دانلود کتاب صوتی علم تاریکی با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی علم تاریکی اثر اومار معلم

دانلود و خرید کتاب صوتی علم تاریکی

معرفی کتاب صوتی علم تاریکی

علم تاریکی یک سخنرانی تد از اومار معلم است که با صدای رضا خاکی زمانی می‌شنوید. اومار معلم در این سخنرانی با شما درباره علم تاریکی و عجایبش سخن می‌گوید. نگاهمان بیش از آنکه به روشنایی فرادست باشد، به روشنایی پیش رویمان است. اگر آسمان را از دست بدهیم، چه از دست خواهیم داد؟

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

علم تاریکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علم تاریکی را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات بر روی عناصر طبیعی و زیست‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از علم تاریکی

دانشمندان معتقدند نور بر روی حیوانات شب‌زی تأثیراتی می‌گذارد. در حال حاضر پارکس کانادا بر روی این مسأله نظارت علمی ندارد.» کمی مکث کرد و گفت: «این چیزی بود که برایم نوشته بودند.»

البته باید انصاف داشت، علم زیست‌شناسی تاریکی، علم جدیدی است. اما از طرفی این هم واقعیتی پذیرفته‌شده است که در دهه-های گذشته شهرها و سیستم برقی آنها بر روی اکوسیستم تأثیرات فراوانی گذاشته است. ظاهراً در پارکس¬ کانادا تحقیقاتی در این زمینه انجام نمی‌شود، اما آماتور‌ها و حرفه‌ای‌ها تعریف می‌کنند، دسته‌های پرندگان به نورافکن‌ها برخورد می‌کردند و لاک‌پشت‌هایی که از تخم خود بیرون می‌آمدند، به‌جای اینکه نور ماه را تا دریا دنبال کنند، به‌جایش به‌سوی مرگ خود حرکت می‌کردند. لینگ می‌گوید: «هر موجود شب‌زی در این دنیا به‌شدت تحت تأثیر نور ماه کامل است. نور هورمون‌های مرغ‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و آنها تخم‌مرغ‌های بیشتری تولید می‌کنند، شاید به همین دلیل باشد که دختر‌ها زودتر به بلوغ می‌رسند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۲ دقیقه

حجم

۳۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۲ دقیقه

حجم

۳۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان