دانلود و خرید کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی جان ج. گندرسون ترجمه سیدمرتضی جعفرزاده
کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی اثر جان ج. گندرسون

کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی

معرفی کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی

کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی نوشتهٔ جان ج. گندرسون و پری د. هافمن با ترجمهٔ سیدمرتضی جعفرزاده و مهزاد میرشجاعیان در انتشارات ارجمند چاپ شده است. کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی یک راهنمای مفید، ارزشمند و به‌روز برای متخصصان و مشوق خوبی برای خانواده و دوستان این اختلال می‌باشد.

درباره کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی

مؤلفان این اثر کاربردی و مفید نقطه‌نظرات به‌روز و گسترده متخصصان برجسته را گردآوردی کرده‌اند که به‌عنوان‌مثال به موارد ذیل می‌پردازد:

- اینکه افراد ممکن است به لحاظ ژنتیکی مستعد این اختلال باشند و شرایط استرس‌زای خاص موجب شروع و پیشرفت این اختلال گردد.

- بعضی از انواع روان‌درمانی شامل روان‌درمانی دیالکتیکی در کاهش جرح خویشتن، وابستگی به دارو و مدت‌زمان بستری در بیمارستان مؤثر است.

- تحقیقات داروشناسی نشان می‌دهد که استفاده از انواع خاصی از داروها می‌تواند شناخت، خلق و رفتارهای تکانشی را به‌عنوان یک طرح درمانی روانی اجتماعی جامع کاهش دهد.

- خانواده‌های این بیماران با اینکه اغلب اطلاعات پایه‌ای از این اختلال را ندارند باید با وجود موانع بسیار، با این اختلال کنار بیایند.

در فصول مربوط به خانواده‌ها و بیماران، به تجربه‌های بیماران از دیدگاه اشخاص و اعضای خانواده پرداخته می‌شود و به نقش سودمند و حائز اهمیت خانواده در درمان این اختلال اشاره می‌گردد.

درمجموع این کتاب به مشارکت بین متخصصان سلامت روان و خانواده‌هایی که تحت تأثیر این بیماری هستند، می‌پردازد و امیدی برای آینده فراهم می‌نماید.

کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که خود و خانواده‌هایشان با اختلال شخصیت مرزی مواجه هستند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی

مفاهیم مرزی

مفاهیم مرزی به بیش از ۶۰ سال قبل بازمی‌گردند. بیماران مرزی اولین بار توسط «استِرن» (۱۹۳۸) و سپس توسط «نایت» (۱۹۵۳) توصیف شدند. «کنبرگ» (۱۹۶۷) خصوصیات درون‌روانی این بیماران را به عنوان «سازمان شخصیت مرزی» مطرح می‌کند که حد واسط دو اختلال شخصیت روان‌رنجوری و روان‌پریشی بوده که از اولی شدیدتر و از دومی خفیف‌تر می‌باشد. این نکته که اختلال فوق بین اختلال‌های روان‌رنجوری و روان‌پریشی قرار می‌گیرد موجب مطرح شدن «مرزی» بودن آن گردید. سازمان شخصیت مرزی با درکی بی‌ثبات از خود (نقص در هویت)، استفاده از مکانیسم‌های دفاعی ناپخته و ابتدایی (تقسیم‌بندی دیگران به گروه کاملاً خوب یا کاملاً بد و مکانیسم‌های انکار، فرافکنی، کنش‌نمایی) و وقفه‌های موقتی در توانایی تشخیص واقعیت از تصورات (نقص در آزمون واقعیت‌سنجی) مشخص می‌شود. نتایج کنبرگ علاوه بر BPD، سایر اختلال‌های شدید شخصیتی را که در DSM-IV-TR تعریف شده‌اند (مانند اختلال شخصیت خودشیفته، ضداجتماعی و کناره‌گیر) نیز در برمی‌گیرد. این امر باعث سردرگمی‌هایی در ارتباط با BPD و توصیف آن می‌شود.

تعریف DSM از BPD از تحقیقات «گاندرسن» و «اسنیگر» (۱۹۷۵) حاصل شده است. آنها بر اساس آثار منتشر شدهٔ قبلی، ویژگی‌های این اختلال را به‌صورت نارضایتی روحی و احساسی، اعمال تکانه‌ای، روابط بین فردی بی‌ثبات، افکار شبه‌روان‌پریش و ناسازگاری اجتماعی تشخیص داده‌اند. پس از آن چندین تحقیق برای روشن‌سازی این تعاریف انجام شد تا بتوان از آنها برای شناسایی بیماران مبتلا به BPD و تمیز آنها از افراد مبتلا به دیگر انواع اختلال‌های ذهنی استفاده نمود (گاندرسون و کولب ۱۹۷۸، اسپیترز ۱۹۷۹). نهایتاً ۸ معیار در DSM-III (انجمن روان‌پزشکان آمریکا ۱۹۸۰) که اولین راهنمای تشخیصی رسمی بود و توسط معیارهای تشخیصی- اختصاصی برای تشخیص BPD (و دیگر اختلال‌های روانی) ارائه گردید، پذیرفته شد.

زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل
درمان ناخن جویدن و انگشت مکیدن و درمان اضطراب کودکان
صدیقه احمدی
خردکشی
خسرو ناقد
در مسیر در مانگر شدن
پرویز شریفی‌درآمدی
درمان استرس پس از حادثه با شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
کاتلین‌ ام‌ چارد .
هندبوک روان درمانی پویشی برای اختلالات سطحی شخصیت
او. کالیگور
رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
روان شناسی سلامت (جلد دوم)
جین اگدن
درمانگری که خودش را درمان کرد
پریسا عظیمی پور
راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار)
النا یادین
روان درمانی معطوف به انتقال برای اختلال شخصیت مرزی (راهنمای بالینی)
فرانک ا. یومانس
زن در نگاه صوفی
سلیمان اولوداغ
طرحواره درمانی برای زوج ها
چیارا سیمونه دی فرانچسکو
کتاب کار اختلال شخصیت مرزی
دانیل جی. فاکس
کاربرد مددکاری اجتماعی در مراقبت‌های بهداشتی
مارسیا ایگان
نقشه روح
موری اشتاین
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
درمان‌ شناختی رفتاری CBT
علی اکبر صلاحی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۴۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان