دانلود و خرید کتاب برادر و وزیرم علی (ع) حسن کریم‌پور فارسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برادر و وزیرم علی (ع) اثر حسن کریم‌پور فارسی

کتاب برادر و وزیرم علی (ع)

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برادر و وزیرم علی (ع)

کتاب برادر و وزیرم علی (ع) نوشتۀ حسن کریم‌پور فارسی است. این کتاب را انتشارت میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب برادر و وزیرم علی (ع)

از دغدغه‌های بزرگ خانواده‌ها و نظام اسلامی و نیز اسناد بالادستی، نگرانی از ارتباطات اعضای خانواده با افراد بیرون از خانه و حضور در جامعه و همچنین از نظر حاکمیت؛ برخورد مردم در خیابان‌ها و بازار و در محیط کار از نظر سطح ایمنی اجتماعی چگونه است؟ آیا آستانه تحمل مردم در معاشرت با هم سطحی قابل‌قبول و استاندارد لازم را دارد یا حاکمیت در وظیفه تولید فرهنگ و تغییر ذائقه ناکام بوده است.

امت اسلامی با ذخیره و پیشینه و حیاتی از دین خاتم یعنی دین شریف اسلام این استعداد ذاتی در خود دارد تا برای مسئله‌های خود پاسخ یابد. در بررسی و پژوهش مقابل، در بیان تاکتیک‌ها: بر روی ارتباط انسان با انسان در سطح دوست و دوستی، در سطح برادران و خواهران دینی (اخوت عوام)، در سطح دو برادری و دو خواهری (اخوت خواص) آسیب‌شناسی و راهبردها و راه‌حل‌های هر مسئله و سطح مطالعاتی ارائه گردید تا به سؤالات مدفون شده در اذهان انسان‌ها واکاوی و پاسخ داده شود.

اما دو هدف به‌عنوان استراتژی در سراسر این تحقیق و پژوهش، حکم‌فرما است.

هدف اول؛ چرایی انتخاب حضرت علی (ع) به‌عنوان برادر دینی شخص اول حکومت و دولت نوپای اسلامی حضرت محمد (ص)؛

هدف دوم: بررسی چگونگی ارتباط میان جامعه آرمانی پیامبر اسلام و جامعه ظهور و جامعه مهدوی.

خواندن کتاب برادر و وزیرم علی (ع) را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به ارتباط پیامبر و جامعه اسلام و شخص حضرت علی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب برادر و وزیرم علی (ع)

ارزش روابط سالم میان انسان‌ها از سال‌ها و بلکه قرن‌ها پیش موردتوجه متفکران و اندیشمندان بوده است. روابط سالم و احترام متقابل تا جایی اهمیت دارد که گاهی رابطه دو انسان، گاهی دو عشیره و دو قبیله، و گاهی روابط میان کشورها به دلیل بی‌توجهی به اهمیت و جایگاه رعایت شأنیت انسانی افراد؛ نزاع و دعوا و جنگ و خونریزی درگرفته است و هر یک از طرفین، تلاش کرده‌اند تا به‌زعم خویش حقوق ازدست‌رفته خود را احیاء کنند. برخی موارد هم انگیزه‌های فرعی دیگر نیز اضافه شده است از جمله مانند: مسئله آب، سرزمین، معدن و چاه نفت یا گاز و یا شاید خیلی موارد جزئی‌تر دیگر.

در این میان چه نبردها و جنگ‌های طولانی و خانمان سوزی دامن انسان در دوران تاریخ تکامل بشر گرفته است. بشر؛ برای پاسخ به مسئله چگونگی کسب مهارت روابط سالم و حسنه و رعایت شئون حسن هم‌جواری؛ از قبل از اسلام تا کنون در نسخه‌های مختلف خطی مختلف به‌جامانده از تمدن یونان، تمدن ایران، تمدن بابل و... به مطالعه و شناخت جنبه‌های مختلف انسان پرداخته شده است. رشته‌های از جمله: فلسفه انسان‌شناسی، اداره و سیاست‌گذاری مدرن (شهرها) و سیاست اداره خانواده، بیماری‌های روانی و روحی و شیوه مقابله با بحران‌ها، و... ده‌ها رشته‌های تخصصی دیگر که سالیان درازی در آن مطالعه کرد اما بااین‌همه نمی‌توان ادعا کرد بشر موفق شده است تا روابط میان انسان‌ها را سالم و حسنه کند و به یک هم زیستی متعادلی در سطح جامع ملی و جامعه جهانی دست یابد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۵۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان