دانلود و خرید کتاب خون زدگی افسانه پلیس پایه (سپنتا)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خون زدگی اثر افسانه پلیس پایه (سپنتا)

کتاب خون زدگی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خون زدگی

فیلم‌نامه خون زدگی یک اثر بلند سینمایی در ژانر جنایی/روان‌شناختی نوشته افسانه پلیس پایه (سپنتا) است. این درامِ رواشناسانه جنایی نقدی بر فرهنگ پدرسالاری در دفاع از حقوق زنان است. 

درباره کتاب خون زدگی

ارغوان آرمان؛ متهم به قتلِ عمد دختری جوان است. او در یک درگیری خیابانی در دفاع از خود مرتکب قتل شده است و اینک در زندان منتظر گرفتن حکم است.  آبان تابانمهر؛ وکیل جوانی که دنبال یافتنِ راه های جدید برای حل پرونده‌هایش است. انوشه رهامند؛ مددکارِ جوانِ زندان، فارغ التحصیل روان‌شناسی و کارشناس جرم‌شناسی است و قصد دارد در راهِ دشواری که آبان تابانمهر انتخاب کرده با او همراهی کند. شمسی؛ زنی میان‌سال، درشت اندام و فربه با صدایی بم و دو رگه، محکوم به قتل عمد. او پس از آنکه همسرش دو فرزندشان را بر اثر توهم کشته است، او را با شکنجه‌ای طولانی به قتل رسانده و خود را به پلیس معرفی کرده است. نغمه روح انگیز؛ زنی میان‌سال، مادرِ انوشه رهامند و نویسنده است.  افخم؛ مردی میان‌سال و لاغر اندام با قدی متوسط، قاضیِ اسم و رسم دار، قانون‌مدار با عقاید سنتی و رفیقِ قدیمیِ پدرِ آبان تا قبل از فوتش است. حالا پرونده‌ای باز جریان دارد و در آن قرار است آدم‌هایی که ناخواسته و خواسته مرتکب قتل شده‌اند برای آزادی مبارزه می‌کنند. 

خواندن کتاب خون زدگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فیلم‌نامه پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره افسانه پلیس پایه

افسانه پلیس پایه با تخلص الف.سپنتا نویسنده، فیلمنامه نویس، شاعر، روزنامه نگار و پژوهشگر اجتماعی و هنر است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال هشتاد با چاپ کتاب (گروهان سوم) شروع کرد و پس از آن به ترتیب مجموعه داستان‌های «نرگس» و «کیانوش» را به انتشار رساند. چاپ دوم «نرگس» نیز با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. پس از آن مجموعه شعر «در رثای هستی» که چاپ دوم آن پاییز ۱۴۰۰ وارد بازار شد را منتشر کرد. کتاب «پراگماتیسم در پسافهم مانیفست‌ها» گزیده‌ای از گفتگوها و مقالاتش در مطبوعات است که توسط نشر کتابخانه دانش به چاپ رسیده است. ا.سپنتا فیلمنامه بلند سینمایی «خون زدگی» را در سال ۹۹ توسط نشر کتابخانه دانش منتشر کرد. مجموعه شعر «زندگی شاید همین باشد» دومین دفتر شعر او است که در دست چاپ است. افسانه پلیس پایه پژوهش‌های کتابخانه‌ای و میدانی فراوانی پیرامون موضوعاتی چون: اعتیاد در میان جوانان، دختران فرار، ریشه شناسی جرایم جنایی زنان، تبعات جنگ‌ها، تبعات انقلاب‌ها، علل جامعه شناختیِ جرایمِ زنان و ... داشته است. 

وی هنرآموخته موسسات آزاد در رشته های: فیلمنامه نویسی، داستان نویسی، اقتباس ادبی، سبک‌های سینمایی، عکاسی، کارگردانی، بازیگری تئاتر، بازیگری مقابل دوربین، نمایشنامه‌نویسی و... است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان