دانلود و خرید کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی مری ترامپ ترجمه پوریا حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی اثر مری ترامپ

کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی

معرفی کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی

کتاب الکترونیکی «بیش از حد و همیشه ناکافی» نوشتهٔ مری ترامپ با ترجمهٔ پوریا حسنی و مهدی سجودی مقدم در انتشارات مهراندیش چاپ شده است. این کتاب نوشتهٔ برادرزادهٔ دونالد ترامپ است و در این باره صحبت می‌کند که چگونه خانواده آن‌ها خطرناک‌ترین مرد جهان را به وجود آورد. این کتاب نگاهی ست از درون، و کاملاً متفاوت، به خانوادهٔ ترامپ، از دورهٔ پس از جنگِ جهانی دوم و رشد و قدرت‌گیریِ ترامپِ پدر در معاملات زمین و مسکن تا دونالد ترامپ، صاحب مشاغلِ گوناگون، برج‌ها و آسمان‌خراش‌های معروف، زمین‌های گلف، کازینوها و چهل‌وپنجمین رئیس جمهور ایالات‌متحدهٔ آمریکا.

درباره کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی

مِری اِل. ترامپ، متولد ۱۹۶۵، برادرزادهٔ دونالد ترامپ رئیس‌جمهورِ ایالات متحدهٔ آمریکا، از انستیتویِ مطالعاتِ روان‌شناسیِ پیشرفته در درنر، مدرکِ دکتری دارد و کلاس‌هایِ آسیب‌شناسی روانی، ضربه‌هایِ روانی و روان‌شناسیِ رشد را در سطحِ کارشناسی ارشد در همان مؤسسه پشتِ سر گذاشته است. او همراه با دخترِ خود در نیویورک زندگی می‌کند. مِری اِل. ترامپ در انتخاباتِ ریاست‌جمهوریِ ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون حمایت کرد.

او در جایی از کتاب می‌گوید: «علاوه بر مواردی که به‌عنوان دختر پدرم و برادرزادهٔ عمویم می‌توانم ارائه کنم، دیدگاهی نیز به‌عنوان یک روان‌شناس بالینیِ کارآزموده ارائه می‌نمایم. زیاده‌خواهی و کافی نبودن' همیشه روایتِ مشهورترین و قدرتمندترین خانوادهٔ جهان است و من تنها ترامپی هستم که می‌خواهم آن را برای شما بازگو کنم. و از آنجا که به دورنمای ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ می‌پردازد: اگر او برای دور دوم انتخاب شود، این به معنی پایان دموکراسی آمریکا خواهد بود.»

مِری ترامپ در این کتاب لحظه‌هایِ خوشایند و ناخوشایند و وقایعِ گیج‌کنندهٔ خانوادگی را به رشتهٔ تحریر درآورده است. او جزئیاتِ ناخوشایندِ عمویِ خود را که باعث می‌شد خانوادهٔ آن‌ها در معرضِ دیدِ عموم مردم قرار گیرند را بررسی می‌کند، شرحِ جزئیاتِ فرار ِ مالیاتیِ فردِ ترامپ، پدربزرگِ مِری و پدرِ دونالد ترامپ، ماجرایِ اجاره ندادنِ املاکِ دونالد ترامپ به سیاه‌پوست‌ها، تقلب در دانشگاه، مشکلاتِ دونالد ترامپ با زنان و همچنین ماجرایِ کتاب‌هایِ او که خودش آن‌هارا ننوشته است، دست‌مایهٔ این اثرِ جسورانهٔ مِری اِل. ترامپ قرار گرفته است.

کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که به مطالعهٔ کتاب‌های زندگی‌نامه ای علاقه دارند و مایل هستند دربارهٔ زندگی دونالد ترامپ اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی

زمانی که دونالد نامزدی خود را برای پست ریاست‌جمهوری در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ اعلام کرد چندان آن را جدی نگرفتم. فکر نمی‌کردم دونالد خودش موضوع را جدی گرفته باشد. او صرفاً می‌خواست از این موضوع برای تبلیغ رایگانِ برند خود استفاده کند. قبلاً هم چنین کاری کرده بود. وقتی میزان حمایت‌ها از او بالا رفت و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اطمینان داد که کشورش برای حمایت از او در انتخابات هر کاری می‌کند، امکان برنده شدن او افزایش یافت.

عمه مریان حین یکی از برنامه‌های ناهارمان گفت: «اون یه دلقکه. این هیچ‌وقت اتفاق نمی‌افته.»

من هم با او موافق بودم.

در مورد اینکه چطور شهرت او به‌عنوان یک ستاره رو به افول و فعالِ اقتصادیِ ناموفق می‌تواند بر این موضوع اثرگذار باشد، صحبت کردیم. پرسیدم: «آیا کسی می‌تونه باور کنه که اون فردی خودساخته‌ست؟ تا حالا چه‌کاری رو به سرانجام رسونده؟»

مریان به خشکی گفت: «خوب، اون تابه‌حال پنج بار ورشکست شده.»

وقتی دونالد شروع به اشاره به معضلِ مواد افیونی و سابقهٔ اعتیاد به الکلِ پدر من برای حمایت از دستور کار ضداعتیاد خود و افزایش میزان همدلی‌ها کرد، هر دوی ما ناراحت شدیم.

مریان گفت: «اون از یاد پدرت برای اهداف سیاسیِ‌خودش استفاده می‌کنه. این گناهه، بخصوص برای اینکه قرار بود فرِدی ستاره خانواده باشه.»

ما فکر کردیم نژادپرستی آشکار، حین سخنرانی ترامپ، می‌تواند در کار او اخلال ایجاد کند، اما زمانی که جِری فاولو جونیور۶۱ و سایر اعضای سنت‌گرایِ پروتستانِ سفیدپوست او را تأیید کردند، نظر ما تغییر کرد. مریان که خود از پنج دهه قبل تغییر مذهب داده بود، یک کاتولیک محسوب می‌شد، بسیار خشمگین بود و گفت: «اون‌ها چه مشکلی دارند؟ تنها زمانی که دونالد به کلیسا رفت، وقتی بود که دوربین‌ها آنجا بودند. واقعاً دیوانه کننده‌ست. او به هیچ اصولی پایبند نیست.»

دونالد از تمسخر وزیر خارجه، هیلاری کلینتون، که احتمالاً شایسته‌ترین کاندیدای ریاست‌جمهوری در تاریخ کشور بود و او را یک زن کثیف خوانده بود تا زمان تمسخر سرژ کولاوسکی۶۲، روزنامه‌نگار معلول نیویورک تایمز، هیچ کاری برخلاف انتظارات من از او نکرد. درواقع، این اعمال یادآورِ تمامی ضیافت‌های خانوادگی را که طی آن دونالد در مورد تمامی زن‌ها و مردها با القاب تمسخرآمیز صحبت می‌کرد، و پدربزرگ، مریان، الیزابت و رابرت به صحبت‌هایش می‌خندیدند، بود. این نوع تمسخر سایرین' سر میزهای شامِ ترامپ کاملاً معمول بود. چیزی که مرا متعجب کرد، این بود که همچنان به این کار ادامه می‌داد.

متعاقباً او نامزدی ریاست‌جمهوری را احراز کرد. مواردی که فکر می‌کردم باعث سلب صلاحیت او شود، فقط باعث قوی‌تر شدن او شد. هنوز هم اطمینان داشتم هرگز نمی‌تواند برنده شود، اما او چیزی غیرقابل تصور در چنته داشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان