری را در کتابش نقل کرده است. بعد از شهادت آن حضرت، از یاران امام حسن (ع) و سپس در شمار اصحاب امام حسین (ع) درآمد، پس از شهادت آن بزرگوار نیز در شمار اصحاب امام زین‌العابدین(ع) قرار گرفت. سلیم در زمان حجاج بن یوسف در سال ۷۵ هجرى فراری شد و برای حفظ جان و به‌خصوص حفاظت از کتاب خود از شهرى به شهر دیگر فرار می‌کرد.

این کتاب فیلمنامه‌ای جذاب و دینی از بخش مهمی از تاریخ اسلام است. 

خواندن کتاب مردی از جنس نور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فیلمنامه پیشنهاد می‌کنیم. 

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظرات کاربران

noora
۱۴۰۱/۰۵/۳۰

مانند بقیه کتابهای استاد شجاعی جذاب و گیرا

شهاب الدین
۱۴۰۰/۱۱/۱۰

من نسخه ی چاپی‌کتاب‌ رو دارم. نمایشنامه در رابطه با فرار سلیم بن قیس هلالی از اصحاب امیرالمومنینه. جذابیت بسیار بالایی داره و بنده فکر کنم دو سه بار خوندمش.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۳۰۰
تومان