دانلود و خرید کتاب محشای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (جلد اول) جمعی از نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محشای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (جلد اول) اثر جمعی از نویسندگان

کتاب محشای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (جلد اول)

معرفی کتاب محشای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (جلد اول)

کتاب محشای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ جلد اول به قلم جمعی از نویسندگان در پژوهشکده شورای نگهبان به چاپ رسیده است.

مطالعه‌ موضوعات مرتبط با نهاد شورای نگهبان در پژوهش‌های حقوق عمومی و به‌ویژه نظام حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش مهم و اثرگذاری عمیق این نهاد در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، ضروری است. در این راستا «پژوهشکده‌ شورای نگهبان» به‌‌عنوان بازوی مشورتی حقوقی شورای نگهبان،‌ علاوه ‌بر ارائه‌ نظرات مشورتی به شورای نگهبان در خصوص انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی و اساسنامه‌‌های مصوب دولت با قانون اساسی،‌ به مطالعات نظری، راهبردی و کاربردی در خصوص موضوعات مختلف حقوق اساسی می‌‌پردازد.

 درباره کتاب محشای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ جلد اول

اهمیت و جایگاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در آن طرحی نو از نظامات جدید حقوقی مبتنی بر موازین شریعت مقدس اسلامی در اندخته شده است بر کسی پوشیده نیست. این قانون به‌عنوان میثاق ملی مردم ایران، همچون دیگر قوانین اساسی، مجموعه‌ای از ساختارهای حکومتی در نظام سیاسی جدید، حدود صلاحیت مقامات و حقوق و آزادی‌های عمومی و شیوه تضمین آن را بیان نموده است و از سوی دیگر بیانگر مبانی، اهداف، وظایف ارزش‌ها و هنجارهای برتر نظام سیاسی با نگاهی بر آموزه‌های دینی است. 

با وجود تعدد آثار تالیفی در حوزه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نگارش اثری جامع که در آن اصول متعدد قانون اساسی از جهات مختلف تبیین و تشریح ضروری می‌نمود. در این راستا کتاب محشای قانون اساسی به اهتمام جمعی از نویسندگان پژوهشکده شورای نگهبان به رشته تحریر درآمد. در این اثر که از مقدمه قانون اساسی آغاز می‌شود و تا اصل ۱۷۷ ادامه می‌یابد هر یک از اصول قانون اساسی از جهات «زمینه‌های تاریخی و سیاسی اساسی‌سازی»، «مبانی فقهی و حقوقی تقنین»، «بررسی ابعاد تطبیقی اصل در دیگر نظامات حقوقی»، «نحوه انعکاس اصل در قوانین عادی»، «نظرات شورای نگهبان حول یک اصل» و «منابع پژوهشی برای مطالعه بیشتر» مورد اشاره نگارندگان قرار گرفته است.

این جامعیت در کنار رعایت اختصار در تشریح مطالب کلیدی هر اصل، ضمن اینکه بینش مخاطبان را در حوزه حقوق اساسی ارتقا می‌دهد، اثر تالیفی مزبور را نسبت به آثار مشابه متمایز می‌کند.

کتاب محشای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان حقوق و علوم قضایی و همه علاقه مندان به آشنایی با قانون اساسی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۸ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۵۰۰
تومان