دانلود و خرید کتاب در کنار سهراب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در کنار سهراب اثر رضا میرجعفری

کتاب در کنار سهراب

گردآورنده:رضا میرجعفری
انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در کنار سهراب

کتاب در کنار سهراب نوشتۀ سید رضا میر جعفری است. سهراب سپهری با عمری که عرض آن از طول بیشتر است و بیماری جانکاهی که او را از پا درآورد، توانست به مدد انس و علاقۀ صمیمانه‌ای به فرهنگ ایرانی و ادب فارسی و به اعتبار ابتکار و خلاقیت هنری نهفته در وجودش، روشنی را در میان شاعران پس از نیما یوشیج به یادگار گذارد که البته مخصوص اوست.

درباره کتاب در کنار سهراب

در شعر سپهری عناصر شایسته و بایستی هنرمندی و هنرپروری فراوان و با بسامدی معنی‌دار به چشم می‌خورد. صداقت، صمیمیت، دوستی و مهربانی واژه‌ها و مضامینی هستند که با جست‌وجوی مرورگونه هم می‌توان فراوانی آنها را در مجموعۀ «هشت کتاب» به چشم دید و این چیزی است که بسیاری از داعیه‌داران شعر و شاعری و انجمن داری و مریدپروری از آن بی‌بهره هستند.

سپهری آن‌گونه که سهراب شناس بزرگ روزگار ما دکتر سیروس شمیسا - می‌گوید، همۀ نشانه‌های یک شاعر بزرگ و آرمانی را که می‌تواند نمایندۀ افکار و آرزوهای جامعه بشری باشد، در خود دارد و درست به همین جهت است که در همین سال‌های اخیر پس از درگذشت او شعرش به‌عنوان یک نیاز به زبان‌های عمدهای دنیا ترجمه شده است و از نشانه‌های شاعران بزرگ و نمایندۀ اندیشۀ بشری است که پس از درگذشت او، روزبه‌روز میزان دوستی و اشتیاق و انس با نام و آثار آنان زیاد می‌شود.

در این اثر نویسنده سعی کرده است برداشت‌های خود را از شعر سپهری به خواننده ارائه کند. کوشش ایشان در پاسداشت فرهنگ ایران‌زمین و شعر فارسی ستودنی و ماندنی است

خواندن کتاب در کنار سهراب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب در کنار سهراب برای مخاطبانی جذاب است که به شعر علاقه دارند و مایل‌اند از شاعران معاصر قرن خود بیشتر بدانند.

درباره سید رضا میر جعفری

سید رضا میر جعفری در سال 1319 در اردهال از توابع شهرستان کاشان متولد شد. او دورۀ ابتدایی را در زادگاه خود سپری کرد و سپس به کاشان مهاجرت کرد و در شهربانی این شهرستان استخدام شد. سید رضا در حین خدمت به طور شبانه در دوره متوسطه تحصیل کرد و پس از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشکده پلیس شد و پس از دانش آموختگی تا درجه سروانی پیش رفت.

میر جعفری از دوران کودکی به شعر علاقه و دلبستگی وافری داشت و از ‬سالگی شعر می‌سرود و با مطالعۀ دیوان شعرای متقدم چون سعدی، حافظ، خیام، نظامی، مولانا قریحه خود را در سرودن شعر ارتقا بخشید.‬‬ این شاعر غزل‌سرا، عضو انجمن ادبی صبا و کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان بود. سید رضا میر جعفری در سرودن اشعار آیینی و مذهبی و عاشورایی تبحر ویژه‌ای داشت و ترجمه و به نظم در آوردن چندین سوره قرآن کریم چون سوره‌های الرحمن، یوسف و انعام از جمله آثار اوست. در کنار سهراب، افسانه راز، وحی منزل و اعجاز انسان‌ساز نیز از دیگر آثار و تألیفات ارزشمند این شاعر کاشانی است. در چند همایش ملی و منطقه‌ای هم مورد تجلیل و تکریم قرار گرفته بود. میرجعفری در سن 69 سالگی به علت سکته قلبی درگذشت.‬‬

بخش‌هایی از کتاب در کنار سهراب

انگار چند روز پیش بود، در کلانتری بخش در کاشان نشسته بودم و به شکایات ارباب‌رجوع رسیدگی می‌کردم. یکی از مأمورین به همراه مردی متوسط القامه و لاغراندام با چهره‌ای گندمگون، صورتی لاغر، ابروانی پرپشت، بینی قلمی و محاسنی مشکی به کلانتری آمد و گفت: ایشان (اشاره به سهراب سپهری) در خیابان امیرکبیر با دوچرخه‌سواری تصادف کرده که در نتیجه راکب دوچرخه مصدوم شده و او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند و ایشان را که به نظر می‌رسد فردی اروپایی باشد، به کلانتری دلالت نمودم.

ولی سهراب سپهری بلافاصله گفت: مأمور شما مرا نمی‌شناسد؛ من اهل کاشانم، نامم سهراب، فامیلی‌ام سپهری، فرزند اسدالله و شغلم نقاشی است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۵ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان