دانلود و خرید کتاب آگاهی و مغز استانیسلاس دهانه ترجمه سعید صباغی‌پور
کتاب آگاهی و مغز اثر استانیسلاس دهانه

کتاب آگاهی و مغز

معرفی کتاب آگاهی و مغز

کتاب آگاهی و مغز با عنوان فرعی مغز چگونه افکار را رمزگذاری می‌کند؟ در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. نویسندهٔ این اثر استانیسلاس دهانه و ترجمهٔ آن به عهدهٔ سعید صباغی‌پور بوده است. هر مدل یا نظریه‌ای در خصوص آگاهی بایستی تبیینی در مورد تجربهٔ ذهنی هشیار، داشته باشند. هرچند فیلسوفانی چون دنت سعی در نادیده‌گرفتن تجربهٔ ذهنی دارند. در میانهٔ جدال این نظریه‌پردازان موافق و مخالف، متخصصین علم عصب‌شناسی به دنبال یافتن همبسته‌های زیستی و نرونی پدیدهٔ آگاهی هستند.

درباره کتاب آگاهی و مغز

آخرین سرحد و چالش نهایی علوم اعصاب درک بنیان‌های بیولوژیک آگاهی و فرایندهای مغزی است که به‌واسطهٔ آن‌ها احساس می‌کنیم، یاد می‌گیریم و خاطراتمان را به حافظه می‌سپاریم. در طول دو دههٔ گذشته، یکپارچگی قابل‌توجهی بین رشته‌های مختلف برای پرداختن به این مسئله مهم علمی صورت گرفته و به لطف آزمون‌های روان‌شناختی و روش‌های تصویربرداری مغز، دانشمندان بیش‌ازپیش به حل آن نزدیک شده‌اند.

استانیسلاس دِهانه در این اثر شورانگیز، پرده از اسرار آزمایشگاهی خود و همکارانش در سرتاسر جهان برداشته و شیوه‌های آزمون و تبیین رویدادهای پشت پردهٔ یک مغز آگاه را توصیف می‌کند. دیدگاه اصلی او، در این کتاب مهم که توسط منتقدان مجلات نیچر، ساینس و نیوساینتیست تحسین شده است، افزون بر دستاوردهای نظری، قابلیت آزمون عملی برای حیوانات، نوزادان و افراد دچار اختلال مغزی است.

مؤلفِ کتاب روان‌شناس و عصب‌پژوه فرانسوی است که هم‌اکنون مدیریت مرکز نورواسپین در پاریس را برعهده دارد. او پروفسور دانشگاه علوم اعصاب کالج پاریس بوده و در همان جا مرکز روان‌شناسی شناختی تجربی را تأسیس کرده است. دِهانه در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان جوان‌ترین عضو آکادمی علوم فرانسه برگزیده شد.

کتاب آگاهی و مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه‌های علوم اعصاب، فلسفهٔ ذهن و روان‌شناسی سودمند است.

بخشی از کتاب آگاهی و مغز

«چالش اصلی دکارت

این ایده که ذهن به قلمرویی جدا از بدن تعلق دارد برای اولین‌بار در استدلال‌های فلسفی افلاطون در رساله فایدون (قرن چهارم قبل از میلاد) و مدخل الهیات توماس آکویناس که از متون بنیادی دیدگاه‌های مسیحیان درباره روح است، مطرح شد، لیکن این رنه دکارت فرانسوی بود که به‌صراحت این موضوع را در بستر نظریه دوگانه‌انگاری‌اش طرح کرد: بر اساس دوگانه‌انگاری دکارتی، ذهن آگاه از جوهری غیرمادی تشکیل شده که از قوانین طبیعی فیزیک کژروی می‌کند. تمسخر دکارت امروزه در آثار علوم اعصاب شناختی به یک مد تبدیل شده است، به دنبال انتشار کتاب پرفروش آنتونیو داماسیو' یعنی «خطای دکارت» در سال ۱۹۹۴ ،صفحات اولیه بسیاری از متونی که درباره آگاهی نوشته شده‌اند مملو از استدلال‌هایی بر ضد دکارت بوده و او را به عقب انداختن پژوهش‌های علوم اعصاب متهم می‌کنند. به‌هرتقدیر، واقعیت این است که دکارت یک دانشمند پیشگام و فروکاست‌گرا بود که تحلیلی مکانیکی از ذهن انسان به دست داد و قبل از همه کارهایی در حوزه زیست‌شناسی مصنوعی و مدل‌سازی نظری انجام داده بود. دوگانه‌انگاری دکارت به‌هیچ‌وجه پنداره‌ای بی‌اساس نبود و بلکه از یک استدلال منطقی بر می‌آمد که در آن ساخت ماشینی که بتواند اراده آزاد آگاهانه داشته باشد ناممکن معرفی می‌شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان